چمن مصنوعی حیاط

چمن مصنوعی برای حیاط

در این مقاله، سعی داریم اطلاعاتی در مورد طراحی حیاط با چمن مصنوعی، ایده ها و طرح های جالب برای نصب و همچنین نحوه خرید و قیمت آن را به شما ارائه دهیم. یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از چمن مصنوعی، تزئین حیاط با چمن مصنوعی است. حیاط، بخشی از خانه است که طراحی آن از نظر اصول معماری، بسیار مهم است؛ به طوری که حتی رشد آپارتمان نشینی، مانع از بکارگیری حیاط نشده و امروزه در طراحی اکثر آپارتمان ها، از فضای حیاط حتی با متراژ کوچک، استفاده می شود.

بکارگیری چمن مصنوعی تزئینی برای کف حیاط، یک ایده نو و بسیار جذاب است که فضای منزل شما را دگرگون خواهد کرد. حال چه حیاط یک آپارتمان باشد، چه ویلا و چه یک خانه معمولی. امروزه استفاده از چمن مصنوعی، حتی برای زیباسازی حیاط خلوت نیز بسیار مرسوم شده است.

در ادامه، برخی از طرح ها و ایده های قابل اجرای چمن مصنوعی برای حیاط خانه و انواع مناسب چمن مصنوعی برای این کار را با شما بررسی خواهیم کرد. اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای حیاط دارید، با این مقاله همراه باشید.


کدام یک از انواع چمن مصنوعی برای حیاط مناسب هستند؟

پاسخ به این سوال در یک جمله امکان پذیر نیست. در ابتدا لازم است نوع کاربری شما از چمن مصنوعی حیاط مشخص شود. چمن مصنوعی ممکن است بر روی سطح باغچه ای در حیاط نصب گردد و یا گاهی برای محوطه بازی و یا مسیر ورودی به حیاط مورد استفاده قرار گیرد. یکی از عوامل مهم در انتخاب بهترین چمن مصنوعی برای حیاط خانه یا هر نوع محوطه دیگر، نوع استفاده شماست. اگر چمن مصنوعی در مسیر پرترددی قرار گرفته باشد، یقیناً استفاده از مدل های با تراکم و دیتکس پایین، انتخاب درستی نیست و بالعکس؛ استفاده از چمن مصنوعی با تراکم بالا، برای فضای باغچه، شاید انتخاب مقرون به صرفه ای نباشد.

در این بخش، ما به شما انواع چمن مصنوعی ایده آل برای حیاط را معرفی خواهیم کرد.

چمن مصنوعی مناسب برای مسیر ورودی حیاط

وقتی صحبت از مسیر ورودی به حیاط می شود؛ یعنی به طور روزانه، تعداد قابل توجهی از افراد، بر روی چمن مصنوعی تردد خواهند داشت. حال اگر این فضا مربوط به مسیر ورودی به یک ساختمان چندین واحده با میزان تردد بالای 10 نفر در روز و یا مسیر ورودی ماشین باشد، بهتر است از مدل های 25 تا ۳۵ میلیمتری قدرتمند بهره بگیرید. مدل های چمن مصنوعی 25 میلیمتری ویستا، چمن مصنوعی 25 میلیمتری رویال و چمن مصنوعی 25 میلیمتری سورن پیشنهادات خانه چمن برای اجرای این ایده می باشند.

این محصولات و محصولات مشابه با آنها که تراکم و دیتکس بالایی دارند؛ برای فضاهایی با ترافیک عبوری بالا بسیار مناسب هستند. اگر مسیر ورودی به حیاط شما کم تردد است، می توانید برای صرفه جویی در هزینه ها، از چمن مصنوعی ارزان تر با تراکم بافت پایین تر استفاده کنید.

چمن مصنوعی برای حیاط

چمن مصنوعی مناسب برای فضای سبز حیاط

اگر در حیاط منزل خود فضایی برای قرار دادن یک میز و صندلی زیبا در نظر گرفتید، تزئین کردن این فضا با چمن مصنوعی بسیار جذاب خواهد بود. برای این بخش از حیاط، می توانید از مدل های مقرون به صرفه خانه چمن همچون چمن مصنوعی 11 میلیمتری ونوس، چمن مصنوعی 15 میلمیتری سورن تا مدل های با تراکم و پرز بلند تر انتخاب کنید. چرا که این بخش، یک فضای با تردد معمولی است و چمن مصنوعی در این فضا استهلاک بالایی ندارد.

چمن مصنوعی برای فضای سبز حیاط

چمن مصنوعی مناسب برای بین سنگی و واش بتن در حیاط

امروزه این سبک از نصب چمن مصنوعی بسیار محبوب شده و موارد استفاده بالایی دارد. ارتفاع الیاف چمن مصنوعی انتخابی شما، کاملاً به عمق شیارهای حیاط وابسته است. به عنوان مثال، برای استفاده از چمن های مصنوعی 25 میلیمتری برای این سبک از اجرا، بهتر است این عمق 1 تا ۱.۵ سانتیمتر در نظر گرفته شود تا بهترین نتیجه را از این سبک دریافت کنید. نوع چمن مصنوعی شما برای اجرای این ایده، به ترافیک عبوری شما وابسته است. اگر میزان تردد در فضای محوطه شما بالاست، سعی کنید از مدل های متراکم با دیتکس بالا استفاده کنید.

نصب بین سنگی چمن مصنوعی برای حیاط

چمن مصنوعی مناسب برای فضای بازی کودکان در حیاط

اگر در حیاط آپارتمان یا ویلای خود، فضایی برای بازی کودکان در نظر گرفتید؛ سعی کنید از مدل هایی که لطافت بیشتر و پرز بلندتری دارند، استفاده کنید. زمین خوردن و غلتیدن بر روی چمن مصنوعی برای کودکان امری طبیعی است، پس بهتر است در انتخاب خود دقت داشته باشید. پیشنهاد کارشناسان شرکت خانه چمن برای این منظور، استفاده از مدل های چمن مصنوعی 25 میلیمتری سورن پلاس، چمن مصنوعی 25 میلیمتری پاپیروس، چمن مصنوعی 45 میلیمتری دایموند و چمن مصنوعی 40 میلیمتری وی آی پی می باشد.

چمن مصنوعی برای محوطه بازی کودکان در حیاط

چمن مصنوعی بر روی باغچه در حیاط

یکی از استفاده های جذاب چمن مصنوعی در حیاط، بکارگیری چمن مصنوعی بر روی باغچه است. شما برای چمن کردن باغچه خود دو راهکار پیش رو دارید:

  1. نصب چمن مصنوعی بر روی بستر خاکی باغچه: در این روش، شما به زیرسازی مناسب جهت خروج هر چه بهتر آب نیاز دارید. کوبیدن و متراکم کردن خاک باغچه و سپس ریختن چند سانتیمتر سنگ نخودی برای این بسترسازی، ساده ترین راهکار برای نصب چمن مصنوعی بر روی بستر باغچه است. لازم به ذکر است که بکارگیری این روش، نیاز به مهارت و تخصص دارد. شرکت خانه چمن با بهره مندی از تجربه نصابان حرفه ای و کاربلد، شما را در رسیدن به نتیجه مطلوب، راهنمایی خواهند کرد.
  2. نصب چمن مصنوعی بر روی بستر بتنی باغچه: گاهی می توانید با بتن کردن سطح باغچه به همراه شیب گذاری مناسب، نصب چمن مصنوعی بهتر و راحت تری را تجربه کنید. توجه داشته باشید که به شعاع نیم تا یک متر اطراف بوته و درختان خالی باشد تا فرآیند آبیاری و کود دادن با مشکل مواجه نشود.
چمن مصنوعی بر روی باغچه حیاط

چمن مصنوعی بر روی پله در حیاط

بکارگیری چمن مصنوعی بر روی پله های ورودی به ساختمان که معمولا بخشی از حیاط محسوب می شوند، بسیار رایج شده است. توجه داشته باشید که پله جزء مسیرهای پرتردد محسوب می شود و لازم است در انتخاب نوع چمن مصنوعی برای آن دقت کنید. اگر می خواهید که چمن مصنوعی بر روی پله، ظاهری لهیده و پاخورده پیدا نکند، بهتر است از مدل های چمن مصنوعی 20 میلیمتری رویال، چمن مصنوعی 25 میلیمتری رویال، چمن مصنوعی 25 میلیمتری ویستا و چمن مصنوعی 35 میلیمتری ویستا بهره بگیرید؛ چرا که این دسته از چمن ها، دیتکس بالایی دارند و بسیار مقاوم هستند. شست و شوی چمن مصنوعی بر روی پله باید به صورت هفتگی صورت پذیرد.

چمن مصنوعی روی پله حیاط

نظافت چمن مصنوعی در حیاط

پس از نصب چمن مصنوعی در حیاط، طبیعتاً با مبحث نحوه پاکسازی و نظافت چمن مصنوعی درگیر خواهید شد. ما در مقاله روش های نظافت چمن مصنوعی در مورد نحوه پاکسازی چمن مصنوعی صحبت کردیم. پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا زباله های بزرگ همچون شاخ و برگ گیاهان را با استفاده از چنگک پلاستیکی و جارو برقی جمع آوری کنید، سپس برای تمیز کردن عمقی چمن مصنوعی، از شست و شوی با آب کمک بگیرید.


خروج آب از چمن مصنوعی در حیاط چگونه خواهد بود؟

یکی از سوالات متداول خریداران چمن مصنوعی از کارشناسان خانه چمن، نحوه خروج آب از چمن مصنوعی است. فرآیند خروج آب از چمن مصنوعی که بر روی سطوح سخت همچون بتن یا سنگ نصب شده است، به کمک زهکش های چمن و شیب ملایم تعبیه شده در بستر انجام می پذیرد. شیب بستر می تواند بین ۱ تا ۲ درصد در نظر گرفته شود.

خوشبختانه چمن مصنوعی، قابلیت بالایی برای خروج آب از قسمت زیرین خود دارد و نگرانی بابت تجمع آب وجود نخواهد داشت. نصب حرفه ای و با کیفیت، یکی از عواملی است که به افزایش سرعت خروج آب از چمن مصنوعی، کمک خواهد کرد.

زهکش خزوج آب چمن مصنوعی

شرایط چمن مصنوعی حیاط در هنگام ریزش برف، چگونه خواهد بود؟

مسئله ریزش برف بر روی چمن مصنوعی، دغدغه اکثر خریداران در مناطق سردسیر است. خبر خوب این است که خوشبختانه سرما و برف، هیچگونه اثر منفی بر روی چمن مصنوعی نخواهد گذاشت. اگر ریزش برف سبک باشد؛ بهتر است اجازه دهید که آرام آرام آب شود و به طور طبیعی از قسمت زهکش چمن تخلیه شود. اما اگر ریزش برف بر روی چمن مصنوعی سنگین باشد؛ از یک پاروی برف روب پلاستیکی کمک بگیرید و با کنار زدن برف تا نزدیکی سطح چمن این کار را ادامه دهید. پس از این مرحله، با استفاده از جاروی پلاستیکی که الیاف سفت و محکی دارد، باقیمانده برف را از روی چمن پاک کنید.

نکته مهم این است که به هنگام ریزش برف بر روی چمن مصنوعی، حتی الامکان بر روی آن قدم نگذارید. قدم گذاشتن روی چمن مصنوعی در شرایط وجود برف، سبب فشرده شدن برف در بافت چمن می شود و برای چمن مصنوعی بسیار آسیب زا خواهد بود. به طور کلی از ایجاد بافت یخ مانند و فشرده برف در چمن مصنوعی جلوگیری کنید.


نحوه اندازه گیری متراژ مورد نیاز چمن مصنوعی برای کف حیاط

نصب یکپارچه

اگر فضایی که قصد خرید چمن مصنوعی برای کف حیاط را دارید، یک سطح یکپارچه است، ابتدا طول و عرض این محیط را اندازه گیری کنید. با ضرب طول و عرض در یکدیگر، مساحت شما محاسبه می شود. ممکن است این محیط دارای انحنا و هندسه خاصی باشد که پرتی چمن مصنوعی را در حین نصب افزایش دهد. پیشنهاد می شود برای اندازه گیری دقیق فضای خود، با کارشناسان شرکت خانه چمن در تماس باشید و یا در بخش خدمات نصب وبسایت، کروکی محل خود را به همراه ابعاد برای ما بارگذاری کنید. کارشناسان شرکت خانه چمن در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

اندازه گیری متراژ حیاط برای نصب چمن مصنوعی

نصب بین سنگی چمن مصنوعی برای کف حیاط (واش بتن، کفپوش های پلیمری و هر نوع سنگ دیگری)

اگر قصد نصب چمن مصنوعی ما بین سنگ و واش بتن را دارید، محاسبه مقدار چمن مورد نیاز از دو روش امکان پذیر است. در روش اول، شما می توانید طول همه شیارها را اندازه گیری کرده و در پهنای شیار ضرب کنید که ممکن است کمی وقت گیر باشد (اگر شیارهای شما در پهناهای مختلفی هستند این روش پیشنهاد می شود).

در روش دوم، یک روش ریاضیاتی پیشنهاد می شود، به شرطی که تمام سنگ ها و واش بتن ها هم اندازه باشند. ابتدا مساحت کل محیط که سنگ ها و شیار ها در آن قرار دارند را اندازه گیری کنید. سپس مساحت یک سنگ را در تعداد سنگ های موجود در کف ضرب کنید و از مساحت کل تفریق کنید. نتیجتاً مساحت مورد نیاز چمن ما بین سنگ بدست می آید.


قیمت چمن مصنوعی حیاط

با توجه موارد ذکر شده در بالا، قیمت چمن مصنوعی حیاط، می تواند در بازه های متفاوتی قرار بگیرد. اگر قصد دارید از چمن مصنوعی بر روی باغچه و یا برای فضای سبز حیاط خود استفاده کنید، می توانید چمن مصنوعی ارزان و اقتصادی خانه چمن را انتخاب کنید که کارکرد 4 تا 5 سال را برای شما بدنبال خواهد داشت.

اگر چمن مصنوعی شما در مسیر پرترددی باشد، بهتر است از مدل های قدرتمند که تراکم و دیتکس بالایی دارند استفاده کنید. طبیعتاً لازم است که هزینه بیشتری را نیز صرف کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که انتخاب اشتباه در نوع چمن مصنوعی، می تواند شما را در مدت زمان کوتاهی دل زده کند.

میزان تردد، مهمترین دلیل در انتخاب نوع چمن، حتی برای استفاده از چمن مصنوعی بین سنگی و یا چمن مصنوعی بین موزاییک نیز هست. اگر چمن مصنوعی شما بیرون زدگی از سطح سنگ داشته باشد، بهتر است در انتخاب چمن مصنوعی خود دقت کنید.

لیست برخی از چمن های مصنوعی شرکت خانه چمن که برای استفاده در کف حیاط مناسب هستند در زیر آمده است.

فارغ از مبحث تراکم و ارتفاع الیاف،کیفیت چمن مصنوعی نیز بسیار مهم است. چمن مصنوعی با کیفیت، طبیعتاً طول عمر بیشتری خواهد داشت و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه خواهد بود. کیفیت نخ بکار رفته، یک پارامتر کلیدی در تعیین قیمت نهایی چمن مصنوعی حیاط است. به طور کلی تمامی موارد ذکر شده اعم از ارتفاع الیاف، تراکم بافت، کیفیت نخ و …. روی قیمت تاثیرگذار هستند. برای مثال قیمت چمن مصنوعی موکتی طبیعتاً در مقایسه با سایر مدل ها ارزان تر خواهد بود. شما می توانید برای بررسی کامل تر این موارد، مقاله قیمت چمن مصنوعی را مطالعه نمائید.


خرید چمن مصنوعی برای حیاط خانه

فرآیند خرید چمن مصنوعی حیاط از شرکت خانه چمن به سه طریق آنلاین، تماس تلفنی و خرید حضوری قابل انجام است. اگر قصد خرید آنلاین چمن مصنوعی را دارید، مطالب بالا را به دقت مطالعه نموده و سپس اقدام کنید. شما می توانید برای دریافت اطلاعات کامل تر در زمینه چمن مصنوعی، مقاله چمن مصنوعی چیست؟ را مطالعه نمائید.

مجموعه خانه چمن برای محوطه هایی با متراژ بالا، تخفیفات ویژه ای در نظر گرفته است. اگر متراژ محوطه شما بالاست با تماس با کارشناسان شرکت خانه چمن، از پیشنهادات جذاب ما بهره مند شوید.

پس از ثبت سفارش توسط شما، ارسال چمن مصنوعی برای استان های تهران و البرز در همان روز کاری و برای شهرستان ها به مدت 1 روز کاری زمان خواهد برد. شرکت خانه چمن با ارائه خدمات مشاوره تا نصب چمن مصنوعی، خرید مطئنی را برای شما رقم خواهد زد.


سوالات متداول:

کدام نوع چمن مصنوعی برای استفاده در حیاط مناسب است؟

اگر چمن مصنوعی در مسیر پرترددی قرار گرفته باشد، یقیناً استفاده از مدل های با تراکم کم و ضخامت الیاف پایین، انتخاب درستی نیست و بالعکس؛ استفاده از چمن مصنوعی با تراکم بالا، برای فضای باغچه، شاید انتخاب مقرون به صرفه ای نباشد.

نظافت چمن مصنوعی حیاط چطور انجام می شود؟

ابتدا زباله های بزرگ همچون شاخ و برگ گیاهان را با استفاده از چنگک پلاستیکی و جارو برقی جمع آوری کنید، سپس برای تمیز کردن عمقی چمن مصنوعی، از شست و شوی با آب کمک بگیرید.

خروج آب از چمن مصنوعی در حیاط چگونه خواهد بود؟

فرآیند خروج آب از چمن مصنوعی، به کمک زهکش های استفاده شده در پشت چمن و شیب ملایم تعبیه شده در بستر زیرین انجام می پذیرد. شیب بستر می تواند بین ۱ تا ۲ درصد در نظر گرفته شود.

3.3 7 رای ها
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها