چمن مصنوعی فوتسال

چمن مصنوعی فوتسال

به دلیل محبوبیت فوتسال در میان جوانان و نوجوانان، تعداد زمین‌های فوتسال در سراسر کشور در حال گسترش است. یکی از جنبه‌های پرطرفدار بازی فوتسال این است که از یک زمین کوچک‌ اما در عین حال کاربردی و جذاب برخوردار می‌باشد. اندازه استاندارد زمین فوتسال انعطاف پذیر بوده و معمولا بین 15-25 متر در 25-42 متر ساخته می‌شود.

بیشتر سالن‌های ورزشی سرباز و سرپوشیده، مدارس و غیره برای ساخت زمین‌های فوتسال از چمن مصنوعی استفاده می‌کنند. با وجود این زمین‌ها، بدون توجه به آب و هوا و در هر زمانی از سال می‌توانید از بازی در یک زمین چمن سبز لذت ببرید. نوع چمن مصنوعی زمین فوتبال استاندارد با چمن مصنوعی فوتسال یکسان است.  برای انتخاب چمن مصنوعی فوتسال و آشنایی با انواع آن حتما ادامه مطلب را در خانه چمن دنبال کنید.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی یک محصول چند منظوره است که می‌توان از آن برای جنبه‌های مختلف مانند تزئینات دکوراسیون، پوشش زمین های ورزشی فوتبال، چمن مصنوعی برای گلف و مینی گلف، فوتسال و … همچنین محوطه سازی، باغ، بالکن، مدرسه …. و غیره استفاده کرد. چمن مصنوعی از ظاهری شبیه به چمن طبیعی برخوردار است اما با این تفاوت که از الیاف مصنوعی ساخته شده و به همین خاطر بسیار مقاوم تر و بادوام تر از چمن طبیعی می‌باشد.

چمن مصنوعی بسیاری از مشکلات مربوط به چمن سبز طبیعی نظیر نگهداری مداوم، آبیاری، کوددهی و چمن زنی را برطرف کرده است. این محصول همچنین دارای طرح‌ و رنگ های متفاوتی بوده و با متریال‌های متنوعی ساخته می‌شود که هر کدام متناسب با کاربرد و سطوح خاصی تولید شده‌اند.

شما می‌توانید چمن مصنوعی را به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت در نظر بگیرید؛ چرا که این محصول از ماندگاری بالایی برخوردار بوده و برای سال‌ها کیفیت و ظاهر خود را حفظ می‌کند. چمن مصنوعی یک سطح بازی پایدار و بدون لغزش را فراهم می‌کند که برای ورزش‌های پرتحرکی مانند هاکی و فوتبال مناسب است.

در ادامه به معرفی چمن مصنوعی فوتسال و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

چمن مصنوعی فوتبالی در شیان تهران

چمن مصنوعی فوتسال چیست؟

چمن مصنوعی در طول دهه‌های گذشته به طور چشمگیری بازی را در زمین‌های ورزشی تغییر داده است. در حال حاضر استفاده از چمن مصنوعی در زمین‌های فوتبال و فوتسال رو به افزایش بوده و امروزه بازیکنان زیادی در این زمین‌ها به تمرین و حتی بازی حرفه‌ای می‌پردازند.

برای بازیکنان فوتسال، سرعت و صاف بودن توپ در سطح زمین، مهمترین عنصر برای تضمین یک بازی خوب محسوب می‌شود. چمن مصنوعی عملکرد، راحتی و ایمنی زمین‌های فوتسال را به حداکثر می‌رساند. الیاف متراکم این محصول توپ را به خوبی نگه داشته و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با آزادی کامل حرکت و سایر مهارت‌ها، کنترل توپ را در دست بگیرند.

چمن‌های مصنوعی فوتسال استانداردهای بالای مورد نیاز برای فوتسال را در تمام سطوح بازی برآورده می‌کنند. آنها  دارای الیاف نرم و غیر ساینده‌ای هستند که از نظر رنگ و احساس شبیه به چمن واقعی بوده و در عین حال دوام و کیفیت بالاتری دارد.

بنابراین چمن مصنوعی فوتسال سطوح ورزشی قابل اعتماد و ثابتی را برای ورزشکاران ایجاد می‌کند که حتی از عملکرد و قابلیت اطمینان بیشتری نسبت به زمین‌های چمن طبیعی برخوردار است. سه ویژگی اصلی چمن مصنوعی فوتسال که این محصول را در مقایسه با چمن طبیعی برای زمین‌های ورزشی مناسب تر می‌کند؛ عبارتند از:

  • طول عمر چمن مصنوعی به طور قابل توجهی بیشتر از زمین‌های چمن طبیعی است که باعث افزایش ساعات استفاده از زمین و بازی تیم‌های بیشتر می‌‌شود.
  • روال های تعمیر و نگهداری ساده چمن مصنوعی، این محصول را برای پوشش زمین‌های فوتبال و مینی فوتبال مقرون به صرفه تر می‌کند.
  • چمن های مصنوعی فوتسال تحت تأثیر آب و هوا قرار نمی‌گیرند و این به معنای امکان ساعت‌های بازی طولانی‌تر و بدون تعطیلی زمین است.(به طور مثال بازی کردن بر روی چمن طبیعی در شرایط بارانی استهلاک چمن طبیعی را بالا می برد).

انواع چمن مصنوعی فوتسال

نوع سطح زمین یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که برای انجام ورزش‌هایی مانند فوتسال و فوتبال داخل سالن اهمیت دارد. انواع چمن مصنوعی دارای ویژگی‌ها و مزایای عملکردی متفاوتی هستند؛ بنابراین انتخاب چمن مصنوعی بر اساس نیاز شما حائز اهمیت است.

همچنین یکی از مسائل مهمی که در زمان ساخت زمین فوتسال مطرح می‌شود؛ استفاده از متریالی است که به حفظ سلامت ورزشکاران و بالا نگه داشتن عملکرد آنها در حین بازی فوتبال کمک کند. شما مشتریان گرامی بسته به زمین فوتسال مورد نیازتان می‌توانید انواع چمن مصنوعی با کیفیت بالا و مناسب را در خانه چمن پیدا کنید.

در ادامه به معرفی محصولات این فروشگاه می‌پردازیم:

چمن مصنوعی MG Pro

چمن مصنوعی MG PRO 50 یکی از چمن‌های ورزشی فوق العاده با کیفیت در فروشگاه خانه چمن است که از بهترین الیاف (تحت تکنولوژی هلند) ساخته می‌شود. استفاده از این نوع الیاف منجر شده تا محصول فوق از یک ظاهر و چشم انداز شبیه به چمن واقعی برخوردار باشد. بازیکنان در زمین‌هایی که از این چمن مصنوعی استفاده می‌شود؛ عملکرد بالایی در بازی خواهند داشت.

چمن مصنوعی 50 میلیمتری MG PRO

چمن مصنوعی MG PLUS PRO

چمن مصنوعی مدل MG PLUS PRO مدل تقویت شده MG PRO می باشد. این مدل از الیاف قطور تر با دیتکس 13800 ساخته شده است. همچنین این محصول را برای محیط های گرمسیر پیشنهاد می کنیم زیرا مواد آنتی یو وی بیشتری در ساخت آن استفاده شده است و مقاومت بسیار بالایی در شرایط آب و هوایی گرمسیر دارد. به جرات می توان گفت محصول MG PLUS PRO مرغوب ترین چمن مصنوعی ساخت ایران می باشد.

این مدل چمن مصنوعی با دولایه بکینگ قوی و یک لایه پوشش SBR پر حجم بافت می شود. لایه اضافی آن به عنوان پشتیبان عمل کرده و الیاف چمن را برای مدت طولانی تری در حالت ایستاده نگه می‌دارد. این ویژگی باعث عملکرد ورزشی بهتر و جذب ضربه بهتر می‌شود. در نتیجه با این نوع چمن مصنوعی فوتسال می‌توانید عملکرد بالایی در بازی داشته باشید. شما می‌توانید این محصول را در طرح‌های ساده، ملانژ و آرژانتینی سفارش دهید که دارای رنگ سبز چمنی یکدست (مونوکالر) هستند.

چمن مصنوعی MN PRO و MS PRO

چمن مصنوعی MS Pro و MN PRO به دلیل کیفیت بسیار بالا به عنوان یکی دیگر از محصولات رقابتی خانه چمن شناخته می‌شود. این دو محصول مونتاژی با الیاف هلندی و اسکاتلندی از برندهای تنکاته و بونار در سه رنگ جذاب سبز چمنی روشن، سبز چمنی تیره، سبز شبدری تولید شده است و در طرح های ساده، ملانژ و آرژانتینی قابل سفارش می‌باشد.

مدل MS PRO (الیاف تنکاته هلندی) و MN PRO (الیاف بونار اسکاتلند) با مشخصه بافتی یکسان با MG PRO و MG PLUS PRO از محصولات مونتاژی آسیا چمن محسوب می شوند که خانه چمن به عنوان نماینده رسمی این شرکت رقابتی ترین قیمت را برای این محصولات ارائه می دهد.

چمن مصنوعی 50 میلیمتری MN Pro

ویژگی های چمن مصنوعی فوتسال

امروزه چمن مصنوعی به عنوان بهترین سطح برای زمین‌های فوتسال شناخته می‌شود. این ماده با جذب ضربه، آسیب ناشی از افتادن بازیکنان را به حداقل می‌رساند. علاوه بر این چمن مصنوعی فوتسال، دارای احساس و جلوه زیبای چمن طبیعی است که برای بازیکنان و تماشاگران جذابیت بصری بیشتری فراهم می‌کند.

این ویژگی‌ها در کنار حداقل نیاز به تعمیر و نگهداری، باعث شده تا چمن مصنوعی بهترین انتخاب برای ساخت زمین فوتسال باشد. البته وقتی نوبت به انتخاب چمن مصنوعی مناسب زمین فوتسال می‌رسد؛ باید ویژگی‌های مختلفی را در نظر گرفت؛ چرا که همه انواع چمن موجود در بازار برای زمین های فوتبال مناسب نیستند.

چمن مصنوعی فوتبالی در اهواز

در اینجا به برخی از ویژگی‌های مهم چمن مصنوعی فوتسال اشاره می‌کنیم:

مواد اولیه

چمنی که برای زمین مینی فوتبال یا فوتسال در نظر گرفته می‌شود؛ باید از نخ‌ های متراکم و انعطاف پذیری ساخته شده‌ باشد. درواقع تراکم الیاف چمن همراه با بافت نرم و منعطف آنها، همزمان دو ویژگی استحکام و راحتی را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورند.

همچنین مواد اولیه مورد استفاده در ساخت چمن‌ فضاهای داخلی یا خارجی سالن‌ های ورزشی با یکدیگر متفاوت است. برای مثال لازم نیست چمن ورزشی سالن سرپوشیده برای شرایط آب و هوایی و دیگر عناصر فضای باز مقاوم باشد؛ در حالیکه این ویژگی ها برای چمن فضای باز الزامی بوده و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش مهم ترین فاکتور این محصولات شناخته می‌شود.

دوام

دوام یکی از مهمترین عوامل برای انتخاب چمن مصنوعی فوتسال است؛ زیرا این چمن‌ها باید به طور مرتب در معرض ترافیک پای ورزشکاران قرار بگیرند. بنابراین باید از تحمل بالایی برخوردار باشند و به راحتی فرسوده نشوند. چمن مصنوعی فوتسال باید از تیغه‌های بسیار بادوامی برخوردار باشد که در مقابل ترافیک زیاد پا مقاوم بوده و شکل و حالت خود را از دست ندهد.

تیغه‌های چمن مصنوعی فوتسال نباید به خاطر استفاده مداوم شروع به خوابیدن کنند یا تغییر رنگ بدهند؛ بلکه باید برای سال‌ها در زیر پا و توپ احساس چمن واقعی را ایجاد نمایند.

ایمنی

الیاف چمن مصنوعی فوتسال به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بار ضربه را جبران کنند. این سطوح در مقایسه با سایر گزینه‌ ها مانند کفپوش‌های لاستیکی، پلی اتیلن یا کفپوش‌های چوبی آسیب را در باشگاه‌های ورزشی به حداقل می‌رسانند. چمن مصنوعی فوتسال دراصل از یک لایه ضد لغزش برخوردار است که ضربه‌های بیشتری را جذب کرده و از آسیب‌های ورزشی جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این، برخی از چمن های مصنوعی دارای خواص ضد میکروبی نیز هستند که به کاهش خطر گسترش باکتری ها و قارچ ها در سالن های ورزشی کمک می‌کنند.

جنس و بافت

ظاهر و بافت چمن مصنوعی فوتسال یکی دیگر از اجزای کلیدی در فرآیند انتخاب این محصول می‌باشد. برای زمین فوتبال یا فوتسال بهتر است به دنبال چمنی باشید که دقیقاً از ظاهر چمن طبیعی تقلید کند. جنس، رنگ و سبک چمن مصنوعی و همینطور ارتفاع و تراکم تیغه ‌های آن از جمله فاکتورهای تاثیرگذار روی ظاهر این محصولات هستند که باید با دقت بالایی انتخاب شوند.

یک چمن مصنوعی خوب همچنین باید دارای سوراخ های زهکشی و پشتی لاستیکی مناسب باشد  که تمیز کردن آن را آسان کرده و برای استفاده طولانی مدت دوام آورد.

چمن مصنوعی فوتبالی در گرمدره

بهترین چمن مصنوعی فوتسال

چمن مصنوعی برای یک زمین ورزشی مانند زمین های فوتسال یا مینی فوتبال سرپوشیده، باید دارای تیغه ‌های چمن بلندتر و وزن سنگین تر (متراکم تر) باشد. این نوع سطوح همچنین باید شامل پرکننده‌ های لاستیکی باشند تا حالت طبیعی و جهشی را برای ورزشکاران حفظ کنند.

بهترین چمن برای زمین فوتسال چمن ‌هایی هستند که به طور خاص برای این نوع ورزش طراحی شده‎اند تا قوی ترین تجربه بازی را برای ورزشکاران ارائه دهند. انواع چمن مصنوعی فوتسال در فروشگاه خانه چمن به عنوان یک راه حل ایمن، بادوام و مقرون به صرفه برای زمین‌ های ورزشی به شمار می‌روند.

محصولات خانه چمن با بالاترین استانداردها مهندسی شده‌اند و بهترین زمین فوتسال را با استفاده از انواع فناوری‌های ساخت پایه و انواع پرکننده تضمین می‌کنند. چمن مصنوعی فوتسال از الیاف با کیفیتی نظیر نخ مونوفیلامنت تولید می‌شود که به دلیل نرمی و استحکام بسیار زیاد، مورد مصرف بسیاری از تولیدکنندگان است.

انواع محصولات خانه چمن برای بازی‌های حرفه ای و آماتور بهترین انتخاب هستند. این محصولات هم برای زمین‌های بازی سرپوشیده حرفه‌ای و هم برای زمین‌های فضای باز پیشنهاد می‌شوند. برخی از مزایای مهم این چمن‌ها برای سالن های ورزشی فوتبال و مینی فوتبال عبارتند از:

  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف و اشعه ماوراء بنفش
  • مقاوم در برابر اصطکاک و سایش
  • افزایش راحتی بازیکنان به دلیل تراکم نخ بالاتر
  • کاهش خطر ضربه به سر یا آسیب های اندام‌ تحتانی
  • تعادل ایده آل جذب شوک برای کاهش آسیب‌های پا و زانو
  • سایش کمتر پوست به دلیل کیفیت بالا و بافت نرم نخ‌ها
  • به حداکثر رساندن عملکرد حین بازی به دلیل طراحی منحصر به فرد

چمن مصنوعی فوتبالی در خرم آباد

نصب چمن مصنوعی فوتسال

نحوه نصب چمن مصنوعی فوتسال به سطح زیرین آن بستگی دارد. زیرسازی زمین قبل از نصب چمن مصنوعی فوتسال بسیار مهم است و روی کیفیت نهایی کار تاثیر زیادی می‌گذارد. سطح زمین برای نصب خوب و طولانی مدت باید بسیار صاف و تمیز باشد. همچنین برای ساخت زمین فوتسال با چمن مصنوعی؛ محوطه باید با یک شیب بسیار کم (کمتر از 1٪) برای تسهیل زهکشی طراحی شده باشد.

زیرسازی چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی معمولا به دو شکل نفوذپذیر و نفوذناپذیر انجام می‌شود. در روش اول برای آماده کردن سطح زیر چمن از خاک طبیعی، شن، ریگ یا قلوه سنگ استفاده می‌شود؛ درحالیکه برای روش نفوذناپذیر سطح زیرین باید بتنی و سخت باشد.

توجه داشته باشید که اجرای زیرسازی چمن مصنوعی برای کاربری زمین‌ های ورزشی نظیر فوتبال، حتما باید طبق قوانین و ضوابط اجرایی و فنی تعیین شده از سوی فیفا صورت بگیرد. برای اطمینان از نصب صحیح و ایمن رول های چمن مصنوعی در زمین های فوتسال، بهتر است با یک تیم مشاوره حرفه ای مشورت کنید؛ چرا که نصب نادرست می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند خطرات زمین خوردن یا سایش و پارگی زودرس شود.

قیمت چمن مصنوعی فوتسال

عوامل زیادی مستقیماً بر قیمت چمن مصنوعی تأثیر می‌گذارند که شامل برند محصول، نوع الیاف، ارتفاع الیاف، وسعت زمین، تعداد لایه، نحوه آماده ‌سازی زیرساخت، کیفیت مصالح مورد استفاده، هزینه‌ نیروی کار و غیره است. اکثر این محصولات به صورت رول هایی با عرض چهار متر یا به شکل سفارشی عرضه شده‌اند و قیمت آنها نیز بر اساس متر مربع تعیین می‌گردد.

قبل از انتخاب چمن مصنوعی حتما بودجه خود را تعیین کنید و چمن باشگاه را متناسب با نیازها و بودجه خود خریداری نمایید. همچنین به هیچ عنوان کیفیت را به خاطر قیمت به خطر نیندازید؛ زیرا سرمایه گذاری اولیه در نصب چمن ورزشی باکیفیت در نهایت موجب صرفه جویی در هزینه‌های شما خواهد شد.

فروشگاه خانه چمن نه تنها انواع چمن مصنوعی زمین‌های فوتسال را با قیمت مناسب تامین می‌کند؛ بلکه با تیم متخصص و مجرب خود نصب حرفه‌ای آن را نیز بر عهده می‌گیرد. مهمترین هدف ما ارائه خدمات سریع و با کیفیت به شما مشتریان گرامی است.

چمن مصنوعی فوتبالی در شهریار تهران

خرید چمن مصنوعی فوتسال

فروشگاه خانه چمن با بهبود مستمر محصولات خود و توجه ویژه به ایمنی و راحتی ورزشکاران، به عنوان یکی از بهترین و قابل اعتمادترین فروشگاه‌ ها برای خرید چمن مصنوعی فوتسال شناخته می‌شود. حفظ ایمنی ورزشکاران همیشه اولویت این مجموعه بوده است و به همین خاطر همواره پیشرفته ‌ترین سیستم‌های چمن مصنوعی را برای حوزه های مختلف ورزشی در نظر می‌گیرد.

درهنگام خرید چمن مصنوعی فوتسال می‌توانید تعداد بکینگ، ارتفاع و تراکم طولی و عرضی الیاف را با توجه به نیازها و ترجیحات واقعی خود انتخاب کنید. ما به عنوان بهترین فروشنده چمن مصنوعی فوتسال، این محصولات را مطابق با استانداردهای بین المللی ارائه می‌دهیم. اگر می‌خواهید اطلاعات دقیقی در مورد قیمت چمن مصنوعی فوتسال و انتخاب بهترین چمن داشته باشید؛ با متخصصان ما تماس بگیرید.

ما متعهد به ارائه مشاوره تخصصی در مورد محصولات چمن مصنوعی، همراه با خدمات پشتیبانی ویژه قبل، حین و پس از سفارش شما هستیم.

سخن پایانی

زمین‌های فوتسال مدام در معرض رفت و آمد بازیکنان و فرسودگی مداوم هستند. شما با انتخاب یک چمن مصنوعی فوتسال با کیفیت، بادوام و انعطاف پذیر می‌توانید برای مدت طولانی تری یک زمین سبز فوتسال با عملکرد بالا داشته باشید و بازی فوتسال خود را به سطح بالاتری ارتقا دهید.

همچنین برای یک ورزش پرتحرک و سریعی مانند فوتسال، وجود یک سطح ایمن و مقاوم که زیر پا و توپ احساس خوبی داشته باشد و خطر آسیب را نیز به حداقل برساند؛ حائز اهمیت است. چمن مصنوعی فوتسال حرفه‌ ای طوری طراحی شده است که ایمن و ضد ضربه باشد.

فروشگاه خانه چمن، سال‌ها است که در زمینه فروش انواع چمن مصنوعی فوتسال مناسب برای فضاهای باز و سرپوشیده فعالیت دارد. محصولات ما از بهترین متریال روز دنیا ساخته شده‌ اند که یک حس طبیعی شبیه به چمن واقعی را در زیر پای بازیکنان ایجاد می‌کنند. با محصولات ما لذت بازی روی یک سطح بهینه شده برای بازی جذاب فوتسال را تجربه کنید.

جهت دریافت مشاوره خرید چمن مصنوعی فوتسال، همین امروز با کارشناسان خانه چمن تماس بگیرید.

5 1 رای
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها