چمن مصنوعی برای دور سنگ مزار

چمن مصنوعی برای دور سنگ مزار

فهرست مطالب

زمانی افراد فقیر، مردگان خود را در زیر خاک دفن می‌کردند. در گورستان‌های این مردمان، فقط خاک بود و دیگر هیچ! در همان دوران، فقط افراد ثروتمند می‌توانستند مردگان خود را در قبرهای چمن‌کاری شده، دفن کنند. اما این روز‌ها، فرق نمی‌کند شما متمول هستید یا فقیر! با هر بضاعت مالی که دارید می‌توانید به برکت پیشرفت تکنولوژی، به‌جای سنگ و سرامیک، با چمن مصنوعی، دور سنگ مزار عزیزان خود را بپوشانید. این چمن‌های مصنوعی در مقایسه با چمن‌های طبیعی، نگرانی‌ها درباره‌ی آبیاری، هرس و … را کاهش داده‌اند. در این مقاله قصد داریم تا درباره‌ی استفاده از چمن مصنوعی برای دور سنگ مزار صحبت کنیم.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی در حقیقت شبیه‌سازی چمن طبیعی است و در واقع به‌گونه‌ای طراحی شده که با تماشای آن، احساس دیدن چمن طبیعی برایمان به‌وجود می‌آید. البته چمن مصنوعی تفاوت‌های زیادی با چمن طبیعی دارد و اولین بار این نوع از چمن، برای استفاده در زمین‌های فوتبال و زمین‌های ورزشی مورد استفاده قرار گرفت اما امروزه برای کاربرد‌های متفاوتی، طراحی و تولید می‌شود.

 

جنس چمن مصنوعی

جنس چمن مصنوعی

چمن مصنوعی از الیاف و رشته‌هایی از جنس پلی پروپیلن و پلی اتیلن ساخته می‌شود. به‌علاوه این رشته‌ها به‌صورت چند لایه در کف چمن مصنوعی به‌منظور زهکشی به‌کار می‌روند.
چمن مصنوعی به دو دسته‌ی چمن ورزشی و چمن تزئینی تقسیم می‌شود. جنس چمن مصنوعی می‌تواند از مواد زیر باشد:

پلی اتیلن

این نوع چمن مصنوعی، ظاهری شبیه به چمن طبیعی دارد و بافت آن نرم و مناسب است. چمن مصنوعی ساخته شده از پلی اتیلن برای استفاده در زمین‌های سخت، زمین‌های فوتبال و محوطه‌های خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نایلون

چمن مصنوعی ممکن است از نایلون ساخته شود. ویژگی‌های چمن مصنوعی نایلونی، استحکام، تراکم بالا، تحمل حرارت زیاد و حفظ شکل اولیه در اثر برخورد‌های مکرر است. قیمت این نوع چمن مصنوعی از سایر چمن‌های مصنوعی، بیش‌تر خواهد بود.

پلی پروپیلن

چمن مصنوعی از جنس پلی پروپیلن، دارای انعطاف‌پذیری بالا، دوام طولانی و قیمت مناسب است.

مزایا‌ی استفاده از چمن مصنوعی

مزایای استفاده از چمن مصنوعی نسبت به استفاده از چمن طبیعی را می‌توان به‌صورت زیر بیان کرد:
• از آن‌جایی‌که در ساخت این چمن‌های مصنوعی، ارتفاع، رنگ و سبک‌های متفاوتی در نظر گرفته می‌شود، می‌توان بسته به نیاز خود، چمن مصنوعی دلخواه را برای خرید، انتخاب نمود.
• چمن مصنوعی، بر خلاف چمن‌های طبیعی، نیاز به آبیاری ندارند.
• چمن مصنوعی نیاز به کود و ترکیبات شیمیایی ندارد؛ مصرف کود سبب آلودگی سفره‌های آب زیر زمینی می‌شود اما با استفاده از این نوع چمن، می‌توان از آلودگی محیط زیست کاست.
• چمن مصنوعی نیاز به هرس کردن دائم ندارد.
• چمن‌های مصنوعی مانند چمن‌های طبیعی، نیاز به کاشت و داشت ندارند.
چمن مصنوعی در محوطه‌‌ی مجتمع‌های مسکونی، زمین‌های ورزشی، محوطه‌ی بازی کودکان، پاسیو، بالکن، گلخانه و تراس‌ها قابل استفاده می‌باشد. یکی از کاربرد‌های مهم چمن مصنوعی استفاده از آن برای دور قبر است.

چمن مصنوعی برای دور سنگ مزار

طراحی یک قبر زیبا و سرسبز برای عزیزان از دست رفته، آرزوی بیش‌تر افراد است اما هزینه‌ی کاشت چمن، آب‌رسانی به آن و کاشت و داشت فضای سبز دور قبر، بسیار زیاد تمام می‌شود. از آن‌جایی‌كه قبرستان‌ها در فاصله‌ی دوري از مناطق مسكوني قرار دارند، اين هزينه‌ها بسيار بيش‌تر خواهد شد و در بسياري موارد، تحقق چنين طرح‌هایی امكان‌پذير نيست. از اين‌رو با محصولات مدرن چمن مصنوعي، آرامستان‌ها با كم‌ترين هزينه، هميشه سرسبز و زيبا خواهند شد.

انواع چمن مصنوعی برای دور سنگ مزار

انواع چمن مصنوعی برای استفاده دور سنگ مزار

از آن‌جایی‌كه چمن مصنوعي داراي انواع مختلفی است، مي‌توان براي شرايط متفاوت، چمن مصنوعي مناسب را انتخاب نمود. در ادامه انواع چمن مصنوعي دور قبر را معرفی خواهیم نمود:

انواع چمن مصنوعی برای دور سنگ مزار بر اساس تراكم الياف

چمن‌هاي مصنوعي با تراكم الياف بيش‌تر، با كيفيت بالا‌نر، با دوام‌تر و زيباتر هستند. در مبحث چمن مصنوعی مخصوصا برای محیطی هایی همچون دور مزار تراکم چمن مصنوعی بسیار مهم است.

انواع چمن مصنوعی دور سنگ مزار براساس ديتكس

منظور از ديتكس، وزن ده هزار متر طول هر رشته نخ چمن مصنوعي است. هر چه مقدار ديتكس تک رشته بيش‌تر باشد، الیاف قطور تر و دوام بیشتری دارند. چون دور مزار جایی که چمن مصنوعی مفروش شده است، محیطی پر تردد محسوب می شود حتما باید از چمن های مصنوعی با دیتکس تک رشته و کل بالا استفاده شود.

انواع چمن مصنوعی دور مزار براساس ارتفاع نخ

چمن‌هاي مصنوعی با الياف بلند‌تر، با دوام تر هستند. الياف بلند منظور چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف ۱۵ تا ۳۰ میلیمتر است و برای دور قبر بسیار مناسب هستند. ارتفاع بیشتر بخاطر پاخوری بالای چمن مصنوعی در این ناحیه پیشنهاد نمی شود. همچین ارتفاع کمتر احتمال کوبش بالا را خواهد داشت.

انواع چمن مصنوعي دور مزار براساس نوع ماده

بسته به اين‌كه چمن مصنوعی از چه متريالي ساخته شده است، مي‌توان اين چمن‌ها را تقسيم‌بندي نمود. چمن‌هاي از جنس پلی اتیلن معمولاً با كيفيت‌تر هستند و مقاومت یو-وی بالاتری دارند.

انواع چمن مصنوعي دور قبر براساس بكينگ

منظور از لايه‌ی بكينگ يا ‌پشتيبان، لايه‌اي است كه در ساخت چمن مصنوعي نقش مهمي دارد. وظيفه‌ی اين لايه، استحكام بخشيدن، حفظ يك‌پارچگي و جلو‌گيري از سوراخ شدن و پارگی چمن مصنوعي است. در چمن‌هاي مصنوعي با كيفيت، معمولاً دو يا سه لايه‌ی بكينگ، در ساخت چمن مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

بهترین چمن مصنوعی برای دور قبر

به‌طور کلی مي‌توان چند نمونه پر‌طرفدار اين نوع چمن را معرفي نمود:
چمن ‌پاتینگ 15 ميل: اين چمن با الياف مجعد، طول عمر بالا، مقاومت زياد در برابر شرايط بد آب‌و‌هوايي و نور خوشيد، يكي از بهترين انواع چمن مصنوعي براي دور مزار به‌شمار مي‌آيد.
چمن مصنوعی سورن پلاس ۲۵ میل: سورن پلاس ۲۵ میل از محصولات با طرح بهاری بسیار خوش رنگ می باشد که در ساخت آن از الیاف ملانژ یا دورنگ بهره گرفته شده است. سورن پلاس از محصولات مونتاژی محسوب می شود و الیاف آن کاملا وارداتی است.
چمن کاترین ۲۰ میل: کاترین از جمله محصولات بسیار خاص و تراکم بافتی بسیار بالا می باشد که در ساخت آن از الیاف فیبریلیت استفاده شده است. پاخوری آن بسیار بالاست و نطافت بسیار راحتی دارد.
چمن رویال ۲۵ میل: چمن مصنوعی طرح پاییزه رویال نیز از محصولات کاملا پیشنهادی برای چمن مصنوعی دور قبر می باشد. این محصول ۴ نخ زیره بسیار محکمی دارد و تراکم بافتی بسیار بالایی دارد.
تمامی محصولات پیشنهادی یک ویژگی مشترک دارند و آن هم حفظ ظاهر خود پس پاکوب شدن است. این مورد برای زیبایی چمن مصنوعی در دراز مدت بسیار حائز اهمیت است.
قبل از خريد چمن مصنوعي براي دور قبر، پیشنهاد می‌کنیم که با مشاوران سايت خانه چمن مشورت نماييد. ما در خانه چمن، پس از طرح سوالاتی در زمینه‌ی ويژگي‌هاي آب و هوايي، سايز و … مزار و با توجه به بودجه‌ای كه براي خريد چمن مصنوعي، در نظر گرفته‌ايد، شما را براي خريد بهترين چمن مصنوعي براي دور قبر راهنمايي خواهیم نمود.

ویژگی‌های چمن مصنوعی دور قبر

هر چند چمن مصنوعي در ابتدا براي محيط‌هاي ورزشي استفاده مي‌شد اما اكنون براي موارد دیگری مانند، پوشاندن دور مزار نیز در نظرگرفته مي‌شود. چمن مصنوعي مناسب براي دور مزار، داراي ويژگي‌هاي زير است:

چمن مصنوعي محيط قبرستان را زيبا جلوه مي‌دهد

كافيست مقبره ای را تصور نماييد كه در اطراف آن، خاك، شن و ماسه پوشيده شده و روي سنگ مزار، مملوء از گرد و غبار است. حالا تصور کنید که دور سنگ مزار ، چمن مصنوعي باشد و يك سنگ مزار تميز در وسط چنين فضاي سبزي، خودنمايي کند. فضاي سرد و غم‌انگيز آرامستان با چنين تزئيناتي، به فضايي دلنشين تبديل خواهد شد.

مقاومت چمن مصنوعی

چمن مصنوعي در برابر شرايط جوي مقاوم است

چمن مصنوعي مناسب براي دور سنگ قبر بايد در برابر گرما، سرما، رطوبت و نور خورشيد از مقاومت بالايي برخوردار باشد. علاوه بر اين، چمن‌هاي مصنوعي در برابر آتش سيگار، شعله‌ور نمي‌شوند، زيرا این چمن‌ها از مواد ضدحريق ساخته خواهند شد. از طرفی با بارش برف و باران، به‌دليل الياف مخصوص، آسيبي به بافت اين چمن‌ها وارد نمی‌شود.
یکی از مزایا‌ی دیگر این است که به‌علت لايه‌هاي زهكشي در كف چمن‌ مصنوعي دور مزار، آب باران و برف به‌محض ورود به این چمن‌های مصنوعی، تخليه مي‌شود.

رنگ و بافت چمن مصنوعي دور مزار، ثابت و بدون تغيير مي‌ماند

چمن مصنوعي دور سنگ مزار، از موادي تهيه مي‌شود كه نور خورشيد، رطوبت، گرما و سرما نمي‌توانند در بافت و رنگ آن، تغييري ايجاد نمايند.

چمن مصنوعي دور سنگ قبر سريع و آسان نصب مي‌شود

براي سنگ و سراميك كردن دور مزار، باید ساعت‌ها و روزها برنامه‌ريزي كرد. اگر بخواهيد با چمن مصنوعي، دور مزار را بپوشانيد، در زمان كوتاهي نصب، توسط افراد مجرب انجام مي‌شود. البته لازم به ذكر است که قبل از نصب، بایستی عمليات زيرسازي براي هدايت آب‌هاي بارندگي به مجراي فاضلاب، انجام ‌شود.

چمن مصنوعي دور سنگ قبر نياز به رسيدگي ندارد

رسيدگي‌هاي متعارف مانند آبياري، كوددهي و سم‌پاشي كه براي چمن طبيعي لازم است انجام شود، براي چمن مصنوعي ضرورتی ندارد. فقط كافي است براي تميزي روي اين چمن‌ها، گاهي با جارو، برگ‌هاي خشكيده جمع‌آوري شوند.در حقيقت با يكبار هزینه جهت خريد و نصب این نوع از چمن‌ها، مي‌توانيد برای مدت‌ زيادي در آرامستان، احساس آرامش کنید.

کاربرد و اهمیت چمن مصنوعی دور قبر

درمورد اهميت و کاربرد چمن مصنوعي دور قبر مي توان به موارد زير اشاره نمود:
• استفاده از چمن مصنوعي دور سنگ مزار، فضاهاي خالي و مملوء از خاك داخل آرامستان‌ها را با تزئينات زيبايي ‌پر مي‌كند.
• این نوع از چمن، فضاي سرد و بي‌روح قبرستان را به محيطي گرم و با نشاط تبديل می‌نماید.
• چمن مصنوعی دور قبر، بدون نیاز به مصرف آب، در تمام مدت سال، سبز است. در نتیجه بر خلاف چمن‌های طبیعی، به صرفه‌جويي آب کمک موثری می‌کند.
• این نوع از چمن‌ها به حفظ محيط زيست طبيعي، كمك می‌کنند زیرا با استفاده از چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی، از آفت‌كش‌ها استفاده نخواهد شد.
با استفاده از این چمن‌های مصنوعی دور قبر، دیگر نیازی به استفاده از سرامیک یا سنگ برای ‌پوشاندن دور مزار نیست و در نتیجه بدون انجام عملیات بنایی نیز می‌توان یک قبر چمن‌کاری شده داشت.

نحوه نصب چمن مصنوعی دور قبر

نحوه‌ی نصب چمن مصنوعي براي مكان‌هاي مختلف، متفاوت است. براي نصب چمن مصنوعی دور مزار، ابتدا لازم است متراژ مناسب را محاسبه نماييد و در ادامه بایستی مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد:
• چمن مصنوعي مناسب را باید از طریق مشورت با كارشناسان اهل فن انتخاب نماييد . انتخاب بر اساس نوع محيط مزار از انواع چمن رولي يا نواري انجام خواهد شد.
• انجام زيرسازي براي نصب، از مهم‌ترين فاكتور‌ها است. زير‌سازي سبب صرفه‌جويي در مصرف چسب مي‌شود. اين كار موجب خواهد شد که چمن به‌خوبي به زمين بچسبد و دوام بيشتري داشته باشد.
• برش چمن مصنوعي در آخرين مرحله انجام مي‌شود. بهتر است چمن مصنوعي بزرگ‌تر از اندازه‌ی مورد نظر بريده شود. براي چسباندن چمن روي خاك بايد از چسب مخصوص نصب چمن روي خاك استفاده شود.
• در تمامی این مراحل، هر چند به نظر آسان می‌آید لازم است از مشاوره با افراد کارشناس، غافل نشوید.

دلیل استفاده از چمن مصنوعی دور سنگ مزار

دلیل استفاده از چمن مصنوعی دور مزار

به هزار و يك دليل استفاده از چمن مصنوعي براي دور قبر بهترين گزينه است. از مهم‌ترین این دلایل عبارتند از:
• واقعه‌ی از دست دادن عزيزان براي ما سخت است، اما اگر بدانيم خانه‌ی جديدشان زيبا و دوست‌داشتني است، حس خوبي را در ميان اين همه غم و ماتم، خواهيم داشت.
• دور مزار معمولاً خاك است، از اين‌رو تميز نگه داشتن مزار كار بسيار سختي خواهد بود. اين چمن‌ها براي تزئين و مرتب نگهداشتن فضاي اطراف قبر، بهترين گزينه هستند.
• رسيدگي به اين نوع چمن ساده و كم هزينه است.

نحوه شستشوی چمن مصنوعی برای قبر

چمن مصنوعي دور مزار، نياز به مراقبت، آبياري و هرس كردن ندارد، مي‌توان با جاروي دستي يا برقي شارژي، آن را تميز كرد و گرد و غبار آن را از بين برد. البته در صورت تغيير رنگ يا كثيفي قابل مشاهده كه با جارو بر طرف نمي‌شود نیز مي‌توان آن را با آب و مواد شوينده شست. در این زمان باید حتماً از مواد شوینده‌ی ضعیف استفاده کنید تا به بافت چمن مصنوعی، آسیبی وارد نشود.
چمن مصنوعي قابل شستشو است زيرا آب و مواد اضافي به صورت سطحی از روی چمن مصنوعی شسته می شوند. شیب گذاری اطراف قبر باید مناسب باشد تا تخلیه آب بخوبی انجام پذیرد.

خرید چمن مصنوعی برای دور قبر

براي خريد چمن مصنوعی لازم است تا به نكات زير دقت نماييد:
• خريد خود را از مراكز معتبر انجام دهيد. كافيست به سايت خانه چمن سري بزنيد و با مشورت با كارشناسان اقدام به خريد نماييد. اين حق شماست كه جنس با كيفيت را از نمايندگي‌هاي معتبر خريداري کنید.
• هنگام خريد چمن مصنوعي، حتماً این نوع چمن را با گارانتي خريداري نماييد. اين چمن‌هاي مصنوعي تزئيني معمولاً از 12 الي ۷۲ ماه گارانتي را شامل مي‌شوند.
• از خريد چمن مصنوعي دست دوم خودداري نماييد.

قیمت چمن مصنوعی برای دور قبر

وقتي فكر كنيد براي ایجاد يك محيط زيبا در آرامستان، روزانه به چه میزان باید هزينه نماييد، مي‌توانيد درك كنيد كه هزينه‌ی خريد و نصب چمن مصنوعي با اين همه زيبايي، در واقع بسیار مقرون‌به‌صرفه است! با نصب چمن مصنوعي دور قبر، شما مي‌توانيد در مدت طولاني شاهد يك مجموعه‌ی زيبا و دائمي چمن باشيد.
هرچه در هنگام خرید، چمن مصنوعی باكيفيت‌تري را انتخاب كنيد، مدت بيش‌تري مي‌توانيد از آن بهره ببريد. قیمت چمن مصنوعی به عوامل مختلفی مانند ارتفاع نخ، تعداد لايه‌هاي بكينگ، تراكم الياف و تعداد بافت، برند تولید کننده و … بستگی دارد و بدون توجه به این موارد نمی‌شود یک تعرفه ثابت برای آن در نظر گرفت. هر چه چمن با كيفيت‌تر باشد، قيمت تمام شده‌ی آن بيش‌تر مي‌شود. اکیدا توصیه می‌کنیم از خريد چمن‌هاي بي‌كيفيت، ارزان، و خرید از مراکز غیر معتبر، خودداري نماييد.

کلام آخر

انتخاب‌ها، در زندگی ما نقش مهمی دارند و در حقیقت ما با انتخاب‌های خود، زندگی می‌کنیم. اگر عزیزی را از دست داده‌اید و به نظرتان محیط قبر او نیاز به رسیدگی دارد، بهترین گزینه استفاده از چمن مصنوعی دور قبر است. با مراجعه به سایت خانه چمن، بازدید از نمونه‌های چمن‌های مصنوعی باکیفیت و مشورت با کارشناسان حرفه‌ای، می‌توانید با خیال راحت، کار نصب چمن مصنوعی دور مزار عزیزان خود را به دست حرفه‌ای‌ها بسپارید.

5 1 رای
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها