چمن مصنوعی بی سنگ و موزاییک

چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

یکی از محبوب‌ترین کاربردهای چمن مصنوعی، استفاده از ترکیب موزاییک و چمن مصنوعی است که این روزها طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است. این سبک از اجرا، هم در حیاط ویلا و آپارتمان و هم در بخش روف ساختمان، قابل اجراست. در این مقاله، در مورد پیش شرط های مورد نیاز، برای داشتن چمن مصنوعی زیبا مابین سنگ و شیار صحبت خواهیم کرد. علاوه بر این، انواع مدل های قابل استفاده، نحوه بکارگیری آنها و قیمت چمن مصنوعی بین موزاییک برای کاربردهای مختلف را نیز بررسی خواهیم کرد.

ویژگی چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

پیش از اجرای چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک، ابتدا لازم است شیارهای بین سنگ را آماده کنید. در ادامه در مورد نحوه زیر سازی شیارها صحبت خواهیم کرد. در نصب چمن مصنوعی بین سنگی به موارد زیر دقت کنید:

  1. عمق شیارها بین ۱ تا ۱.۵ سانتیمتر تنظیم شود (برای شیارهای عمیق تر باید از چمن های الیاف بلندتر استفاده شود).
  2. پهنای شیارها حداقل ۵ سانتیمتر به بالا باشد.
  3. زیرسازی شیارها مطابق با شیب زمین باشد تا فرآیند خروج آب به راحتی انجام پذیرد.
  4. سطح شیارها کاملاً صاف و یکدست باشد تا چسب چمن مصنوعی به خوبی عمل کند.
  5. چمن مصنوعی مابین شیار باید حداقل نیم تا ۱ سانتیمتر از سطح سنگ بیرون زدگی داشته باشد.

موارد ذکر شده همگی اطلاعاتی در مورد شیارهای بین سنگ ها بود، اما برای انتخاب چمن مصنوعی مناسب برای نصب بین سنگی، لازم است شاخصه هایی را در نظر داشته باشید. موارد زیر مهمترین ویژگی هایی هستند که برای انتخاب چمن مصنوعی بین سنگی، باید در نظر داشته باشید:

ارتفاع الیاف چمن مصنوعی: یکی از مهمترین پارامترها در نصب بین سنگی، داشتن ارتفاع مناسب الیاف می باشد. همان طور که در بخش قبلی توضیح داده شد، ارتفاع الیاف باید بر مبنای عمق شیارها اندازه گیری شود؛ به طوری که مقداری از چمن از مابین سنگ ها، بیرون زدگی داشته باشد. بر این اساس، پیش از انتخاب چمن مصنوعی، ابتدا لازم است سنگ مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس اقدام به سفارش چمن مصنوعی نمائید.

تراکم چمن مصنوعی: فاصله بین خطوط دوخت چمن، که به آن گیج گفته می شود و همچنین سرعت دوخت، از عوامل تعیین کننده تراکم چمن مصنوعی هستند. هر چه گیج کمتر و سرعت دوخت بالاتر رود، چمن مصنوعی متراکم تر بافته می شود. هر چه چمن مصنوعی متراکم تر باشد، کیفیت و ماندگاری بالاتری خواهد داشت. اگر محوطه مورد نظر شما محیطی پر تردد است؛ لازم است از چمن مصنوعی های باکیفیت با تراکم بافت بالا استفاده کنید. از طرفی، تراکم بالاتر، از ریزش زباله ها به عمق چمن جلوگیری کرده و از این رو نظافت چمن راحت تر خواهد بود.

رنگ و شکل ظاهری چمن مصنوعی: شما می توانید بسته به سلیقه، از انواع مختلف رنگ بندی های چمن مصنوعی استفاده نمائید. اگر در سایر بخش های محوطه خود نیز از چمن مصنوعی استفاده کرده اید، بهتر است هماهنگی بین رنگ ها را در نظر داشته باشید. گاهی می توان فقط برای قسمتی از محوطه خود از نصب بین سنگی استفاده کرد و برای سایر بخش ها از نصب یکدست چمن مصنوعی بهره برد.

چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

بهترین چمن مصنوعی برای نصب بین سنگ کدام است؟

برای اینکه چمن مصنوعی ایده آلی را برای شیارها و بین سنگ خود انتخاب کنید، در ابتدا باید شرایط استفاده و کاربرد شما تعیین گردد. اگر چمن مصنوعی بین سنگی را برای محیطی پرتردد در نظر دارید؛ طبیعتاً استهلاک چمن مصنوعی شما بالا خواهد بود و باید سراغ مدل های با دیتکس و تراکم بالا بروید.

اما گاهی شما این سبک از اجرا را برای حیاط شخصی خود مدنظر دارید که تردد و ترافیک عبوری بالایی ندارد، در این صورت شما می توانید از چمن های مصنوعی اقتصادی تر استفاده کنید.

مسلماً چمن مصنوعی با کیفیت تر طول عمر بالاتری نیز خواهد داشت. صرفاً تراکم و پرپشتی چمن مصنوعی عامل تعیین کننده قیمت نیست و عوامل کیفی نیز بسیار اثرگذار هستند. داشتن مقاومت چندین ساله در برابر آفتاب، کاملاً به کیفیت نخ باز می گردد. بدون شک تمامی موارد ذکر شده در بالا، روی قیمت چمن مصنوعی نیز اثرگذار خواهند بود.

پیشنهاد شرکت خانه چمن برای استفاده از چمن مصنوعی در محیط با تردد کم تا متوسط، چمن مصنوعی 25 میلیمتری سورن، چمن مصنوعی سورن پلاس و چمن مصنوعی پاپیروس است. اگر عمق شیارهای شما بیشتر از ۲ سانتیمتر است، می توانید از مدل های 35 میلیمتری سورن و ۴۰ میلیمتری وی آی پی استفاده کنید.

برای محیط های با تردد بالا نیز مدل های چمن مصنوعی 25 میلیمتری رویال، 25 میلیمتری ویستا و 20 میلیمتری رویال و در شرایط عمق های بیشتر از ۲ سانتیمتر، چمن مصنوعی 35 میلیمتری ویستا انتخاب مناسبی هستند.

نحوه نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

برای شروع، ابتدا باید زیرسازی بین سنگ آماده شود. در این مرحله دو روش برای زیرسازی وجود دارد:

  1. زیرسازی سخت: در این روش، شما باید با استفاده از بتن و دوغاب، سطحی صاف را برای نصب چمن مصنوعی بین سنگی مهیا کنید. این سطح باید صاف و مطابق با شیب زمین تنظیم شده باشد. همچنین می توانید از سیمان سفید نیز برای اجرای این سبک از زیرسازی استفاده کنید. نصب چمن مصنوعی روی سیمان یکی از روش های متدوال برای اجرای چمن مصنوعی بین سنگی است. پس از انجام زیرسازی به این سبک، از چسب دوجزیی و چسب تک جزیی برای نصب چمن مصنوعی می توان استفاده کرد.
  2. زیرسازی غیرسخت: این روش که بر روی خاک انجام می شود؛ فرآیندی تخصصی است و اجرای آن نیاز به متخصص دارد. در ابتدا لازم است بستر خاک موجود مابین سنگ ها، با آب نرم شده و سپس فشرده شود. پس از آن، یک لایه ۲ تا ۳ سانتیمتری شن بادامی یا نخودی ریخته شود و این لایه مجدداً توسط ابزاری خاص، فشرده شود. مزیت این روش، تخلیه و مکش سریع آب باران است که به زمین نفوذ می کند. در نصب چمن مصنوعی با زیرسازی غیر سخت، از چسب استفاده نمی شود و چمن با میخ در شیارها فیکس می شود.
زیرسازی برای نصب چمن مصنوعی بین سنگی

چه نوع چسبی برای نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک مناسب است؟

در حالتی که شیارهای شما با بتن و یا سیمان سفید پر و مسطح شده باشد، از دو نوع چسب می توانید استفاده کنید:

  1. چسب تک جزئی چمن مصنوعی که برای نصب موکت هم استفاده می شود و چسبندگی مناسبی دارد. این چسب نسبت به رطوبت بالا و خیس شدگی دوام پایینی دارد و بهتر است در محیط هایی که با آب در تماس نیست استفاده شود.
  2. چسب دو جزئی چمن مصنوعی که بر پایه پلی اورتان است و نسبت به رطوبت و خیس شدگی بسیار مقاوم است. پیشنهاد می شود در فضای باز از این چسب استفاده شود.
اعمال چسب دو جزئی بین سنگ

عمق و پهنای استاندارد برای نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک چقدر است؟

همان طور که پیشتر ذکر کردیم، برای صرفه جویی در هزینه ها و گرفتن بهترین نتیجه، تنظیم عمق شیارها در حد ۱ تا ۱.۵ سانتیمتر معقول ترین انتخاب است. گاهی ممکن است به دلایل مختلف، این عمق از حد معمول کمتر و یا بیشتر شود. بهتر است چمن مصنوعی انتخابی شما حداکثر ۱ تا ۲ سانتیمتر از سطح سنگ بیرون زدگی داشته باشد. ارتفاع کمتر از این مقدار از زیبایی چمن مصنوعی می کاهد؛ اما در عوض استهلاک چمن مصنوعی نیز کاهش می یابد و این برای بسیاری از افراد نکته مثبتی محسوب می شود.

در مورد پهنای شیارها نیز باید گفت که هر چه پهنا بیشتر باشد، از نظر بصری زیبایی بیشتری خواهیم داشت. پهنای شیارها را می توانید حداقل ۵ و حداکثر 20 سانتیمتر در نظر بگیرید. هر چه پهنای شیارها کمتر باشد،  اجرت نصب و میزان چسب مصرفی افزایش خواهد یافت.

عمق و پهنای استاندارد چمن مصنوعی

مزیت نصب چمن مصنوعی بین سنگی نسبت به چمن طبیعی بین سنگی

در مورد مزیت های چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی، در مقاله چمن مصنوعی چیست به طور مفصل سخن گفتیم. جالب اینجاست که در مبحث چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک، این مزایا بیشتر نمایان می شوند. اجرای چمن طبیعی بین سنگ، دشواری های فراوانی نسبت به اجرای چمن طبیعی به صورت یکپارچه دارد. از کاشت چمن طبیعی بین سنگ گرفته تا کود دادن و هرس کردن چمن در بین سنگ و موزاییک، همگی مشکلاتی هستند که اجرای چمن طبیعی مابین سنگ با خود به همراه دارد.

در مقابل، چمن مصنوعی یک انتخاب بسیار ایده آل برای اجرای این سبک می باشد. دسترسی راحت به چمن مصنوعی، نصب آسان، نگهداری کم و سرسبزی ماندگار، از مزایای قابل تامل چمن مصنوعی بین سنگ می باشد.

جدیدترین طرح های چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

در این بخش از مقاله برای ارائه ایده های جذاب، چند طرح امروزی را برای شما گردآوری کردیم. طبیعتاً با الهام گرفتن از این طرح ها و ایده ها، می توانید محیطی خاص و کاملاً لوکس را برای خود به ارمغان بیاوریدأ. همچنین در بخش پروژه های بین سنگ و موزاییک می توانید صدها پروژه اجرا شده توسط شرکت خانه چمن را مشاهده کنید.

ایده های نصب چمن مصنوعی بین سنگ

قیمت چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

در بخش چمن مصنوعی مناسب برای فضای بین سنگ، مدل های مختلفی معرفی شد که با توجه به کاربرد شما قابل اجراست. به طور کلی فرآیند خرید و اجرای این سبک از اجرا در سه بخش مختلف برای شما هزینه در بر خواهد داشت:

  1. هزینه چمن مصنوعی: در بخش فروشگاه قیمت چمن مصنوعی به ازای هر مترمربع درج شده است. شما می توانید با درنظر گرفتن نوع کاربری و متراژ مورد نیاز خود، هزینه خرید چمن مصنوعی را محاسبه کنید. اگر متراژ شما کم است، سعی کنید از چمن مصنوعی با کیفیت بالاتر استفاده کنید تا کارایی لازم را برای چندین سال داشته باشد.
  2. اجرت نصاب: نحوه نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک کاری آسان اما خسته کننده است. شما می توانید برای نصب، به توانایی خود اعتماد کنید و آن را انجام دهید. به طور کلی اجرت نصب این سبک از اجرا، نسبت به نصب های یکپارچه، ۳ برابر است. متراژ و پهنای شیارها اثر مستقیمی بر روی قیمت چمن مصنوعی خواهد داشت. شیارهای باریک تر اجرت نصب بالاتری دارند.
  3. هزینه چسب چمن مصنوعی (برای نصب بر روی سطوح بتنی و سخت): اگر از چسب تک جزئی برای نصب چمن مصنوعی بین موزاییک استفاده شود؛ مقدار ۱ تا ۱.۲ کیلوگرم به ازای هر مترمربع چسب نیاز دارید. اگر از چسب دوجزئی پلی اورتانی استفاده کنید؛ به مقدار ۱.۲ تا ۱.۴ کیلوگرم به ازای هر مترمربع مصرف چسب خواهید داشت.

به طور کلی قیمت تمام شده این سبک از اجرا، در مقایسه با اجراهای یکپارچه(راسته)، به ازای هر مترمربع گران تر تمام می شود. اما این نکته را در نظر داشته باشید که در نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک، میزان استفاده از چمن مصنوعی نسبت به حالت یکپارچه، بسیار کمتر خواهد بود.

مراحل خرید چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک

خانه چمن سه روش برای خرید چمن مصنوعی بین سنگی شما مهیا کرده است. خرید اینترنتی چمن مصنوعی، خرید حضوری چمن مصنوعی و خرید تلفنی چمن مصنوعی، سه روش خرید می باشند.

شما می توانید در بخش فروشگاه وبسایت، چمن مصنوعی خود را انتخاب کرده و یا با تماس تلفنی و یا حضور در محل شرکت، این فرآیند را با آرامش انجام دهید.

در صورت خرید آنلاین چمن مصنوعی، ارسال سفارش برای شهرهای تهران و کرج، ظرف مدت زمان یک روز کاری و برای شهرهای دیگر حداکثر تا 2 روز کاری انجام خواهد شد.

شرکت خانه چمن، چمن مصنوعی های خود را با تضمین کیفیت، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش عالی، با تنوع بسیار بالایی ارائه نموده است. هدف ما جلب رضایت مشتری است. لازم به ذکر است که شرکت خانه چمن در برهه هایی از زمان تخفیفات ویژه ای در نظر می گیرد که می توانید با بهره گیری از آنها، خرید مقرون به صرفه تری داشته باشید.

تمام محصولات شرکت خانه چمن، دارای گارانتی معتبر می باشند و پس از خرید کالا می توانید بر روی خدمات گارانتی چمن مصنوعی و نصب آن حساب باز کنید.

سوالات متداول پیرامون چمن مصنوعی بین سنگی

عمق و پهنای استاندارد برای نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک چقدر است؟

برای صرفه جویی در هزینه ها و گرفتن بهترین نتیجه، تنظیم عمق شیارها در حد ۱ تا ۱.۵ سانتیمتر معقول ترین انتخاب است. بهتر است چمن مصنوعی انتخابی شما حداکثر ۱ تا ۲ سانتیمتر از سطح سنگ بیرون زدگی داشته باشد. در مورد پهنای شیارها نیز باید گفت که هر چه پهنا بیشتر باشد، از نظر بصری زیبایی بیشتری خواهیم داشت. پهنای شیارها را می توانید حداقل ۵ و حداکثر 20 سانتیمتر در نظر بگیرید.

نحوه نصب چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک چگونه است؟

برای شروع، ابتدا باید زیرسازی بین سنگ آماده شود. زیرسازی به دو روش سخت و غیر سخت انجام می گیرد. زیرسازی سخت روی بتن، سیمان و دوغاب انجام می گیرد و زیرسازی غیر سخت روی خاک انجام می گیرد. پس از آن با اندازه گیری دقیق پهنای شیارها، چمن را برش داده و با چسب و یا میخ آن را به سطح زیرین متصل می کنند.

مزیت نصب چمن مصنوعی بین سنگ در مقایسه با چمن طبیعی چیست؟

چمن های طبیعی در کاشت بین سنگی پس از مدتی از بین رفته و نمای خوبی نخواهند داشت در صورتی که چمن های مصنوعی برای همیشه سبز و ماندگار خواهند بود. علاوه بر این، چمن مصنوعی نیاز به آبیاری، کود و آفت کش نداشته و از این لحاظ مقرون به صرفه تر می باشد.

3.8 4 رای ها
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نازیما نادرپور
نازیما نادرپور
2 سال قبل

عالی بود.فقط هدایت ابهای سطحی و شستشو و باران در حالت چسبی چطور اتفاق میفته؟

حسین
حسین
1 سال قبل

ایا یخ زدن چمن باعث کنده شدن آن از سطح بتن میشود

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من میخوام بین موزاییک چمن مصنویی کار بذارم متری چند باید بدم برای نصب یا اگر کسی رو در مشهد دا رید تلفن بدید تا هماهنگ کنم

فرشاد
فرشاد
1 سال قبل

سلام و درود
ممنون از مطالب خوبتون
من چند تا سوال داشتم اگر ممکنه پاسخ بدید
۱/ برای برش دادن چمن مصنوعی در پهنای دلخواه از قیچی معمولی استفاده میشه یا ابزاری خاص نیازه ؟

۲/میشه بدون چسب و فقط با میخ و پیچ ، چمن رو روی سیمانی که از قبل بین شیارهای موزاییک آماده سازی کردیم ، استفاده کنیم ؟
۳/اگر چمن در معرض مستقیم آفتاب باشه تا چند سال دوام میاره؟

ممنون از پاسخگویی تون