چمن مصنوعی برای استخر

چمن مصنوعی برای استخر

استخرها یکی از بهترین مکان های تفریحی برای فرار از گرمای تابستان هستند. خواه یک استخر خانگی باشد و خواه استخر عمومی. تصور کنید که در یک عصر زیبای تابستانی بعد از شنا و استفاده از استخر خانگی خود، بر روی چمن های نرم و لطیف و سبز رنگ قدم گذاشته و یا استراحت کنید. چه تجربه ای شیرین تر از این می تواند باشد؟ شاید استفاده از چمن طبیعی در محیط اطراف استخر، مشکلاتی نظیر گل و لای و آلودگی به همراه داشته باشد؛ اما خبر خوب این است که می توان از چمن مصنوعی به عنوان جایگزین چمن طبیعی استفاده کرد.

چمن مصنوعی به دلایلی مثل نرمی و راحتی و نگهداری کم، جایگزین بسیار خوبی برای بتن های سخت در محوطه اطراف استخرهاست. علاوه بر این قیمت چمن مصنوعی نیز در مقایسه با انواع مصالح ساختمانی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد.

چمن مصنوعی دور استخر

در سال های اخیر استفاده از چمن مصنوعی برای استخرها و به طور کلی محوطه سازی خصوصاً در مناطق گرم کشور، به طور فزاینده ای محبوب شده است. گرمائی که ما در ماه های تابستانی در کشورمان تجربه می کنیم، گاهی به بیش از 40 درجه سانتی گراد می رسد و بدون شک چمن طبیعی در چنین شرایطی دوام نخواهد آورد و یا به نگهداری خیلی زیادی نیاز خواهد داشت. این موضوع دلیل اصلی رشد تصاعدی استفاده از چمن مصنوعی در سال های اخیر است.

نکته قابل توجه این است که شما با انتخاب چمن مصنوعی، به عنوان یک وظیفه انسانی در مصرف آب نیز صرفه جویی کرده و علاوه بر بسیاری از مزایای دیگر چمن مصنوعی، به محیط زیست خود کمک می کنید. در ادامه برخی از مزایای چمن مصنوعی برای دور استخر را بررسی خواهیم کرد.


مزایای چمن مصنوعی برای دور استخر

بی تردید ترکیب چمن مصنوعی سبز با رنگ آبی استخر، یک ترکیب زیبا و دلنشین است. علاوه بر زیبایی ظاهری، استفاده از چمن مصنوعی مزایای دیگری نیز به دنبال دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

نرمی و راحتی

تصور کنید بعد از یک شنای آرامش بخش، به جای سنگ های داغ اطراف استخر، قدم بر روی چمن های نرم و راحت بگذارید. امروزه در تولید چمن های مصنوعی از فناوری های نوینی استفاده می شود که نرمی لطافت آنها حتی بیشتر از چمن طبیعی است. شما می توانید بعد از خروج از استخر، با استراحت بر روی چمن مصنوعی، تجربه دلنشینی را برای خود رقم بزنید.

چمن مصنوعی دور استخر

ایمنی بالا

شاید تا به حال دیده باشید که کودکان یا حتی بزرگسالان، برای شیرجه داخل استخر، محوطه دور استخر را می دوند. اغلب به ما گفته می شود که روی عرشه استخر یا هنگامی که نزدیک استخر هستیم، آهسته راه برویم و از دویدن پرهیز کنیم. زمین خوردن روی بتن های سخت می تواند بسیار آسیب زا باشد اما چمن مصنوعی به واسطه داشتن سیستم زهکشی مناسب،  در مقایسه با چمن طبیعی و همچنین سنگ و بتن لغزنده نبوده و احتمال ایجاد آسیب را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

سیستم زهکشی حرفه ای

چمن های مصنوعی در قسمت زیرین خود دارای سیستم زهکشی بسیار عالی هستند که می توانند هر میزان از آب ورودی به چمن را در مدت زمان کمی توسط سوراخ های تعبیه شده، خارج نمایند. طبیعتاً هر چه آب روی چمن سریعتر تخلیه شود، چمن سریعتر خشک شده و خطرات کمتری به دنبال دارد.

دوام و ماندگاری بالا

مواد مورد استفاده در تولید چمن های مصنوعی امروزی به نحوی است که در برابر تردد بسیار بالای افراد در اطراف استخرهای شلوغ نیز مقاومت بسیار بالایی دارند. علاوه بر این، چمن مصنوعی در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید نیز بسیار مقاوم است و تحت هیچ عنوان دچار رنگ پریدگی نخواهد شد. با خرید چمن مصنوعی برای مدت زمانی طولانی، محیطی زیبا و دلنشینی را برای خود و دیگر افراد ایجاد می نمائید.

تمیز و پاکیزه
اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که بیش از زیبایی، به پاکیزگی استخر خود اهمیت می دهند، چمن مصنوعی برای شما بهترین انتخاب خواهد بود. چمن مصنوعی به واسطه ظاهر زیبا در مرتب تر نشان دادن محیط اطراف استخر تاثیر بسیاری دارد. علاوه بر این، نظافت چمن مصنوعی نیز بسیار ساده است کافیست با استفاده از جارو، سطح چمن را مانند فرش از زباله عاری کنید.

اگر صاحب حیوان خانگی هستید، احتمالاً درک خواهید کرد که با ورود پت به چمن طبیعی چه میزان آلودگی روی پنجه هایشان جمع می شود و متعاقباً به خانه راه پیدا می کنند. چمن مصنوعی بدون ایجاد کمترین آلودگی، محیطی شاد برای حیوان خانگی شما ایجاد خواهد کرد.

بدون مواد شیمیایی

مزیت نهایی استفاده از چمن مصنوعی برای استخرها این است که برای نگهداری به مواد شیمیایی مضر، کود و آفت کش احتیاجی ندارد. استفاده از آفت کش های شیمیایی برای تازه نگه داشتن چمن طبیعی، می تواند منجر به ایجاد عوارضی برای کودکان و یا حیوانات خانگی شما شود.

علاوه بر این چمن مصنوعی تحت تأثیر کلر و مواد شیمیایی آب استخر قرار نمی گیرد و در هنگام پاشیدن آب به آن تغییر رنگ نداده و سفید نمی شود.


چمن مصنوعی مناسب برای دور استخر

هنگام انتخاب چمن مصنوعی برای محوطه استخرها، لازم است چند ویژگی را در نظر بگیرید. شما باید علاوه بر زیبایی محوطه، به میزان تردد روی چمن نیز توجه داشته باشید. موارد زیر ویژگی هایی از چمن مصنوعی هستند که توجه به آنها در هنگام انتخاب و خرید چمن مصنوعی بسیار مهم است.

ارتفاع الیاف
هرچه ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بلندتر باشد، چمن مصنوعی در برابر سایش و تردد بالا مقاومت بیشتری خواهد داشت. ارتفاع بیشتر الیاف سبب می شود که چمن مصنوعی در گرمای شدید توزیع حرارت بهتری داشته باشد و طول عمر چمن مصنوعی کنار استخر افزایش می باید. همچنین هر چه الیاف بلندتر باشد ضربه پذیری چمن بیشتر خواهد بود(به شرطی که تراکم مناسب چمن مصنوعی رعایت شده باشد). ارتفاع الیاف 20-45 میلی متر برای زیباسازی محوطه دور استخر انتخاب خوبی خواهد بود.
این نکته را در نظر داشته باشید که چمن مصنوعی هر چه بلندتر باشد بسیار زیباتر دیده خواهد شد و احساس بهتری برای مصرف کننده دارد اما از طرفی نظافت بیشتری را می طلبد.

تراکم الیاف

یک قاعده کلی در مورد تراکم چمن مصنوعی وجود دارد؛ هر چقدر چمن متراکم تر باشد، هم از نظر زیبایی و هم از نظر ضربه پذیری کیفیت بالاتری خواهد داشت. برای کاربرد دور استخر حتما سعی کنید از چمن های متراکم و پربافت استفاده کنید. ارتفاع الیاف چمن تنها ملاک نیست و تراکم کلی یا عبارتی تراکم فیلامنتی چمن مصنوعی اطراف استخر بسیار حائز اهمیت است.

تصور کنید لحظه ای را که از استخر خارج می شوید، قطعاً گذاشتن پای برهنه بروی بافتی لطیف و نرم از پا گذاشتن بروی چمنی که فقط سبز است و تراکم مناسبی ندارد، بسیار لذت بخش تر خواهد بود.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات دقیق تر مقاله کاربرد چمن مصنوعی را مطالعه کنید.

ساختار الیاف

شاید مهترین فاکتور انتخاب چمن مصنوعی دور استخر برای شما نوع و ساختار الیاف چمن مصنوعی باشد. الیاف با سطح مقطع های برشی تخت، بیضی و گاردنریل (برش وریدی) برای اطراف استخر بسیار مناسب هستند و حس لطیف تری نسبت به دیگر برش های نخ دارند. برش های C ، W و S برای کاربرد دور استخر مناسب نمی باشند و زبر هستند. سعی کنید در انتخاب خود برای راحتی بیشتر به نوع برش الیاف چمن مصنوعی دقت کنید و سپس خرید مطمئنی را تجربه کنید.

چمن مصنوعی برای دور استخر

نوع بکینگ و سیستم زهکشی

از آنجا که چمن مصنوعی دور استخر به طور مستقیم تحت تاثیر پاشش آب استخر قرار می گیرد،‌ بهتر است از چمن های مصنوعی با سیستم زهکشی قوی استفاده کنید. لازم به ذکر است که نوع بکینگ مورد استفاده در چمن مصنوعی، در مقاومت و دوام آن تاثیر مستقیم دارد.

تخلیه آب در چمن مصنوعی به نوع زیرسازی شما ارتباط دارد. اگر از زیر سازی بتن و یا سنگ استفاده کرده باشد باید با شیب گذاری مناسب شرایط تخلیه آب را به سمت کفشور یا حوضچه تجمع آب اطراف استخر فراهم کنید. اما اگر از زیر سازی غیر سخت یا به عبارتی از زیرسازی Unbound استفاده می کنید، آب از زهکش های چمن عبور کرده و به لایه های زیرین نفوذ می کند.


مدل های مناسب چمن مصنوعی برای دور استخر

از میان مدل موجود که بخش فروشگاه، سعی داریم چند مدل مناسب برای دور استخر به شما معرفی کنیم تا به فرآیند خرید چمن مصنوعی استخر شما کمک کرده باشیم. در نظر داشته باشید که این معرفی صرفا برای مدل های موجود انجام می گیرد و ممکنه است که در آینده مدل های جدیدی به بخش فروشگاه اضافه گردد که در این لیست نباشند. شما می توانید با مطالعه پارامترهای انتخاب یک چمن مصنوعی مناسب برای اطراف استخرتان، انتخاب خود را به دقت انجام دهید.

در بخش چمن های با الیاف بین 15 تا 25 میلیمتری، مدل های سورن 15، سورن 25 ، لاله و مدل پاپیروس که طرح های بهاره دارند بسیار مناسب هستند و در بخش چمن های پاییزه چمن مصنوعی مدل مانا 25 میلیمتری پیشنهاد می گردد.

اگر برای فضای خود چمن های پرز بلند تری را در نظر گرفتید چمن مصنوعی مدل سورن 35، دایموند پلاس 45 میلیمتری پیشنهاد کارشناسان خانه چمن می باشند. چمن های فوق همگی از تراکم قابل قبول و لطافت خوب الیاف برخوردارند و نظر شما را برای اطراف استخر جلب می کنند.


خرید چمن مصنوعی برای دور استخر

اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای استخر دارید، امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد اما اگر هنوز هم سوالاتی در ذهن دارید که پاسخ آنها را دریافت نکرده اید، می توانید از خدمات مشاوره رایگان شرکت خانه چمن بهره مند شوید. ما سعی داریم تا ذهنیت مصرف کنندگان از چمن مصنوعی را تغییر دهیم و آن ها را به افراد حرفه ای در انتخاب چمن مصنوعی تبدیل کنیم. برای خرید چمن مصنوعی دور استخر می توانید با ما در ارتباط باشید و یا از طریق آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.

خرید چمن مصنوعی دور استخر

سوالات متداول

چمن مصنوعی مناسب برای دور استخر چه ویژگی هایی دارد؟

1- هرچه ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بلندتر باشد، چمن مصنوعی در برابر سایش و تردد بالا مقاومت بیشتری خواهد داشت.
2- هر چقدر چمن متراکم تر باشد، هم از نظر زیبایی و هم از نظر ضربه پذیری کیفیت بالاتری خواهد داشت.
3- از آنجا که چمن مصنوعی دور استخر به طور مستقیم تحت تاثیر پاشش آب استخر قرار می گیرد،‌ بهتر است از چمن های مصنوعی با سیستم زهکشی قوی استفاده کنید.

مزایای چمن مصنوعی برای دور استخر چیست؟

1- نرمی و راحتی
2- ایمنی بالا
3- سیستم زهکشی حرفه ای
4- دوام و ماندگاری بالا
5- بدون مواد شیمیایی

0 0 رای ها
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها