چمن مصنوعی برای بالکن و تراس

چمن مصنوعی برای بالکن و تراس

همان طور که می دانید، امروزه استفاده از فضاهایی همچون بالکن و تراس، در طراحی منازل ایرانی بسیار پر طرفدار است. این فضاها در محوطه هایی با متراژ دو تا چندصدمتری قابل اجرا می باشند. اما معمولاً استفاده از مصالح ساختمانی با ترکیب رنگی خنثی، محیط بالکن و تراس را سرد و بی روح می نماید و گرما و انرژی لازم را به خانه نمی دهد. خبر خوب این است که استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن و تراس می تواند طراوت، تازگی و گرمای بسیاری، به این بخش از خانه اضافه کند و محیطی بسیار زیبا را برای استراحت پدید آورد. از نظر روان شناسی، رنگ سبز یکی از بهترین رنگ ها برای افزایش شادابی و نشاط در افراد و همچنین دور نمودن انرژی های منفی است. حتما برای شما هم پیش آمده که با ورود به محیطی سرسبز، روحیه تان به کلی تغییر کرده است. از این رو، استفاده از چمن مصنوعی بالکن و تراس نیز می تواند این فضاها را به محیطی برای تخلیه انرژی های منفی و استرس های روزمره شما تبدیل کند.

اگر قصد استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن و تراس خود را دارید، با این مقاله همراه باشید. در ادامه ویژگی های یک چمن مصنوعی مناسب برای بالکن و تراس و همچنین نکات مهم و ضروری در مورد قیمت چمن مصنوعی برای بالکن و روند خرید آن را بررسی خواهیم کرد. همچنین طرح های زیبا و امروزی چمن مصنوعی برای بالکن را نیز تشریح خواهیم کرد.


ویژگی چمن مصنوعی مناسب برای بالکن و تراس

چمن مصنوعی تزئینی انواع مختلفی دارد. چمن های مصنوعی در انواع پرز کوتاه، پرز متوسط و پرز بلند تولید می شوند. همچنین میزان نرمی و لطافت چمن های مصنوعی می تواند بسیار متفاوت باشد. برای انتخاب مناسب چمن مصنوعی برای بالکن و تراس موارد زیر را در نظر داشته باشید:

چمن مصنوعی برای بالکن و تراس
  1. به بلندی پرز چمن مصنوعی بالکن و تراس دقت کنید: حقیقتاً این فاکتور، بستگی بسیاری به سلیقه شخصی مصرف کننده دارد. چمن های مصنوعی تزئینی از پرزهای ۸ میلیمتری تا ۴۵ میلیمتری تولید می شوند. هر چه پرز چمن مصنوعی بلندتر باشد، چمن مصنوعی طبیعی تر به نظر می رسد، درعین حال ضربه پذیرتر بوده و سخت تر تمیز می شود و بالعکس؛ هر چه پرز چمن مصنوعی کوتاه تر باشد، ظاهری مصنوعی تر و ضربه پذیری کمتری داشته اما راحت تر نظافت می شود. این مورد کاملاً سلیقه ای است.  شرکت خانه چمن انواع چمن مصنوعی از پرز کوتاه تا پرز بلند را در سبد کالایی خود موجود دارد.
  2. تراکم چمن مصنوعی بالا باشد: بلندی پرز چمن مصنوعی صرفاً نرمی و راحتی آن را مهیا نمی کند. تراکم چمن مصنوعی، برای فضای بالکن و تراس بسیار مهم است. هر چه چمن متراکم تر و پر پشت تر باشد، شما احساس بسیار بهتری بر روی چمن خواهید داشت. اگر قصد دارید که از چمن مصنوعی برای بالکن و تراس به عنوان فضای نشیمن استفاده کنید، اکیداً پیشنهاد می گردد که از دسته چمن های مصنوعی متراکم خانه چمن استفاده کنید.
  3. چمن مصنوعی لطیف و نرم برای بالکن و تراس انتخاب کنید: این فاکتور به دیتکس نخ و نوع نخ بکار رفته در چمن مصنوعی بستگی دارد. برای بالکن و تراس، لازم است از چمن های مصنوعی نرم تر که دیتکس نخ بالایی ندارند، استفاده شود. این امر باعث می شود که تردد روی چمن، حتی بدون استفاده از پاپوش و کفش، راحت باشد. خصوصاً اگر کودک شما قصد بازی کردن بر روی چمن را داشته باشد. به طور کلی می توان گفت، برای زیباسازی این فضاها، لازم است از چمن های مصنوعی با پرز لطیف و نرم، استفاده کنید. نرمی و لطافت نخ، ارتباط چندانی به بلندی پرز چمن مصنوعی ندارد و این شاخص، کاملاً به ضخامت نخ و سطح مقطع برش نخ وابسته است. چمن های مصنوعی با پرز خشن و زبر، برای کاربر بسیار آزاردهنده بوده و ممکن است حساسیت پوستی ایجاد کنند.
  4. چمن مصنوعی قابل شست و شو باشد: چمن مصنوعی مرغوب، کالایی است که کاملاً قابل شست و شو بوده و در صورت خیس شدن، به هیچ عنوان بوی نامطبوع به خود نمی گیرد. چمن مصنوعی تراس باید دارای زهکش باشد که جریان آب به راحتی از زیر آن، به سمت کف شور قابل تخلیه باشد. پیشنهاد کارشناسان شرکت خانه چمن برای شست و شوی چمن مصنوعی بالکن، استفاده از آب و شامپوی فرش است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله روش های نظافت چمن مصنوعی را مطالعه فرمائید.
  5. چمن مصنوعی تاییده بهداشتی داشته باشد: بعضی از تولیدکنندگان چمن مصنوعی، از نخ هایی که میزان سرب بالایی دارند استفاده می کنند و این بسیار برای سلامت پوست خطرناک است. مخصوصاً اگر فرزندان شما با چمن مصنوعی تماس مستقیم داشته باشد. شرکت خانه چمن قبل از افزودن چمن مصنوعی تراس به سبد کالایی خود، از داشتن استاندارد RoSH برای آن محصول، اطمینان کسب می کند. این استاندارد تضمین کننده این است که محصول فاقد ترکیبات شیمیایی و سمی است.
چمن مصنوعی قابل شستشو

مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن و تراس

زمانی که بالکن و تراس خود را به چمن مصنوعی مفروش می کنید، مهمترین اتفاقی که خواهد افتاد زیبایی محیط است. ایجاد محیطی سبز در کنار المان های متعددی همچون میز و صندلی، مبلمان، تاب ریلکسی، گلدان های زیبا و ده ها المان قابل استفاده در فضای سبز،  می تواند فضای شما را بسیار چشمگیر و خاص کند. مزایایی که با استفاده از چمن مصنوعی حاصل می شود عبارت است از:

  1. فضای سبز زیبا در خانه: بسیار هیجان انگیز است که اوقات خود را در چنین فضای سبزی سپری کنید. خوردن یک صبحانه و یا عصرانه خوشمزه در فضای بالکن و تراس و یا نوشیدن یک چای و قهوه دلچسب در این فضا فوق العاده خواهد بود. این فضا برای پذیرایی از مهمانان و گذارندن یک آخر هفته خوب، فوق العاده خواهد بود.
  2. ایجاد فضای بازی برای کودکان: یکی از دلایلی که کارشناسان خانه چمن توصیه می کنند که از چمن های لطیف برای این بخش از خانه استفاده شود، امکان استفاده کودکان از این فضاست. این فضا برای بازی کودکان بسیار لذت بخش خواهد بود.
  3. ایجاد فضای ورزشی در خانه: بسیاری از افرادی که از چمن مصنوعی تراس و بالکن خود استفاده می کنند، برای تمرینات هوازی و کششی و حتی تمرین با وزنه از فضای سبز خود در بالکن و تراس لذت می برند. کفپوش چمن مصنوعی، یک متریال عالی برای ورزش کردن می باشد که روز به روز استفاده از آن در باشگاه های ورزشی رو به افزایش است.
چمن مصنوعی برای بالکن و تراس

چمن مصنوعی مناسب برای بالکن و تراس های خانگی چه مدل هایی هستند؟

در بالا ویژگی های ایده آل برای یک چمن مصنوعی ذکر شد. در این بخش، چند مدل چمن مصنوعی مناسب بالکن و تراس برای فضاهای خانگی و محیط هایی که تردد در حد معقول باشد، به شما معرفی خواهیم کرد. با انتخاب این مدل ها شما می توانید با صرف هر اندازه هزینه، حتی اندک، بالکن و تراس خود را به چمن مصنوعی مفروش کنید.

چمن مصنوعی پرز کوتاه:

چمن های پرز کوتاه خانه چمن که اصطلاحاً چمن های موکتی خوانده می شوند، چمن هایی با ارتفاع ۸ تا ۱۵ میلیمتری را در بر می گیرند. قیمت این چمن ها با در نظر گرفتن لطافت و کیفیت بالا بسیار مقرون به صرفه و مناسب است. اگر قصد دارید از چمن مصنوعی موکتی برای بالکن و تراس خود استفاده کنید، توجه داشته باشید که بافت آن نرم و لطیف باشد. همانند چمن مصنوعی ونوس و چمن مصنوعی 15 میلیمتری سورن که علاوه بر زیبایی و لمس نرم، قیمت بسیار مناسبی دارند. قاعدتاً نباید ضربه پذیری بالایی از این چمن ها انتظار داشت، اما از طرف دیگر سهولت در نظافت و قابلیت جارو کشی بالا، از مزایای آنها محسوب می شود.

چمن مصنوعی پرز متوسط:

این دسته از چمن ها از ارتفاع الیاف ۲۰ تا ۳۵ میلیمتر را شامل می شوند و پرمصرف ترین دسته چمن مصنوعی برای بالکن و تراس محسوب می شوند. از بین تمامی این چمن ها، چمن مصنوعی ۲۵ میلیمتری برای تراس و بالکن بسیار پر مصرف است. البته لازم به ذکر است که هر نوع چمن مصنوعی ۲۵ میلیمتری نیز برای بالکن و تراس مناسب نیست. برای این منظور، لازم است تمامی شاخص های مهم را درکنار هم در نظر داشت. کارشناسان شرکت خانه چمن برای بالکن و تراس، مدل های چمن مصنوعی 25 میلیمتری سورن، 25 میلیمتری سورن پلاس، پاپیروس و 35 میلیمتری سورن را با توجه به شاخصه های اشاره شده در بالا، پیشنهاد می کنند.

چمن مصنوعی پرز بلند:

چمن های پرز بلند، به دسته چمن هایی اطلاق می شود که ارتفاع الیاف آن ها از 40 تا 50 میلیمتر باشد و علاقمندان خاص خود را دارد. این دسته از چمن ها به دلیل بلندی الیاف، بسیار ضربه پذیر هستند و لطافت آن ها به نوع نخ آن ها بستگی دارد. چمنی که دارای پرز بلند و نخ لطیف است، برای بالکن و تراس انتخاب خوبی خواهد بود؛ چرا که این فضاها مکانی هستند که چمن مصنوعی به طور مستقیم با پوست شما در تماس است و شما باید احساس نرمی، راحتی و زیبایی را یکجا تجربه کنید. اگر کودک خردسال شما قصد بازی و تفریح در این مکان را دارد، پیشنهاد می شود از چمن مصنوعی کامفورت ۴۸ و رویال ۳۵ شرکت خانه چمن استفاده کنید. این چمن ها علاوه بر داشتن پرز بلند، الیاف بسیار لطیفی دارند.


چمن مصنوعی مناسب برای بالکن و تراس های غیرمسکونی چه مدل هایی هستند؟

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که تفاوت بالکن و تراس در چیست؟ بالکن محیطی مسقف است که از یک یا دو طرف به فضای بیرونی راه دارند، در مقابل تراس یا بهارخواب محیطی بدون سقف است که معمولاً برای استراحت و گذران اوقات فراقت از آن استفاده می شود. گاهی بالکن و تراس جنبه استفاده خانگی ندارد، مثلا بالکن و تراس محل کار و یا هر مکان دیگری که میزان تردد در آن ها بیش از حد معمول است. در این شرایط خریدار باید مدل هایی از چمن مصنوعی برای بالکن انتخاب نماید که دیتکس نخ بالایی داشته باشند. ما در این شرایط مدل های چمن مصنوعی 25 میلیمتری رویال، 20 میلیمتری رویال، 25 میلیمتری ویستا و 35 میلیمتری ویستا را پیشنهاد می دهیم.


طول عمر چمن مصنوعی تراس و بالکن چقدر است؟

طول عمر چمن مصنوعی به عوامل مختلفی باز می گردد. اینکه چمن شما از چه کیفیتی برخوردار است و اینکه میزان استفاده و در معرض آفتاب بودن چمن شما به چه میزان است، همگی بر طول عمر چمن مصنوعی اثر گذار است. ما در این مقاله به مهمترین عوامل موثر بر طول عمر چمن مصنوعی اشاره می کنیم.

دو عامل مهم که بر طول عمر چمن مصنوعی تراس و بالکن تاثیر می گذارند، موارد زیر هستند:

  1. میزان تردد بر روی چمن: هر چه تردد بیشتر باشد الیاف چمن مصنوعی فشردگی بیشتری را تحمل می کنند و این امر می تواند بر روی دوام چمن مصنوعی اثرگذار باشد. معمولاً بالکن ها و تراس ها نسبت به محیط های دیگر مثل روف گاردن و حیاط، میزان تردد خیلی پایین تری دارند. اگر بالکن و تراس پر ترددی دارید از مدل های چمن مصنوعی بالکن با تراکم بالا استفاده کنید.
  2. تابش نور خورشید: همان طور که می دانید خورشید، اشعه ای به نام فرابفش ساطع می کند که هر جسمی را تحت تاثیر قرار می دهد. چمن های مصنوعی با کیفیت بالا در برابر اشعه فرابنفش خورشید تا ۱۰ سال مقاومت دارند، اما بیشتر محصولات موجود در بازار ایران از ۱ تا ۵ سال در برابر نور خورشید مقاومت می کنند. در مناطق گرمسیر همانند مناطق جنوبی کشورمان، این مقاومت کاهش می یابد. اگر بالکن و تراس شما در معرض نور شدید خورشید است، سعی کنید از محصولات با کیفیت تری استفاده کنید تا طول عمر محصول شما تضمین گردد.

روش نظافت چمن مصنوعی تراس و بالکن چیست؟

در مقاله روش های نظافت چمن مصنوعی به طور مفصل در مورد شیوه پاکسازی چمن مصنوعی توضیح دادیم. پاکیزگی فضای بالکن و تراس به دلیل اینکه جزئی از فضای خانه محسوب می شوند، برای خانم های خانه دار بسیار مهم است. برای این منظور استفاده از جاروی برقی برای جمع آوری خرده آشغال ها بسیار توصیه می شود. پس از این مرحله، آبکشی و شست و شو با شامپو فرش برای پاکیزه کردن چمن مصنوعی بالکن، راهکاری فوق العاده است. چمن مصنوعی مرغوب، هیچگاه در صورت خیس شدن بوی نامطبوع نمی دهد و زهکش پشت چمن به راحتی آب را به سمت کفشور خروجی هدایت می کند.


طرح های امروزی چمن مصنوعی بالکن و تراس

اگر شما در داشتن ایده برای بالکن و تراس خانگی خود سردرگم هستید، می توانید از ایده ای امروزی که خانه چمن برای شما گردآوری کرده است، بهرمند شوید:

استفاده از مبلمان در فضای بالکن و تراس در کنار چمن مصنوعی

شما می توانید با مبله کردن بالکن و تراس خود و یا استفاده از تاب ریلکسی و یا یک صندلی راحتی زیبا، فضایی سرشار از آرامش برای خود پدید آورید. استفاده از رنگ های شاد و روشن برای مبلمان و صندلی نیز پیشنهاد بسیار خوبی برای دلنشین تر کردن محیط بالکن شماست. بکارگیری مبل های راحتی تک نفره و یا دونفره با چیدمان های متفاوت، می تواند فضای بسیار خاصی را رقم بزند. در زیر چندین تصویر از دیزاین بالکن و تراس که با مبل ها و صندلی های راحتی و تاب ریلکسی طراحی شده اند را برای شما آورده ایم.

چمن مصنوعی بالکن

استفاده از میز و صندلی روی چمن مصنوعی بالکن و تراس

اگر اهل خوردن صبحانه و یا عصرانه در فضای بالکن هستید و یا به داشتن یک میز صندلی چند نفره شیک در بالکن و تراس خود علاقمند هستید، می توانید از این چیدمان ایده بگیرید. در زیر چند سبک مختلف میز و صندلی بر روی چمن مصنوعی تراس و بالکن را مشاهده می کنید. این ایده می تواند یکی از بهترین ایده ها برای استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن کوچک و یا متراژ پایین باشد.

چمن مصنوعی تراس
چمن مصنوعی تراس

ایجاد فضای نشیمن بر روی چمن مصنوعی بالکن و تراس

گاهی نشستن بر روی چمن مصنوعی و ایجاد فضایی نشیمن بر روی آن بسیار لذت بخش است. بدون شک با این کار، طبیعت را از نزدیک لمس خواهید کرد. مطمئناً اگر انتخاب درستی داشته باشید، می توانید از بافت و لمس چمن مصنوعی لذت ببرید. دقت کنید اگر چمن مصنوعی بالکن را برای فضای نشمین انتخاب می کنید، حتما از چمن های مصنوعی لطیف همچون چمن مصنوعی 45 میلیمتری دایموند استفاده کنید.

چمن مصنوعی بالکن و تراس

روش نصب پرتابل چمن مصنوعی بالکن و تراس چیست؟

بسیاری از افرادی که برای بالکن و تراس خود چمن مصنوعی تهیه می کنند، تمایل دارند که کف بالکن و تراس شان در حین فرآیند نصب، به چسب چمن مصنوعی آغشته نشود. سوال اینجاست که آیا می شود در نصب چمن مصنوعی بالکن با اینکه ممکن است بصورت چند تیکه نصب شود، از روشی استفاده کرد که کف بالکن و تراس به چسب آغشته نشود؟

پاسخ اینجاست! بله، این امکان وجود دارد که با استفاده از نوار اتصال یا seaming tape، تکه های چمن مصنوعی به یکدیگر متصل شوند و شما چمن را به صورت قفل شده در بالکن و تراس خود داشته باشید. این کار نیاز به تخصص بالایی دارد و لازم است از نصاب حرفه ای چمن مصنوعی کمک گرفت. یکی از مزایای این روش قابلیت جمع کردن و پهن کردن مجدد چمن مصنوعی تراس می باشد که می تواند به فرآیند شست و شوی بهتر چمن مصنوعی کمک کند.


قیمت چمن مصنوعی برای بالکن و تراس به همراه نصب چقدر است؟

برای زیباسازی بالکن ها و تراس ها، معمولاً می توان از انواع چمن مصنوعی ارزان تا چمن مصنوعی گران استفاده کرد. در بالا توضیح دادیم که شما می توانید اکثر مدل های چمن مصنوعی را برای بالکن و تراس خود را با توجه به نوع استفاده خود تهیه کنید. اگر به بررسی دقیق عوامل موثر بر قیمت چمن مصنوعی نیاز دارید، به قسمت وبلاگ سایت مراجعه نمائید.

اگر متراژ بالکن و تراس شما کوچک است، پیشنهاد می شود مدل های با کیفیت تر که نسبتاً قیمت بالاتری دارند، انتخاب نمائید. اگر مساحت بزرگی دارید، می توانید به سمت مدل های ارزان تر و اقتصادی تر بروید ولی مراقب باشید که کیفیت را فدای ارزانی نکنید.

قیمت نصب چمن مصنوعی برای بالکن و تراس نیز بخشی از هزینه هاست. نصب چمن مصنوعی توسط خود شما نیز می تواند انجام شود، فقط لازم است پیش از انجام نصب، جهت دریافت نکات فنی نصب با مشاورین شرکت خانه چمن در ارتباط باشید. شما می توانید با نصب چمن مصنوعی توسط خود، در صرف هزینه ها صرفه جویی کنید. هزینه خرید مواد مورد استفاده برای نصب مانند چسب چمن مصنوعی و نوار اتصال نیز هزینه دیگری است که لازم است  برای نصب چمن مصنوعی بالکن و تراس بپردازید. در شرایط خاص و بسته به ابعاد و طول و عرض بالکن و تراس، شما می توانید از چسب و نوار اتصال استفاده نکنید.

تیم خانه چمن با تجربه بسیار بالای خود در انجام پروژه های مختلف بالکن و تراس، این تضمین را به شما می دهد که بهترین مدل و قیمت چمن مصنوعی برای بالکن و تراس را به شما اعلام کند. همچنین شرکت خانه چمن، کلیه لوازم نصب از چسب چمن مصنوعی تا نوار اتصال را در اختیار شما خواهد گذاشت.

برای برآورد قیمت چمن مصنوعی برای بالکن و تراس با ما در تماس باشید. کارشناسان خانه چمن صبورانه پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.


خرید چمن مصنوعی برای بالکن و تراس را چگونه انجام دهیم؟

شما برای خرید چمن مصنوعی برای بالکن و تراس هم به صورت خرید حضوری و هم به صورت خرید آنلاین می توانید اقدام کنید. خرید اینترنتی چمن مصنوعی برای بالکن می تواند در صرفه جویی در وقت و هزینه به شما کمک کند. دقت فرمائید ابعاد چمن مصنوعی بر اساس مترمربع محاسبه می گردد. برای خرید چمن مصنوعی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اندازه گیری بالکن و تراس: برای تزئین بالکن با چمن مصنوعی، ابتدا لازم است طول و عرض بالکن خود را به طور دقیق اندازه گیری کنید. اگر در محاسبه میزان مورد نیاز چمن مصنوعی به مشکل برخوردید، خانه چمن یک آپشن فوق العاده در اختیار شما گذاشته است. شما می توانید کروکی بالکن و یا تراس خود را به همراه ابعاد بر روی برگه کاغذ ترسیم کرده، سپس در بخش خدمات نصب نقشه خود را برای ما ارسال کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت محیط شما را بررسی می کنند و برای اعلام مقدار چمن مورد نیاز، با شما تماس خواهند گرفت.
  2. انتخاب مدل چمن مصنوعی: این کار را می توانید به صورت حضوری در محل شرکت انجام دهید یا از طریق آنلاین محصول خود را انتخاب کنید. در مورد هر محصول توضیحات مفصلی ارائه شده است.
  3. پرداخت وجه فاکتور: پس از صدور فاکتور صادر شده، وجه فاکتور از طرق مختلفی که مهیا شده قابل پرداخت می باشد. کالای شما در همان روز و پس پرداخت فاکتور تحویل خواهد شد. سفارشات مربوط به سایر استان ها نیز از طریق باربری و طی مدت زمان ۱ تا ۲ روز کاری تحویل خواهد گردید.

شرکت خانه چمن سعی بر این دارد تا با ارائه بهترین خدمات، از مشاوره تا نصب چمن مصنوعی برای بالکن و تراس، گام به گام در کنار شما بوده و به سرعت و کیفیت خرید شما کمک کند.


سوالات متداول:

نصب پرتابل چمن مصنوعی برای بالکن و تراس چگونه است؟

نصب پرتابل چمن مصنوعی روشی است که در آن با استفاده از نوار اتصال یا seaming tape، تکه های چمن مصنوعی به یکدیگر متصل شوند و شما چمن را به صورت قفل شده در بالکن و تراس خود پهن می کنید. یکی از مزایای این روش قابلیت جمع و پهن کردن مجدد چمن مصنوعی در بالکن و تراس می باشد.

روش نظافت چمن مصنوعی در بالکن و تراس چگونه است؟

برای این منظور استفاده از جاروی برقی برای جمع آوری خرده آشغال ها بسیار توصیه می شود. پس از این مرحله، آبکشی و شست و شو با شامپو فرش برای پاکیزه کردن چمن مصنوعی، راهکاری فوق العاده است. زهکش پشت چمن به راحتی آب را به سمت کفشور خروجی هدایت می کند.

چه نوع چمن مصنوعی برای استفاده در بالکن مناسب است؟

اگر متراژ بالکن و تراس شما کوچک است، پیشنهاد می شود مدل های با کیفیت تر با تراکم بافت بالاتر که نسبتاً قیمت بالاتری دارند، انتخاب نمائید. اگر مساحت بزرگی دارید، می توانید به سمت مدل های ارزان تر و اقتصادی تر بروید ولی مراقب باشید که کیفیت را فدای ارزانی نکنید.

2 3 رای ها
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mitra abn
mitra abn
2 سال قبل

ایده های خیلی جالبی رو مطرح کردین ممنونم.