جدیدترین تکنولوژی چمن مصنوعی

جدیدترین پیشرفت ها در حوزه چمن مصنوعی

از آخرین باری که شما چمن مصنوعی دیدید چقدر می گذرد؟ ظاهر آن چگونه بود؟ آیا شما می توانستید کفش خود دربیاورید و قدم بزنید و همچنین دستان خود را روی آن قرار دهید؟ لمس آن چگونه بود؟ اگر اخیرا چنین تجربه ای را نداشته اید، شاید شما از آخرین تکنولوژی هایی که در حوزه چمن مصنوعی رخ داده است بی اطلاع هستید.  هر چند که چمن مصنوعی همیشه در شرایط خاص یک انتخاب محبوب بوده است اما پیشرفت های تکنولوژی، چمن مصنوعی را به یک گزینه اصلی تبدیل کرده است. در ادامه، برخی از برجسته ترین پیشرفت ها و اینکه چرا این فناوری تا این حد جذاب شده است را خواهید دید.

جدیدترین تکنولوژی های چمن مصنوعی

1.  سازگار با محیط زیست

جدیدترین پیشرفت ها در حوزه چمن مصنوعی

یکی از مهم ترین تغییرات تکنولوژی چمن مصنوعی در طول سال ها کاهش ردپای محیط زیستی آن است. اکنون ساخت بسیاری از اجزای چمن مصنوعی از مواد بازیافتی استاندارد صورت می پذیرد. علاوه بر این، از لاستیک بازیافتی تایرها برای پر کردن چمن مصنوعی ورزشی نیز استفاده می شود. به همین دلیل، چمن مصنوعی می تواند در مواردی مانند مصرف آب صرفه جویی کند و به طور همزمان میزان زباله های پلاستیکی و لاستیکی را در جهان کاهش دهد.

بخش هایی که از مواد بازیافتی ساخته نشده‌اند از مواد کاملاً طبیعی استفاده می‌کنند. در چمن های مصنوعی ورزشی لایه های بستر(زیرسازی) و همچنین ماده پرکننده چمن مصنوعی معمولاً از ماسه و یا شن مخصوص تهیه می شوند که هر دو از مواد طبیعی هستند که هنگام نصب چمن مصنوعی به محیط زیست آسیب نمی رسانند.

 

2.  کاهش هزینه ها

مانند بسیاری از فناوری‌های در حال توسعه، هزینه‌های چمن مصنوعی کاهش یافته که به روش های مدرن بازیافت ارتباط دارد.

از آنجایی که پلاستیک ها و لاستیک های استفاده شده ارزان هستند و روش های بازیافت در طول زمان بهبود یافته اند، میانگین هزینه چمن مصنوعی به میزان قابل توجهی کاهش یافته می یابد. در گذشته چمن مصنوعی آنقدر گران و جدید بود که فقط برای استادیوم های ورزشی حرفه ای قابل استفاده بود. در حالی که در چند سال اخیر، هزینه ها به حدی رسیده است که نصب چمن مصنوعی اغلب ارزان تر از چمن طبیعی در می آید و شما می توانید این محصول را در خانه، رستوران، ویلا و دیگر مکان ها بکار ببرید.

3.  چمن مصنوعی خنک تر

تکنولوژی جدید الیاف چمن مصنوعی

یکی از معایب دیرینه چمن مصنوعی گرم شدن آن است. در روزهای اوج تابستان، ممکن است آنقدر گرم شود که پاهای برهنه شما و حتی پای حیوانات خانگی را بسوزاند. این برای یک فضای پوشیده شده از چمن مصنوعی ایده آل نیست. خوشبختانه، چمن های جدید راه حل هایی برای این مشکل پیدا کرده اند. با طراحی بهتر تیغه ها، چمن مصنوعی می تواند دما را تنظیم کند و به اندازه فناوری های قدیمی تر داغ نمی شود.

دو تغییر خاص در طراحی تیغه وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

  • اولین مورد، تیغه های چمن مصنوعی توخالی(Hollow artificial grass blades) است. وقتی آنها توخالی می شوند، مواد پلاستیکی کمتری وجود دارد که بتواند گرما را نگه دارد. در داخل تیغه های تو خالی هوا وجود دارد و این امر باعث می شود، این نوع چمن عایق حرارتی خوبی برای تنظیم دما باشد.
  • پیشرفت بزرگ دیگر شکل تیغه است که با استفاده از اشکال W در طراحی چمن، تیغه ها گرمای کمتری را جذب می کنند و گرمای اضافی را بسیار موثرتر ساطع می کنند. این پیشرفت ها در کنار هم باعث ایجاد چمن مصنوعی راحت تری می شود که می تواند از گرم شدن بیش از اندازه چمن مصنوعی جلوگیری کند.

4. طول عمر بالا

رسانایی حرارتی بهتر تنها مزیت ناشی از فناوری پیشرفته تیغه چمن (نوع برش مقطعی الیاف) نیست. طرح های جدید نیز بسیار انعطاف پذیرتر شده اند و مانند قبل شکننده نیستند. چمن های مصنوعی که قبلا تولید می شد، برای مناطق پر رفت و آمد یا حیوانات خانگی دوام بالایی نداشت و این موضوع مقبولیت چمن مصنوعی را کاهش می داد.

امروزه می‌توانید چمن‌هایی با طراحی بهتر تهیه کنید که در برابر سایش و پارگی به خوبی مقاومت می‌کنند، بدون اینکه هزینه چمن را به طور نجومی افزایش دهید. چمن ارزان تر که دوام بیشتری دارد، چمن مصنوعی را به سرمایه گذاری بهتری از همیشه تبدیل می کند.

5. زیبایی شناسی

ظاهر چمن مصنوعی

بیش از گذشته، چمن مصنوعی بسیار بهتر از قبل به نظر می رسد. در گذشته، می‌توانستید چمن مصنوعی را در یک استادیوم از منظره دور ببینید و حس مصنوعی بودن آن را حدس نزنید اما امروزه، شما می توانید بالای چمن بایستید و هنوز فکر کنید که آیا واقعی است یا نه. با این پیشرفت ها، چمن های مصنوعی در همه جا راه خود را به خانه ها پیدا کرده اند. این محصولات عالی بدون تعمیر و نگهداری و تأثیرات محیطی به طور چشمگیری بهبود یافته اند که این موضوع چمن مصنوعی را بسیار جذاب می کند.

6. لمس خوب

اگر هیچ کدام از اینها برای شما کافی نیست، چمن مصنوعی نسبت به گذشته لمس بسیار بهتری دارد. الیاف بهبود یافته نرم تر هستند و در لمس احساس بسیار خوبی دارند. به همین جهت، کودکان و همچنین خودتان از راه رفتن روی چمن با تکنولوژی مدرن لذت خواهید برد. علاوه بر خودتان، حیوانات شما هم هنگام بازی احساس راحتی می کنند. بدست آوردن چمن مصنوعی که حس خوبی داشته باشد ممکن است بهترین نوآوری در این صنعت باشد.

اگر هر یک از اینها برای شما امیدوار کننده به نظر می رسد، ممکن است زمان آن رسیده که به گزینه چمن مصنوعی فکر کنید. ما در مجموعه خانه چمن تنوع بالایی از محصولات را داریم و می توانیم به شما در انتخاب و طراحی یک چمن مصنوعی برای فضای خود کمک کنیم که تمام مزایای تکنولوژیکی فوق را در اختیار شما قرار دهد. در خانه چمن شما می توانید لوکس ترین و بروزترین چمن های مصنوعی ایرانی و وارداتی را بیابید و متناسب با نیاز خود از میان آن ها انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر شما می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

0 0 رای ها
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها