چمن مصنوعی برای باشگاه وزشی

چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی

سالن های ورزشی و یا باشگاه های بدنسازی، فضاهایی بسیار منحصر به فرد هستند و برای بهره وری هرچه بیشتر آنها نیاز به یک طراحی هوشمندانه دارند. شما می‌توانید به سادگی مقداری تجهیزات ورزشی تهیه کنید، در یک اتاق قرار دهید و آن را باشگاه بدنسازی بنامید، اما برای بسیاری از افراد این سادگی، کافی نخواهد بود.

بسیاری از موارد دیگر وجود دارد که لازم است در هنگام چیدمان فضای باشگاه، به آنها توجه داشته باشید. از نور و نحوه چیدمان تجهیزات گرفته تا دما و تهویه سالن. زیبایی ظاهری یک باشگاه بدنسازی نیز یکی از مهمترین موارد است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

در سالهای اخیر استفاده از چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی بسیار فراگیر شده که در مقایسه با سایر کفپوش ها  مزایای بسیاری دارد.  در ادامه برخی از مهمترین مزایای چمن مصنوعی ورزشی که باید هنگام استفاده برای باشگاه ورزشی در نظر داشته باشید را بررسی می کنیم.

چمن مصنوعی برای باشگاه ورزشی

مزایای چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی

جذب مشتری

برای باشگاه های بدنسازی، چمن مصنوعی نه تنها یک کفپوش زیباست، بلکه یک راه حل سودآور برای جذب مشتری جدید و سودآوری نیز هست. چند فاکتور کلیدی وجود دارد که ورزشکاران هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه به چه باشگاهی بپیوندند در نظر می گیرند: قیمت، خدمات، امکانات و محیط. زیبایی و یا بهبود فضای باشگاه بسیار سخت‌تر از فراهم کردن خدمات و امکانات است.

هر باشگاه ورزشی یک مخاطب هدف دارد، خواه یک ورزشکار معمولی، بدن ساز، وزنه بردار، بوکسور یا موارد دیگری باشد. هر مخاطبی تا حدودی مجذوب محیط متفاوت و زیبای باشگاه می شود، برای مثال بوکسورها و ورزشکاران حرفه ای، فضای جدی تری را در مقایسه با ورزشکاران معمولی ترجیح می دهند. چمن مصنوعی یک انتخاب ایده آل و زیبا برای باشگاه ورزشی است.

چمن مصنوعی برای باشگاه ورزشی

نصب سریع

نصب چمن مصنوعی اگر توسط افراد صورت گیرد، بسیار سریع و آسان است. اگر به دنبال ایجاد فضای تمرینی سریع و کارآمد هستید، چمن مصنوعی یک انتخاب عالی با سرعت نصب بالا است.

چمن مصنوعی ساخته شده از الیاف سنتزی است که بر روی یک بستر پلیمری بافته شده و در نهایت به صورت رول هایی با عرض 2 متری به بازار عرضه می شود. این محصول با استفاده از نوار اتصال، چسب به سطح متصل شده و فرایند نصب آن زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. نکته اصلی در نصب چمن مصنوعی این است که تمامی تکه های چمن مصنوعی باید در جهت بافت الیاف پهن شوند.

ایجاد اصطکاک در بخش کراس فیت

چمن مصنوعی برای باشگاه ورزشی

الیاف چمن مصنوعی جدید به طرز ماهرانه ای طراحی شده اند تا هم طبیعی و لطیف باشند و هم از اصطکاک قابل قبولی برخوردار باشند. از این رو، چمن مصنوعی کفپوشی بدون لغزش است که هنگام راه رفتن روی آن، از سر خوردن پیشگیری کرده و در عین حال بسیار نرم و لطیف است. در بخش کراس فیت باشگاه های بدن سازی عدم لغزندگی سطح برای به حرکت در آوردن وزنه ها و یک سری حرکات ورزشی بسیار حائز اهمیت است. چمن مصنوعی می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

ضربه گیر

چمن مصنوعی با جذب انرژی در هنگام زمین خوردن، برای کاهش صدمات ناشی از ضربه، بسیار موثر است. این کار زمانی موثرتر می شود که چمن مصنوعی متراکم تری انتخاب کنید و یا از لایه ژئوتکستایل در زیر چمن استفاده کنید. با این اوصاف می توان گفت که چمن مصنوعی یک انتخاب عالی برای استفاده در باشگاه های بدنسازی است که امکان زمین خوردن و ایجاد ضربه در آنها وجود دارد.

ضد حساسیت و عدم سمیت الیاف چمن مصنوعی

توجه داشته باشید که یکی از مهمترین موارد در یک باشگاه بدنسازی، استفاده از  لوازم و کفپوش های ضد آلرژی است.  به ویژه در باشگاه هایی که ورزشکاران، احتمالاً روی زمین یا نزدیک به آن ورزش می کنند و تماس با پوست در آن بالاست. چمن مصنوعی از الیاف پلی اتیلن که حداقل حساسیت با پوست دارد ساخته شده اند. این یک نکته مهم برای بهبود تجربه مشتری و بازگرداندن آنهاست. همچنین چمن های مصنوعی بی کیفیت و غیر استاندارد از مواد بازیافتی که ترکیبات سمی خطرناکی دارند ساخته می شود که بسیار برای ئوست و تنفس ورزشکار مضر است. پیشنهاد می گردد از چمن هایی استفاده کنید که تاییده های بهداشتی را دارا باشند.

نگهداری آسان

بر خلاف چمن طبیعی که نیاز به توجه یک باغبان در طول سال دارد و باید بعد از هر فصل دوباره کاشت شود، چمن مصنوعی نیاز به نگهداری و مراقبت ندارد. علاوه بر این، این محصول نیازی به چمن زنی یا آبیاری نداشته و از این رو باشگاه های دارای زمین مصنوعی یا زمین کریکت می توانند با حذف بسیاری از هزینه های نگهداری، صرفه جویی کنند.

با استفاده از چمن مصنوعی می توانید منظره ای شگفت‌انگیز برای باشگاه خود ایجاد کنید تا برای همیشه در ذهن ها ماندگار بماند.

نصب پرتابل چمن مصنوعی

اگر فقط می خواهید از چمن مصنوعی در ماه های تابستان استفاده کنید، به راحتی می توانید آن را جمع کنید و برای بقیه سال به انباری منتقل کنید. این به سلیقه مشتریان و همچنین اهداف باشگاه شما بستگی دارد. با در نظر گرفتن این نکات، واضح است که چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی، انتخاب بسیار ایده آلی است.

دوام و ماندگاری

چمن مصنوعی برای باشگاه ورزشی

دوام چمن مصنوعی نیز یک مزیت بسیار مهم برای باشگاه های ورزشی است. چمن مصنوعی آنقدر قوی است که می‌توانید از آن برای زمین‌های کریکت یا زمین‌های تنیس و باشگاه های بدنسازی استفاده کنید، این محصول اگر به درستی برای باشگاهتان انتخاب شود در برابر ضربه و تردد بسیار بالا مقاوم است و با استفاده از آن نیازی نیست نگران تخریب آن باشید. اگر از چمن مصنوعی خود به خوبی مراقبت کنید، می تواند بین 10 تا 15 برای باشگاه شما کارایی داشته باشد. در ابتدای خرید، مطمئن شوید که محصولی که خریداری می کنید از ترکیبات باکیفیت تولید شده و در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم است.

دارای سیستم زهکشی قوی

اگر چمن مصنوعی شما در فاضی باز است هیچ چیز بدتر از این نیست که پس از یک بارندگی شدید، چمن شما آغشته از گل و لای شود و آب در مکان های گود جمع شود. اینجاست که چمن مصنوعی خودش را نشان می دهد. چمن مصنوعی با داشتن سیستم زهکشی قوی در قسمت زیرین خود، با سرعت بسیار بالایی آب را از روی سطح خارج کرده و خشک خواهد شد. اگر باشگاه شما روباز است، در هر شرایط آب و هوایی می توانید از زیبایی چمن مصنوعی لذت ببرید.

سازگار با محیط زیست

یکی دیگر از ویژگی های برجسته چمن مصنوعی، مزایای زیست محیطی برای باشگاه های ورزشی است. اولین مهمترین آنها، عدم نیاز به آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب است و پس از آن عدم استفاده از آفت کش ها و یا ماشین های چمن زنی است.

چمن مصنوعی مناسب برای باشگاه بدنسازی

اینکه برای باشگاه ورزشی و یا بدنسازی خود چه مدل چمن مصنوعی را انتخاب کنید به نوع کاربری شما وابسته است. نوع کاربری شما تعیین می کند که میزان تردد و فشردگی بر روی چمن مصنوعی تا چه حد بالاست. همچنین اهمیت ضربه پذیر بودن چمن مصنوعی به نوع کاربری شما ارتباط دارد. به طور مثال چمن مصنوعی برای بخش کراس فیت با بخش نرمش و گرم کردن و حرکات کششی کاملا به دو نوع مدل متفاوت نیاز دارند. ما در بخش زیر کاربیری های متعدد چمن مصنوعی در باشگاه های ورزشی را به تفکیک بررسی می کنیم و برای هر یک مدل های مناسبی را پیشنهاد می دهیم:

چمن مصنوعی برای بخش کراس فیت (CrossFit)

در این بخش کراس فیت باشگاه های بدن سازی حرکات فشرده ورزشی که دارای ضربات سنگینی هستند بر روی چمن مصنوعی انجام می گردد. لازم است که برای انتخاب خود، از چمن های مصنوعی با ارتفاع الیاف 15 تا 25 میلیمتر با تراکم بالا استفاده کنید. چمن های کوتاه تر و بلند تر برای این بخش مناسب نیستند و آسیب پذیر خواهند بود. اگر تراکم چمن مصنوعی برای این بخش پایین باشد الیاف به گونه ای فشرده می شوند که سطح چمن را سفت و غیر ضربه پذیر می کند. برای این قسمت پیشنهاد کارشناسان خانه چمن مدل های پاتینگ 15، پردیس 15 ، ماکان 25 ، هرمس 25 و رویال 25 می باشد. این مدل ها علاوه بر تراکم بالا بسیار کارا و بادوام هستند و ضربه پذیری خوبی دارند.

یکی از کاربرد های ویژه چمن مصنوعی استفاده از آن در زیر تردمیل، دوچرخه و دیگر وسایل باشگاه بدن سازی است. در این بخش شما می توانید از اکثر مدل های چمن مصنوعی از ارزان تا گران استفاده کنید. در بخش فروشگاه شما قادر خواهید بود با توجه به بودجه در نظر گرفته شده چمن مصنوعی خود را انتخاب کنید.

چمن مصنوعی برای باشگاه ورزشی

چمن مصنوعی برای بخش ورودی باشگاه بدنسازی

این بخش از باشگاه محیطی پرتردد محسوب می شود که تمرکز فشار پای مراجعه کنندگان بر روی چمن مصنوعی بالاست. در چنین شرایط حتما باید از مدل های ضخیم و متراکم با ارتفاع الیاف 15 تا 35 میلیمتری بهره ببرید تا چمن مصنوعی شما آسیب پذیر نباشد. مدل پاتینگ، سورن 15، سورن 25،سورن پلاس، ماکان، رویال25، ویستا 25 و ویستا 35 میلیمتری گزینه های بسیار خوبی برای این بخش محسوب می شوند.

چمن مصنوعی برای بخش رختکن باشگاه

این بخش نیز همچون قسمت قبلی یک مکان پرتردد و با اصطلاک بالا محسوب می شود زیر تعداد افراد حاضر بر روی چمن مصنوعی در طول روز بسیار بالا خواهد بود. برای این بخش پیشنهاد ما چمن های 15 تا 25 میلیمتری با تراکم است. اگر چمن مصنوعی شما در بخش از تراکم و وزن مناسب برخوردار نباشد به زودی چمن مصنوعی دچار پارگی و آسیب شدید خواهد شد. همچنین در بخش رختکن باشگاه نظافت چمن مصنوعی اهمیت بالایی دارد که در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

چمن مصنوعی برای بخش نرمش و حرکات اصلاحی باشگاه

چمن مصنوعی برای باشگاه ورزشی

در برخی از باشگاه های ورزشی بخشی برای نرمش های سبک و حرکات اصلاحی تعبیه شده است. این دسته از چمن های مصنوعی باید بافت پر و نسبتاً لطیف داشته باشند زیرا تماس چمن مصنوعی با پوست بدن در این بخش بالاست. همچنین نوع چمن مصنوعی در باشگاه فیزیوتراپی نیز بهمین گونه است. چمن مصنوعی های دایموند45 میلیمتری، وی آی پی 30 میلیمتری ، هرمس 25 میلیمتری ، سورن 25 میلیمتری، سورن پلاس 25 میلیمتری و رویال 25 میلیمتری برای این بخش بسیار مناسب هستند.

نظافت چمن مصنوعی در باشگاه های ورزشی یا بدنسازی

اگر باشگاه ورزشی یا بدنسازی شما در فضای بسته دایر شده است و امکان شست و شوی چمن مصنوعی در آنجا وجود ندارد پیشنهاد می کنیم مقاله روش های نظافت چمن مصنوعی را مطالعه فرمائید.

طبیعتاً بدلیل استفاده مکرر از چمن مصنوعی، آلودگی و جرم بر روی سطح الیاف تجمع خواهد کرد و ممکن است که ظاهر چمن مصنوعی مقداری کدر و تیره شود. همچنین خاک آلود شدن چمن مصنوعی مخصوصاً در بخش ورودی باشگاه های بدن سازی امری طبیعی است که نیاز به نظافت و پاکسازی دارد.

در صورت وجود آشغال و ذرات ریز بر روی چمن مصنوعی شما ابتداً باید با جارو برقی سطح چمن را تمیز کنید. ممکن است بعضی از اجرام در لابه لای الیاف محبوس شده باشند که نیاز دارید آن ها را با یک شانه کوچک از لابه لای الیاف به سطح منتقل کنید. در مرحله بعد شما نیاز خواهید داشت تا الیاف چمن مصنوعی را از چرک و کثیفی ها پاکسازی کنید. ابتدایی ترین روش استفاده از شامپو فرش می باشد. محلول شامپو فرش به صورت کف بر روی چمن مصنوعی ریخته و آن را با برس موی سفت پاکسازی کنید. استفاده از دستگاه بخار شور نیز بسیار مفید است.
پاکسازی چمن مصنوعی هر از چندگاهی ضروری است زیرا از بهم چسبیدن الیاف بدلیل کثیفی جلوگیری می کند و همیشه چمن مصنوعی شما با طراوت و زیبا خواهند ماند.

خرید چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی یا ورزشی

شما می توانید برای خرید چمن مصنوعی برای باشگاه ورزشی، از خدمات مشاوره رایگان شرکت خانه چمن بهره مند شوید و یا با مراجعه به دسته بندی چمن مصنوعی تزئینی، محصول خود را انتخاب نموده و سفارش خود را ثبت نمائید. اگر برای باشگاه ورزشی خود متراژ بالایی در نظر دارید می توانید علاوه بر قیمت چمن مصنوعی مناسب خانه چمن، از تخفیفات ویژه مجموعه خانه چمن بهرمند شوید. برای بهرمندی از این تخفیفات باید از روش خرید حضوری در محل شرکت استفاده کنید.


سوالات متداول

کاربردهای چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی چه مواردی هستند؟

چمن مصنوعی برای بخش رختکن باشگاه | چمن مصنوعی برای بخش نرمش و حرکات اصلاحی باشگاه | چمن مصنوعی برای بخش کراس فیت (CrossFit)

مزایای چمن مصنوعی برای باشگاه بدنسازی چیست؟

زیبایی و جذب مشتری جدید | نرمی و راحتی | ایجاد اصطکاک در بخش کراس فیت | ضربه گیر | ضد حساسیت و عدم سمیت الیاف چمن مصنوعی

0 0 رای ها
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها