چمن مصنوعی برای پاسیو

چمن مصنوعی برای پاسیو

چمن مصنوعی برای پاسیو

در دنیای امروز با وجود زندگی در آپارتمان های نقلی و کوچک، استفاده از بالکن، پاسیو و حیاط حتی با متراژهای بسیار کوچک امری ضروری می باشد. بدون شک بودن در یک محوطه باز و صرف یک نوشیدنی عصرگاهی برای همه دلچسب خواهد بود. خوشبختانه در طراحی آپارتمان های امروزی نیز بسته به متراژ و سلیقه، این فضاها اعم از بالکن، تراس، حیاط و پاسیو به کار گرفته می شوند. در طراحی این فضاها معمولاٌ برای دستیابی به فضایی بانشاط تر، از چمن مصنوعی و گلدان های طبیعی استفاده می شود.

با توحه به اینکه این روزها بیشتر اوقات تعطیل را به ناچار در محیط خانه سپری می کنیم، شاید بهتر باشد که محیط خانه را زیباتر از همیشه کنیم. خبر خوب این است که چمن مصنوعی می تواند در این راه بسیار کمک کننده باشد. برخی تصور می کنند که برای ایجاد محوطه سبز، حتماْ به یک فضای بزرگ نیازمندند در صورتی که حتی با داشتن یک بالکن و یا پاسیو کوچک نیز می توان محیطی دلنشین ایجاد کرد.

اما بهتر است ابتدا بررسی کنیم که تفاوت اصلی این فضاها در چیست؟

تفاوت بالکن، تراس و پاسیو

در واقع تمامی این فضاها، امکان ارتباط با دنیای بیرون را فراهم می کنند اما تفاوت هایی از لحاظ اندازه، موقعیت قرارگیری و نحوه ساخت با یکدیگر دارند. پاسیو ها همان حیاط خلوت یا حیاط پشتی هستند که می توان از آنها به عنوان گلخانه نیز استفاده کرد. بالکن و تراس شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند، اما شاید کمتر کسی از تفاوت های این دو محوطه آگاه باشد. بالکن ها محوطه هایی مسقف هستند که از یک تا سه طرف باز بوده و متراژ آنها روی متراژ کلی ملک محاسبه می شود. تراس ها معمولاً  از متراژ آپارتمان جدا هستند. اولین و بارزترین تفاوت بین تراس و بالکن اندازه آنهاست. تراس ها معمولاً بزرگتر از بالکن بوده و می توانند در طبقات مختلف وجود داشته و چندین ورودی داشته باشند در صورتی که بالکن ها معمولا در طبقات دوم به بالا ایجاد شده و ورودی آنها عموماً از یک اتاق است. این فضاها بسته به سلیقه، در آپارتمان های امروزی دیزاین و طراحی می شوند. آنچه که در دیزاین تمامی محوطه های باز داخلی خانه مورد توجه قرار می گیرد، استفاده از چمن مصنوعی است. چمن مصنوعی ابزاری بسیار کارآمد برای زیباسازی محوطه های داخلی خانه است که این روزها طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.


چرا چمن مصنوعی؟

چمن مصنوعی برای پاسیو

همه ما  می دانیم که بودن در یک فضای سبز و دلنشین در مقایسه با فضاهای سنگی و آجری تا چه میزان بر افزایش روحیه اثرگذار است. چمن مصنوعی، یک بستر پلیمری و ابزاری خارق العاده در ایجاد فضاهای سبز مصنوعی است. این محصول در مقایسه با چمن طبیعی مزایای بسیاری دارد که شاید از دید تجاری، مهمترین آنها ماندگاری و طول عمر بالای آن باشد. برای آشنایی بیشتر با چمن مصنوعی، مقاله چمن مصنوعی چیست را مطالعه نمائید. اما از مزایای دیگر آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طول عمر بالا:

ترکیبات استفاده شده در تولید چمن های مصنوعی به نحوی است که در مقابل تابش نور خورشید، تردد بالا و سایر عوامل آسیب زا به میزان قابل قبولی مقاوم است. از این رو، چمن های مصنوعی بسته به کیفیت و نوع، می توانند تا چندین سال دوام و ماندگاری داشته باشند. این مزیت از لحاظ اقتصادی نیز مورد توجه است. در واقع با یک مرتبه خرید چمن مصنوعی، برای چندین سال محوطه ای سبز و زیبا خواهید داشت.

صرفه جویی در مصرف آب:

از مهمترین مزیت های استفاده از چمن مصنوعی، صرفه جویی در مصرف آب است. همان طور که می دانید، اقلیم کشور ایران خشک و نیمه خشک است و همه ساله در ماه های تابستانی با مشکل کم آبی مواجه هستیم. جایگزین کردن چمن مصنوعی به جای کاشت چمن طبیعی، می تواند راهکاری عالی برای ذخیره منابع آبی کشور باشد.

نگهداری آسان:

چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی نگهداری بسیار کمی نیاز دارد. اگر الیاف چمن مصنوعی پس از تردد بسیار بالا حالت ایستاده خود را از دست دهند، با استفاده از یک برس یا جارو به حالت اولیه خود باز می گردند. چمن مصنوعی با داشتن سیستم زهکشی، در فصل زمستان نیز در مقابل برف و باران مقاوم می باشد.

عدم نیاز به کود و آفت کش:

چمن مصنوعی بدون نیاز به مواد شیمیایی و کود، هم از نظر اقتصادی به صرفه تر بوده و هم از نظر بهداشتی، برای سلامتی ضرر نخواهد داشت.

دوست‌دار حیوانات:

اگر سرپرست حیوان خانگی هستید خبر خوبی برایتان داریم. در تولید چمن مصنوعی از ترکیباتی استفاده شده که تحت هیچ عنوان سلامت حیوانات خانگی را تهدید نخواهد کرد. علاوه بر این در مقابل چنگ زنی حیوانات نیز بسیار مقاوم بوده و آسیبی نخواهد دید. همچنین چمن مصنوعی بدلیل عدم استفاده از کودهای شیمیایی برای حیوانات خانگی هیچگونه ضرری نخواهد داشت و از جلوی ایجاد کک و کنه بر روی پوست حیوان خانگی خواهد گرفت.

نظافت آسان:

چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی و سایر کفپوش ها نظافت بسیار آسانی دارد. برای این منظور کافی است با استفاده از جاروی دستی، زباله های بزرگ را از سطح چمن برداشته، پس از این مرحله زباله های ریزتر را با استفاده از جاروی برقی از تارو پود الیاف چمن مصنوعی حذف کنید. در صورت نیاز به شستشو، با استفاده از آب فشار قوی و شوینده های ملایم می توانید چمن را به راحتی بشوئید. چمن های مصنوعی با داشتن سیستم زهکشی در قسمت زیرین خود، آب را به سرعت تخلیه کرده و به همین سبب سطح چمن به سرعت خشک خواهد شد. در مقاله روش های نظافت چمن مصنوعی، به طور کامل در مورد نحوه شستشوی چمن مصنوعی توضیح داده شده است.

زیبایی ماندگار:

چمن مصنوعی بر خلاف چمن طبیعی، در هر نوع آب و هوایی همیشه زیبا به نظر می رسد. این به این دلیل است که آب و هوا تأثیر مستقیمی روی ظاهر چمن ندارد. در تمام طول سال و در هر شرایط آب و هوایی، همچنان سبز، مرتب و زیباست. این محصول با تنوع بسیار بالای رنگبندی برای هر نوع سلیقه مناسب خواهد بود. اگر به فضای پاییزی علاقمندید، می توانید از چمن های مصنوعی دوبافت پاییزه استفاده کنید که برای طبیعی تر شدن از الیاف زرد رنگ به عنوان بافت دوم استفاده شده است.


ایده های خلاقانه استفاده از چمن مصنوعی برای پاسیو

قاب سبز در مرکز پاسیو

اگر متراژ محوطه پاسیو شما کوچک است، می توانید با نصب یک قاب مربعی در وسط حیاط، محیطی زیبا و دلنشین ایجاد کنید. این یک ایده بسیار جذاب است که علاوه بر زیباسازی پاسیو، به مرتب تر نشان دادن فضا نیز بسیار کمک می کند. شما می توانید برای زیبایی بیشتر، از کفپوش های چوبی برای نصب در اطراف چمن مصنوعی استفاده کنید. همچنین بکارگیری قلوه سنگ های سفید رنگ در چنین فضایی فوق العاده خواهد شد.

چمن مصنوعی برای پاسیو

گوشه ای سبز و دلنشین در کناره پاسیو

یک راهکار دیگر برای استفاده از چمن مصنوعی در پاسیوهای کوچک، ایجاد یک تپه سبز زیبا در یک گوشه حیاط است. شما می توانید بسته به سلیقه خود با استفاده از گلدان و گل طبیعی، در زیبایی بیشتر پاسیو تاثیرگذار باشید. اگر محوطه پاسیو شما به اندازه استفاده از میز و صندلی فضا دارد، پیشنهاد می کنیم برای استراحت عصرگاهی خود از میز و صندلی و یا مبلمان استفاده کنید.

مسیر ورودی به آلاچیق

چمن مصنوعی برای پاسیو

شاید بهتر باشد با وجود چمن مصنوعی، از استفاده از طرح های سنتی قدیمی برای ایجاد مسیر ورودی دوری کنید و به جای استفاده از سنگفرش ها، از چمن مصنوعی استفاده کنید. می توان با استفاده از تلفیق سنگ و چمن مصنوعی و یا تلفیق چوب و چمن مصنوعی به زیباتر کردن مسیر ورودی به آلاچیق و یا مسیر ورودی به درب، کمک کرد.

چمن مصنوعی در حاشیه حصار پاسیو

یکی از روش های بسیار زیبا، ایجاد حاشیه ای سبز در پاسیو است. این روش اجرا برای پاسیوهایی با محوطه عریض بسیار مناسب می باشد. شما  می توانید با استفاده از نهال های زیبا در کنار حصار به زیباتر شدن محوطه خود کمک کنید.

ترکیب بوته و چمن مصنوعی برای پاسیو

اگر محوطه شما به اندازه کافی بزرگ است، می توانید ایده زیر را پیاده سازی کنید. در این سبک از اجرا با استفاده از بوته های طبیعی در کناره های چمن مصنوعی، محیطی کاملا زنده و پوبا ایجاد شده است. اگر آب و هوای منطقه شما خشک است، این روش می تواند در ایجاد حس تازگی بسیار موثر باشد.

استفاده از ترکیب سنگ و چمن مصنوعی برای پاسیو

ایده های مختلفی برای استفاده از چمن مصنوعی وجود دارد که بسته به سلیقه افراد متفاوت است، اما یکی از جذاب ترین ایده ها، استفاده از قدمگاه هایی سنگی میان چمن مصنوعی است. این سنگ ها می توانند در اشکال مختلف و یا حتی به طور کاملا نامنظم قرار داشته باشند. همه چیز به روحیه و سلیقه شما وابسته است.

چمن مصنوعی برای پاسیو

نصب بین سنگی چمن مصنوعی برای پاسیو

یکی از ایده های جذاب استفاده از چمن مصنوعی در پاسیو، نصب بین سنگ یا موزائیک است. نصب چمن مصنوعی بین سنگی یکی از محبوب ترین روش های نصب چمن مصنوعی است که در انواع محوطه ها کارایی دارد. این روش اجرای چمن مصنوعی، هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است هم زیبایی بیشتری نسبت به نصب یکپارچه چمن مصنوعی دارد. نصب بین سنگی چمن مصنوعی نیاز به مهارت بالایی دارد و بهتر است از نصابان حرفه ای استفاده کنید. شرکت خانه چمن با بهره گیری از مهارت نصابان حرفه ای و کاربلد،‌ صفر تا صد خرید چمن مصنوعی همراه شما خواهد بود.

چمن مصنوعی در پاسیو


چمن مصنوعی مناسب برای پاسیو

شاید لازم باشد که بدانید چمن های مصنوعی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که آنها را از یکدیگر متمامیز خواهد کرد. از ویژگی های مهم این محصولات می توان به ارتفاع الیاف چمن، تراکم بافت چمن، تک بافت یا دوبافت بودن و نوع پوشش بکینگ اشاره کرد. بدلیل اینکه پاسیوها جزء فضای خانگی محسوب می شود مهترین پارامتر در انتخاب چمن مصنوعی لطافت بافت آن می باشد زیرا ممکن است چمن در تماس مستقیم با پوست و پای ما باشد.

ارتفاع الیاف:

هر چه ارتفاع الیاف یک چمن مصنوعی بلند تر باشد،‌ بدون شک چمن مصنوعی زیباتر به نظر می رسد؛ اما نکته ای که لازم است در نظر داشته باشید، میزان تردد است. اگر محوطه مورد نظر شما تحت تاثیر آلودگی هایی مثل گردوخاک و یا زباله های ریز قرار دارد، بهتر است از چمن های مصنوعی با ارتفاع الیاف کوتاه تر استفاده کنید؛ چرا که نظافت چمن های مصنوعی پرز بلند در مقایسه با چمن های پرز کوتاه به صرف انرژی بیشتری نیاز دارد.

تراکم بافت:

چمن مصنوعی همانند فرش، هر چه تراکم بیشتری داشته باشد، زیبایی بیشتری دارد. علاوه بر این، دوام و ماندگاری چمن نیز در برابر تردد بالا، بیشتر خواهد شد. چمن های مصنوعی در دو نوع تک بافت و دو بافت تولید می شوند. چمن های مصنوعی دو بافت در مقایسه با انواع تک بافت، هم زیباتر و هم مقاوم تر هستند. ناگفته نماند که هر چه میزان استفاده از مواد اولیه بیشتر باشد، بدون شک قیمت چمن مصنوعی نیز بیشتر خواهد شد.
لطافت الیاف:
به این موضوع دقت کنید که اگر چمن مصنوعی در تماس مستقیم با پوست شماست حتما از دسته چمن هایی که لطافت بیشتری دارند استفاده کنید. این مقوله به نوع برش الیاف و ضخامت الیاف بازمی گردد. الیافی با ساختار برش تخت، بیضی و وریدی، بهترین نوع الیاف برای چنین فضایی هستند.

نوع بکینگ:

بکینگ یا پوشش پشت چمن مصنوعی نیز یکی از مهمترین ویژگی ها در میزان دوام و ماندگاری چمن است. بکینگ های چمن مصنوعی می توانند تک لایه، دو لایه و یا سه لایه باشند. قوی بودن سیستم زهکشی پشت چمن مصنوعی نیز برای استفاده در پاسیو اهمیت ویژه ای دارد؛ چرا که برای شستشوی چمن مصنوعی به سیستمی قوی برای خروج آب از بستر چمن مصنوعی نیاز هست.

در زیر برخی از چمن های مصنوعی شرکت خانه چمن که برای استفاده در زیباسازی پاسیو مناسب هستند معرفی شده اند. شما می توانید برای بررسی سایر چمن های مصنوعی به صفحه چمن مصنوعی تزئینی مراجعه نمائید.

مدل های معرفی شده در بالا مثال هایی از چمن مصنوعی ایده آل برای پاسیو می باشند و مطمئناً با کمی جست و جو و تطبیق پارامترهای معرفی شده با ویژگی های دیگر محصولات در بخش محصولات تزئینی، می توانید مدل های دیگری را برای فضای چمن مصنوعی خود انتخاب کنید.


سوالات متداول

چمن مصنوعی مناسب برای پاسیو، چه ویژگی هایی دارد؟

1- هر چه ارتفاع الیاف یک چمن مصنوعی بلندتر باشد،‌ بدون شک چمن مصنوعی زیباتر به نظر می رسد.
2- چمن مصنوعی همانند فرش، هر چه تراکم بیشتری داشته باشد، زیبایی بیشتری دارد. علاوه بر این، دوام و ماندگاری چمن نیز در برابر تردد بالا، بیشتر خواهد شد.
3- اگر چمن مصنوعی در تماس مستقیم با پوست شماست حتما از دسته چمن هایی که لطافت بیشتری دارند استفاده کنید. این مقوله به نوع برش الیاف و ضخامت الیاف بازمی گردد. الیافی با ساختار برش تخت، بیضی و وریدی، بهترین نوع الیاف برای چنین فضایی هستند.
4- بکینگ یا پوشش پشت چمن مصنوعی نیز یکی از مهمترین ویژگی ها در میزان دوام و ماندگاری چمن است. بکینگ های چمن مصنوعی می توانند تک لایه، دو لایه و یا سه لایه باشند. قوی بودن سیستم زهکشی پشت چمن مصنوعی نیز برای استفاده در پاسیو اهمیت ویژه ای دارد؛ چرا که برای شستشوی چمن مصنوعی به سیستمی قوی برای خروج آب از بستر چمن مصنوعی نیاز هست.

تفاوت بالکن، تراس و پاسیو در چیست؟

پاسیوها همان حیاط خلوت یا حیاط پشتی هستند. بارزترین تفاوت بین تراس و بالکن اندازه آنهاست. تراس ها معمولاً بزرگتر از بالکن بوده و می توانند در طبقات مختلف وجود داشته و چندین ورودی داشته باشند در صورتی که بالکن ها معمولا در طبقات دوم به بالا ایجاد شده و ورودی آنها عموماً از یک اتاق است.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی در پاسیو چه مواردی هستند؟

1- زیبایی و ماندگاری بالا
2- عدم نیاز به کود و نگهداری
3- عدم نیاز به آبیاری
4- نظافت آسان

0 0 رای ها
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها