چمن کف مغازه

چمن مصنوعی برای کف مغازه

این روز‌ها به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی، دیگر انتخاب متریال کف مغازه، چالش برانگیز نیست. اگر مغازه‌ی شما استیجاری است و امکان ساخت‌و‌ساز برای تغییر دکوراسیون آن را ندارید، اصلاً نگران نباشید زیرا با انتخاب، خرید و نصب چمن مصنوعی برای فروشگاه، می‌توانید با آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه، صاحب مغازه‌ای لوکس و زیبا شوید. در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه شوید تا درباره‌ی خرید چمن مصنوعی برای کف مغازه، ویترین و پله‌های فروشگاه، اطلاعات جامعی را کسب نمایید.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی محصولی مشابه چمن طبیعی است که با تماشای آن، احساس مشاهده‌ی چمن طبیعی ایجاد می‌شود. با این‌که چمن مصنوعی اولین بار در زمین‌های فوتبال و زمین‌های ورزشی مورد استفاده قرار گرفت، اما امروزه چمن‌های مصنوعی، برای کاربرد‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند. یکی از کاربرد‌های چمن مصنوعی، استفاده از آن در کف مغازه‌ها و فروشگاه‌ها است. هر چند چمن‌های مصنوعی از الیاف و رشته‌هایی از جنس پلی پروپیلن و پلی اتیلن ساخته می‌شوند، اما مشاهده‌ی آن‌ها حس بودن در طبیعت را برای ما تداعی می‌کند.

جنس چمن مصنوعی

جنس چمن مصنوعی

جنس چمن مصنوعی معمولاً از مواد زیر است:

پلی اتیلن

چمن مصنوعی ساخته شده از پلی اتیلن، ظاهری شبیه به چمن طبیعی دارد. بافت آن نرم و مناسب است. این نوع چمن مصنوعی برای استفاده در زمین‌های سخت مانند زمین‌های فوتبال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نایلون

چمن مصنوعی ممکن است از نایلون ساخته شود. چمن مصنوعی نایلونی دارای استحکام و تراکم بالا است. این نوع چمن می‌تواند هنگام وارد شدن ضربه و حرارت زیاد، شکل اولیه‌ی خود را حفظ کند. قیمت چمن مصنوعی نایلونی از سایر چمن‌های مصنوعی، بیش‌تر است.

پلی پروپیلن

چمن مصنوعی از جنس پلی پروپیلن، از انعطاف‌پذیری بالا، دوام طولانی و قیمت مناسب برخوردار است.
دلایل استفاده از چمن مصنوعی برای کف مغازه
استفاده از هر نوع کفپوشی در مغازه یا فروشگاه، نیاز به رسیدگی و مراقبت دارد. علاوه بر آن، در بعضی مواقع به دلیل استیجاری بودن محل مغازه نمی‌توان در چنین اماکنی، از عملیات ساخت‌و‌ساز برای تغییر دکوراسیون استفاده نمود. در این مواقع، یکی از راهکار‌های جذاب استفاده از چمن مصنوعی براي فروشگاه است. به دلایل زیر می‌توان برای کف مغازه از چمن مصنوعی استفاده نمود:
• چمن مصنوعی دارای ظاهری زیبا است. همه‌ی مردم طبیعت و چمن را دوست دارند.
• انواع چمن مصنوعی برای فروشگاه، قابل شستشو است و به راحتی می‌توان آن را تمیز کرد.
• چمن ‌های مصنوعی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند.
• وجود چمن مصنوعی در کف مغازه به فضا آرامش می‌دهد و روحیه را شاد می‌سازد.
• با نصب چمن مصنوعی، احتمال سر خوردن روی کف مغازه به حداقل می‌رسد.
• چمن مصنوعی دارای ظاهری شیک است و عمری طولانی دارد.
• در مغازه‌های استیجاری که امکان تغییر دکوراسیون وجود ندارد، استفاده از چمن مصنوعی برای ایجاد تغییرات، مقرون به صرفه است.

مزایا‌ی استفاده از چمن مصنوعی برای کف مغازه

چمن مصنوعی برای کف مغازه

مزایای استفاده از چمن مصنوعی نسبت به استفاده از چمن طبیعی را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:
• استفاده از چمن مصنوعی ایده‌ای جذاب و متفاوت برای کف فروشگاه‌ها و مغازه‌ها به شمار می‌آید.
• چمن مصنوعی نیاز به مراقبت‌های کشاورزی نظیر آب‌دهی، کوددهی و هرس ندارد.
• چمن مصنوعی نیاز به نور کافی برای رشد ندارد و در تاریک‌ترین مغازه‌ها همیشه سرسبز است.
• چمن مصنوعی طبیعت را به مغازه می‌آورد، با حضور طبیعت آرامش خاصی در محیط برقرار می‌شود.
• خرید، حمل و نصب چمن مصنوعی برای کف مغازه آسان است.
• تغییر دکوراسیون با چمن مصنوعی، ارزان‌ترین راه برای ایجاد دکوراسیون جدید در مغازه است.
• استفاده از چمن مصنوعی برای فروشگاه و ویترین، در جلب توجه مشتریان موثر است.
• چمن مصنوعی، با ایجاد حس آرامش در خریداران، به کار فروش کمک می‌کند.

کاربرد چمن مصنوعی در دکوراسیون مغازه

در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها می‌توان در بخش‌های مختلف از چمن مصنوعی برای خلق دکوراسیون جذاب و دیدنی استفاده نمود. با کاربرد چمن مصنوعی در این قسمت‌ها می‌توان محیط کار را دل‌نشین و فروش جذاب را در چنین محیطي تجربه نمود. در ادامه با کاربرد چمن مصنوعی در دکوراسیون مغازه آشنا می‌شویم:

نصب چمن مصنوعی روی کفپوش مغازه

مغازه یا فروشگاه مکانی است که در آن تردد بسیاری صورت می‌گیرد. نصب چمن مصنوعی سبب زیبایی کف مغازه خواهد شد. اما نوع چمن انتخاب شده بايد به گونه‌ای باشد که هنگام تردد افراد مشکلی به وجود نیاید. بهترین انتخاب چمن مصنوعی برای کف مغازه، چمن‌های با الیاف کوتاه و تراکم بالاست. سعی نمایید ارتفاع نخ چمن مصنوعی برای کف مغازه، کوتاه ولی وزن چمن دو تا سه کیلوگرم در هر متر مربع پیش بینی شده باشد.

نصب چمن مصنوعی روی کف ویترین

از آن‌جا كه ویترین مغازه اصلی‌ترین محل برای جلب توجه مشتریان به‌منظور فروش است، اگر بتوان به هر ترتیبی توجه مشتریان را به ویترین و هر آن‌چه داخل آن است، جلب نمود حتماً در کار فروش موفق‌تر خواهید بود. استفاده از چمن مصنوعی یکی از آسان‌ترین و زیباترین راه‌حل‌ها جهت تغییر دکوراسیون ویترین مغازه به شمار می‌آید. شما می‌توانید از چمن‌های مصنوعی پرز بلند برای ایجاد جلوه‌های بیشتر استفاده نمایید. در این صورت چیدمان محصولات روی الیاف بلند چمن مصنوعی، زیبایی خاصی را به انواع محصولات داخل ويترين می‌‌بخشد.

همچنین بخوانید: چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی

چمن مصنوعی روی پله‌های مغازه

چمن مصنوعی برای پله

مغازه محلی برای مراجعه‌ی خریداران است. با در نظر گرفتن يك دکوراسیون جذاب و جالب در نقاط مختلف مغازه از جمله پله‌ها، مراجعه کنندگان با رغبت بیشتری برای خرید به مغازه‌ی شما می‌آیند. در بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها، پله‌های سیمانی یا آهنی منظره‌ی زشتی را ایجاد می‌کنند. با استفاده از چمن مصنوعی براي تزيين پله‌ها، می‌توانید فضای زیبا و خاطره انگیزی را در مغازه‌ي خود ایجاد نمایید. با نصب چمن مصنوعی مناسب نه تنها می‌توانید از سر بودن پله‌ها جلوگیری کنید، بلكه این چمن‌ها می‌توانند لبه‌های تیز پله‌ها را هم پوشش دهند.

چمن مصنوعی برای تابلوی مغازه

يكي از راه‌هاي ايجاد دكوراسيون جذاب، استفاده از چمن مصنوعي براي تابلو‌ی مغازه است. شما مي‌توانيد نام مغازه را به جاي قرار دادن در يك تابلوي معمولي، در بستري از چمن قرار دهيد. سبزي و خرمي در هر جا مي‌تواند نظر افراد دوستدار طبيعت را جلب نمايد.

راهنمای خرید چمن مصنوعی برای کف مغازه

در انتخاب چمن مصنوعی برای کف مغازه به جز کیفیت و قیمت مناسب، به موارد دیگری نیز باید توجه نمایید. این موارد عبارتند از:

ارتفاع چمن مصنوعی

ارتفاع چمن مصنوعی برای مغازه باید به گونه‌ای در نظر گرفته که مغازه زیباتر به نظر بیاید. علاوه بر آن، احساس نرمی و قابل انعطاف بودن را نیز به همراه داشته باشد.

رنگ چمن مصنوعی

یکی از فاکتور‌های انتخاب اشیای دور و بر ما، رنگ است. چمن‌های مصنوعی در رنگ‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. توصیه می‌شود هنگام انتخاب رنگ مناسب مغازه‌ی خود با مشاوران سایت خانه چمن مشورت نمایید. این کارشناسان متناسب با اندازه و نوع کاربری مغازه، شما را در انتخاب نوع و رنگ چمن مصنوعی مناسب راهنمایی می‌نمایند.

وزن چمن مصنوعی

چمن‌های مصنوعی در انواع تراکم ساخته می‌شوند. بهترین و مناسب‌ترین وزن چمن مصنوعی برای کف مغازه، حدود 2 الی 3 کیلوگرم در متر مربع است. اگر وزن کم‌تر در نظر گرفته شود، هنگام راه رفتن مراجعین، چمن مصنوعی جابه‌جا می‌شود.

ویژگی چمن مصنوعی مغازه

چمن مصنوعی

از ويژگي‌هاي چمن مصنوعي مغازه مي‌توان به موارد زير اشاره نمود:
• نگهداري آسان از چمن مصنوعي مغازه
• ايجاد زيبايي و خاص نمودن محيط
• كاهش مصرف انرژي و کاهش مصرف آب
• دارا بودن ظاهر شيك
• داشتن عمر طولاني
• سازگاري با تغييرات آب و هوايي

قیمت چمن مصنوعی مغازه

قيمت چمن مصنوعی براي كف مغازه هم مانند هر محصول ديگري، تابع عواملي به جز كيفيت آن است. این موارد عبارتند از:
• چمن مصنوعي ساخت چه كشوري است؟
• توازن عرضه و تقاضا در بازار چمن مصنوعي چگونه است؟
• قيمت رقبا و محصولات مشابه چگونه است؟
• ارتفاع پايه‌ی چمن مصنوعي، چه اندازه است؟
• ديتكس چمن مصنوعي (وزن الياف در يك متر مربع از چمن مصنوعي) چه ميزان است؟
• بكينگ يا زيره چمن مصنوعي از چه جنسي و چند لايه است؟
• اندازه چمن مصنوعي مورد نياز شما چند متر است؟
• خدمات پس از فروش چمن مصنوعي شامل چه مواردي است؟
براي استعلام قيمت و خريد چمن مصنوعي با بهترين كيفيت، كافيست به سايت خانه چمن سري بزنيد.

تمیز کردن چمن مصنوعی مغازه

تمیز کردن چمن مصنوعی

هزينه‌ی نگهداري و نظافت چمن مصنوعي بسيار پايين است. در بسياري از موارد، چمن مصنوعي حداقل 3 تا 5 سال نيازي به تعمير، تعويض و شستشو ندارد. اين چمن‌ها مناسب براي استفاده در هر نوع آب و هوايي، توليد مي‌شوند. براي شستشوي چمن مصنوعي كافيست مقداري مايع شوينده را با اسفنج روي محل بماليد، آن را كمي روي محل بكشيد تا لكه و كثيفي بر طرف شود، سپس با آب فراوان محل مورد نظر را شستشو دهيد. به خاطر داشته باشيد به هيچ عنوان استفاده از مواد اسيدي يا شوينده‌هاي بسيار قوي براي شستشوي چمن مصنوعي، توصيه نمي‌شود زیرا اين مواد مي‌توانند به تارهاي چمن مصنوعي آسيب برسانند.

کلام آخر

همه‌ی اشیا با گذشت زمان فرسوده و قدیمی می‌شوند و فرسودگی احساس ناخوشایندی را برای ما به وجود می‌آورد. برای رهایی از کهنگی می‌توان از راه‌های زیادی اقدام نمود، اما از بین راه‌های پیش رو، بهترین راه، ارزان‌ترین و لوکس‌ترین راه است. اگر مایلید مغازه‌ی با کف سیمانی خود را از طریق بهترین و ارزان‌ترین روش، به یک مغازه‌ی مدرن تبدیل نمایید، می‌توانید با خرید چمن مصنوعی برای کف مغازه از سایت خانه چمن، از این پس،در مغازه‌ای لوکس زندگی و کار کنید. مشاوران سایت خانه چمن در انتخاب، خرید و نصب چمن مصنوعی مناسب کف مغازه‌ی شما، راهنمایتان خواهند بود.

5 1 رای
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن
محسن
4 ماه قبل

چمن مصنوعی اصلا به درد کف مغازه یا جاهایی که تردد زیاده نمیخوره چون به مرور زمان خاک داخلش میره و گردو خاک فدق العاده زیادی با راه رفتن ایجاد میکنه