چمن مصنوعی برای ویلا

چمن مصنوعی برای ویلا

امروزه برای ساکنین شهرهای بزرگ یکی از راه های دور شدن از شلوغی شهر و استراحت کردن بعد از یک هفته شلوغ کاری، گذراندن آخر هفته در ویلایی اطراف شهر می باشد. اگر صاحب یکی از ویلاهای اطراف شهر و یا درون شهر هستید؛ خواندن این مقاله به شما کمک می کند تا با کاربرد های چمن مصنوعی برای ویلای شخصی خود آشنا شوید و به ویلای خود زیبایی بیشتری ببخشید.

اولین پرسشی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چرا به جای چمن طبیعی از چمن مصنوعی استفاده کنیم؟

برای جایگزین نمودن چمن مصنوعی، دلایل بسیاری وجود دارد. یکی از مهم ترین دلایل این است که چمن طبیعی نیاز به نگهداری، آبیاری و محافظت زیادی دارد و زحمت زیادی برای شما ایجاد می کند. کارهایی که برای نگهداری چمن طبیعی لازم است انجام دهید از شما وقت زیادی می گیرد. با توجه به اینکه در اکثر موارد، افراد برای سپری کردن تعطیلات آخر هفته، به ویلای خود سفر می کنند؛ این امر موجب ایجاد دردسر و کم کردن زمان استراحت و تفریح شما همراه با خانواده و دوستان می شود.

چمن مصنوعی ویلا

مسئله دیگری که درباره چمن طبیعی وجود دارد، آفت ها و باکتری هایی ست که جذب می کند. به همین دلیل است که برای حفظ سلامت چمن طبیعی، نیاز است که هزینه زیادی را متحمل شوید. اگر هم به سلامت چمن خود بی توجهی کنید، باکتری ها محیط ویلای شما را آلوده نموده و ممکن است به سلامت اعضای خانواده و فرزندان شما آسیب بزنند. همچنین چمن طبیعی جاذب انواع حشرات می باشد و حشرات را به محوطه ویلای شما و حتی داخل ویلای شما می کشاند و موجب گزیدگی افراد حاضر در ویلا و همچنین آلودگی محیط ویلا می شوند.

یکی از نگرانی هایی که درباره انتخاب چمن مصنوعی وجود دارد، طبیعی بودن ظاهر آن است. امروزه چمن های مصنوعی به نوعی طراحی شده اند که تشخیص آن ها از چمن طبیعی بسیار سخت است. در تولید نسل جدید چمن های مصنوعی از تکنولوژی هایی استفاده می شود که در زیبایی ظاهری آنها بسیار اثرگذار است. این نکات عبارتند از: اندازه و تراکم چمن، رنگ های استفاده شده برای الیاف چمن و همچنین جنس چمن. علاوه بر تمامی این موارد، چمن های مصنوعی انواع مختلفی دارند که شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه مالی خود، چمن مورد نظر و مناسب را انتخاب نمایید.


کاربردهای مختلف چمن مصنوعی برای ویلا

چمن مصنوعی برای حیاط ویلا

چمن مصنوعی برای ویلا

چمن مصنوعی می تواند در مکان های مختلفی از حیاط ویلای شما نصب شود و زیبایی محیط را دوچندان کند. اگر در حیاط ویلای خود میز و صندلی قرار دادید، یکی از راه ها برای زیبا تر کردن محیط سرو غذا استفاده از چمن مصنوعی است. این کار به حیاط ویلای شما جلوه خاصی می بخشد و سرسبزی بیشتری به محوطه شما هدیه می کند.

یکی دیگر از قسمت های حیاط که می توان از چمن مصنوعی در آن استفاده کرد، باغچه می باشد. جهت نصب چمن مصنوعی در باغچه دو راه وجود دارد. اولین راه، ریختن سنگ نخودی بر روی خاک کوبیده شده باغچه و سپس نصب چمن مصنوعی روی بستر آن است و راه دوم، بتن کردن سطح باغچه و نصب چمن مصنوعی بر روی سطح بتنی می باشد. برای اجرای هر دو سبک، لازم است سیستم زهکشی مناسب جهت تخلیه آب روی چمن مصنوعی، تعبیه شود. شما می توانید برای بررسی سایر طرح ها و ایده ها، مقاله چمن مصنوعی برای حیاط را مطالعه فرمائید.

چمن مصنوعی بین سنگ و موزائیک در حیاط ویلا

یکی از کاربردهای جذاب چمن مصنوعی، استفاده از آن در میان سنگ های تزئینی حیاط ویلای شما می باشد. این کار باعث کم کردن سردی سنگ در محیط ویلا شده و زیبایی حیاط شما را چند برابر می کند. یکی از ویژگی های مهم چمن مصنوعی، داشتن ارتفاع الیاف مختلف می باشد که با توجه به سنگ استفاده شده در حیاط شما انتخاب می شود. همچنین چمنی که برای میان سنگ های ویلا استفاده می شود به علت میزان تردد بالا روی آن، نیاز است از مقاومت و تراکم بالایی برخوردار باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مربوط به چمن مصنوعی بین سنگ و موزائیک را مطالعه کنید.

چمن مصنوعی بین سنگی برای حیاط

چمن مصنوعی طرح شطرنجی در حیاط ویلا

یکی از کاربردهای جذاب و جسورانه برای بکارگیری چمن مصنوعی در ویلا، استفاده از سبک شطرنجی است که می تواند به صورت مربع های هم اندازه و همانند طرح صفحه شطرنج اجرا شود. در این از سبک اجرا، لزومی ندارد که حتما جایگاه چمن مصنوعی به صورت تو رفتگی تعبیه شود. شما می توانید برش های مربعی شکل از چمن را به صورت طرح شطرنجی بر روی سطح خود بچسبانید. بدلیل اینکه عرض رول های چمن ۲ متری می باشد بهتر است برای نداشتن پرتی، این مربع های چمنی را در ابعاد ۵۰ سانتیمتر در ۵۰ سانتیمتر برش دهید.

چمن مصنوعی طرح شطرنجی برای حیاط

چمن مصنوعی برای استخر ویلا

یکی از قسمت های ویلا که محوطه مناسبی برای استفاده از چمن مصنوعی است؛ محیط دور استخر ویلا می باشد. چمن مصنوعی دور استخر از سر خوردن افراد جلوگیری کرده و همچنین مکان مناسبی برای استراحت بعد از شنا و دراز کشیدن زیر آفتاب ایجاد می کند. چمن مصنوعی با کیفیت به دلیل داشتن ویژگی زهکشی، آب را عبور می دهد و از خیس ماندن اطراف استخر که باعث لیز خوردن و آسیب دیدن افراد می شود، پیشگیری می کند.

در انتخاب چمن مصنوعی برای استخر خود حتما دقت کنید که از چمن های لطیف و مناسب با پوست بهره ببرید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتری در مورد نحوه انتخاب چمن مصنوعی اطراف استخر دارید می توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه کنید.

چمن مصنوعی برای دور استخر حیاط

چمن مصنوعی برای تراس و بالکن ویلا

شما می توانید با مفروش کردن سطح بالکن و تراس ویلا با چمن مصنوعی، محیط مناسبی برای بازی فرزندانتان و همچنین جهت ورزش، ایجاد کنید. همچنین این کار سرسبزی را به تراس شما هدیه می دهد و آن را زیبا تر می کند. در بخش چمن مصنوعی برای بالکن و تراس اطلاعات کامل و جامعی در مورد آن دریافت خواهید کرد.

چمن مصنوعی برای روف گاردن ویلا

اگر در ویلای خود بام و یا بهارخواب بلا استفاده ای دارید، می توانید با استفاده از چمن مصنوعی، آن را تبدیل به یک محیط سرسبز نموده و از سرو غذا و استراحت در این مکان لذت ببرید. این روزها بکارگیری از روف گاردن مورد توجه بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است؛ چرا که علاوه بر ایجاد محیطی زیبا، به کارگیری چمن مصنوعی بر روی بستر بام فواید دیگری نیز دارد. فواید استفاده از چمن مصنوعی بر روی بام ویلا عبارتند از: ایجاد عایق حرارتی در سقف و جلوگیری از تبادل دمای خانه با بیرون، ایجاد عایق صوتی و افزایش طول عمر سقف ویلای شما. مقاله مربوط به چمن مصنوعی روف گاردن، شما را با دنیای چمن مصنوعی روف گاردن آشنا خواهد کرد.

چمن مصنوعی برای زمین بازی در ویلا

یکی از کاربردهای ویژه چمن مصنوعی در ویلاها، استفاده از آن در زمین های بازی همانند زمین فوتبال، زمین والیبال، زمین تنیس و زمین مینی گلف است. انتخاب چمن مصنوعی برای زمین بازی ویلا مقداری چالشی است بدین معنی که شما نمی توانید از هر چمن مصنوعی ای در زمین بازی خود استفاده کنید. هر ورزش استانداردهای مخصوص به خود را دارد به طور مثال شما نمی توانید چمن مصنوعی گلف را برای زمین تنیس استفاده کنید. چمن مصنوعی تنیس باید دارای ارتفاع ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر با بافت متراکم باشد تا سبب بازگشت پذیری و جهندگی توپ تنیس شود.

آیا استفاده از چمن مصنوعی ورزشی-فوتبالی در زمین بازی ویلا پیشنهاد می شود؟ پاسخ ما خیر است. استفاده از چمن مصنوعی ورزشی مخصوص بدلیل نوع بافت و تراکمشان، نیاز به پرکننده هایی همچون شن سیلیس و گرانول لاستیکی دارند و برای زمین های کوچک بازی در ویلاها پیشنهاد نمی شود. بجای آن شما برای ایجاد زمین بازی (برای بازی فوتبال) در ویلا بهتر است از چمن مصنوعی تزئینی قدرتمند و چندمنظوره استفاده کنید. این دسته از چمن ها علاوه بر بافت متراکم و قدرتمند نیازی به پرکننده های جانبی ندارند و نظافت ویلای شما را به چالش نمی کشند.

چمن مصنوعی برای زمین بازی ویلا

مزایای استفاده از چمن مصنوعی در ویلا

 طول عمر بالای چمن مصنوعی

چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی ماندگاری بالاتری دارد. اگر از چمن طبیعی در ویلا استفاده می کنید، حتما تجربه نگرانی های مربوط به آفت زدن، خشک شدن و زرد شدن چمن را دارید. خبر خوب این است که با استفاده از چمن مصنوعی، تمامی این مسائل حل خواهند شد. چمن مصنوعی طول عمر بالایی دارد و می توانید سال های سال، از زیبایی و سرسبزی محوطه های مختلف، لذت ببرید. این محصول در برابر آسیب اشعه فرابنفش خورشید و رنگ پریدگی، همچنین سرما و گرمای بیش از حد هوا مقاوم می باشد.

کاهش مصرف آب و انرژی

همانطور که پیش تر اشاره کردیم استفاده از چمن مصنوعی در بام خانه مانع از تبادل گرما یا سرمای داخلی می شود؛ پس می توان نتیجه گرفت که چمن مصنوعی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود. همچنین چمن مصنوعی نیاز به آبیاری مداوم و زیاد نداشته و تنها برای نظافت به آب نیاز دارد. به همین دلیل به میزان قابل توجهی مصرف آب را کاهش می دهد.

کاهش آلودگی محیطی

چمن طبیعی نیازمند استفاده از کود و همچنین سموم دفع آفات می باشد؛ اما چمن مصنوعی به هیچ کدام از این مواد شیمیایی احتیاجی ندارد. این امر باعث می شود آلودگی محیط ویلای شما بسیار کم شده و سلامت اعضای خانواده و دوستان شما تضمین شود. همچنین، استفاده نکردن از این مواد باعث کمتر شدن آلودگی محیط زیست نیز می شود.

افزایش قیمت ویلای شما

همانطور که می دانید زیبایی ظاهری یکی از مهمترین مواردی است که در افزایش قیمت یک ملک اثرگذار است. استفاده از چمن مصنوعی در ویلا و ایجاد یک محیط همیشه سبز، ظاهر آن را برای تمامی فصول زیبا نگاه می دارد. علاوه بر این عدم نیاز به نگهداری و سهولت در باغداری؛ نظر افرادی را که در آینده قصد خریدن ویلای شما را داشته باشند، جلب نموده و به ارزش اقتصادی ویلای شما می افزاید.

سرسبز بودن ویلا در تمام روزهای سال

چمن مصنوعی در هر فصلی و با هر نوع آب و هوایی، سالم، سرسبز و سرحال می ماند و زیبایی محیط ویلای شما را حفظ خواهد کرد. در مقابل، چمن طبیعی حساسیت های زیادی دارد و در صورت آبیاری کم یا نور شدید آفتاب در فصل تابستان ممکن است زرد شود. در فصل زمستان نیز یخ زدگی چمن و یا آلوده شدن توسط گل و لای باران، از زیبایی ظاهری چمن طبیعی به شدت می کاهد.

کاهش هزینه های نگهداری از ویلا

چمن طبیعی هزینه های زیادی را بر شما تحمیل می کند. هزینه هایی مانند تهیه کود و سموم، ماشین چمن زنی، هزینه آب مصرفی جهت آبیاری مداوم چمن و هزینه هرس و نگهداری را برای شما ایجاد می کند. در مقابل، استفاده از چمن مصنوعی، به نگهداری و مراقبت بالایی نیاز نداشته و تنها در صورت آلوده شدن به شستشو نیاز پیدا خواهد کرد.


چمن مصنوعی مناسب برای ویلا کدام است؟

مهترین موضوعی که در ابتدا باید برای خرید چمن مصنوعی ویلا در نظر بگیرید این است که چمن مصنوعی را برای کدام بخش از ویلا مدنظر دارید؟ این موضوع بسیار حائز اهمیت است زیرا چمن مصنوعی در بخش های از ویلا مثل ورودی ویلا که تردد اشخاص و اتومبیل زیاد است دارای استهلاک بالایی است و باید از مدل های قدرتمند و پرتراکم استفاده شود. در زیر برخی از چمن های مصنوعی مناسب برای محوطه ویلا، برای شما نام برده شده است.

اگر چمن مصنوعی را برای محیط کم یا بدون تردد نیاز دارید می توانید از بسیاری از مدل های ارزان و اقتصادی خانه چمن استفاده کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

گاهی چمن مصنوعی مورد استفاده در ویلای شما در تماس مستقیم با پوست بدن شماست همانند بالکن و تراس و یا اطراف استخر ویلایتان. در چنین شرایطی شما باید به سمت مدل های لطیف که دیتکس تک رشته پایینی دارند بروید.

اگر در ویلای شخصیتان یک زمین بازی تعبیه کرده اید باید بدانید که از هر چمن مصنوعی نمی توانید استفاده کنید. نوع زمین بازی شما مهم است. اگر برای بازی فوتبال در نظر دارید بهتر است از مدل های چند منظوره خانه چمن که تراکم و بافت مناسبی برای ورزش دارند استفاده کنید. اما ممکن است شما بخواهید یک زمین تنیس و یا گلف در ویلای خود داشته باشید. در این صورت شما باید به سمت مدل های مخصوص این کاربردها بروید.

کارشناسان خانه چمن می توانند از طریق مشاوره تلفنی و حضوری بهترین گزینه ها را به شما معرفی کنند.


قیمت چمن مصنوعی مناسب برای ویلا

عوامل مختلف و متعدد کمی و کیفی روی قیمت چمن مصنوعی اثرگذارند. عواملی مانند میزان نخ بکار رفته، ارتفاع نخ، جنس نخ بکار رفته، تراکم چمن، ضخامت نخ استفاده شده، نوع پوشش بکینگ و تک بافت یا دو بافت بودن چمن، قیمت چمن را تعیین می کنند.

قیمت نصب و متریال نصب نیز در چمن مصنوعی دخیل است. ممکن است چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی گران تر به نظر بیاید اما در طولانی مدت با توجه به هزینه های بالای حفظ و نگهداری چمن طبیعی و نیاز به تعویض آن بعد از چند سال، چمن مصنوعی از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار است.


خرید چمن مصنوعی برای ویلا

در میان محصولات چمن مصنوعی تزئینی خانه چمن، انواع چمن ها با ویژگی های مختلف و کاربردهای متنوع موجود می باشد. ارتفاع چمن های مصنوعی تزئینی از ۸ میلی متر تا ۴۵ میلی متر، متنوع می باشد. شما می توانید با استفاده از خدمات مشاوره رایگان شرکت خانه چمن با توجه به کاربرد، نیاز و بودجه خود، چمن مصنوعی مناسب را انتخاب نمائید.

ارتفاع چمن مصنوعی برای ویلا

خانه چمن برای پروژه های چمن مصنوعی که متراژ قابل توجهی دارند تخفیفات ویژه ای را لحاظ می کند. شما می توانید با برقراری تماس تلفنی، در صورت واجد شرایط بودن، از این تخفیفات استفاده کنید.


سوالات متداول

کاربردهای مختلف چمن مصنوعی برای ویلا چه مواردی هستند؟

1- چمن مصنوعی برای حیاط ویلا
2- چمن مصنوعی برای استخر ویلا
3- چمن مصنوعی برای تراس و بالکن ویلا
4- چمن مصنوعی برای زمین بازی ویلا
5- چمن مصنوعی برای روف گاردن ویلا

استفاده از چمن مصنوعی در ویلا چه مزایایی دارد؟

1- کاهش مصرف آب و انرژی
2- کاهش آلودگی محیطی
3- سرسبز بودن ویلا در تمام روزهای سال
4- کاهش هزینه های نگهداری از ویلا

چمن مصنوعی مناسب برای ویلا کدام است؟

مهترین موضوعی که در ابتدا باید برای خرید چمن مصنوعی ویلا در نظر بگیرید این است که چمن مصنوعی را برای کدام بخش از ویلا مدنظر دارید؟ این موضوع بسیار حائز اهمیت است زیرا چمن مصنوعی در بخش های از ویلا مثل ورودی ویلا که تردد اشخاص و اتومبیل زیاد است دارای استهلاک بالایی است و باید از مدل های قدرتمند و پرتراکم استفاده شود. در این مقاله برخی از چمن های مصنوعی مناسب برای محوطه ویلا، برای شما نام برده شده است.

0 0 رای ها
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها