چمن مصنوعی برای محیط کار

چمن مصنوعی برای محیط کار و اداری

کارمندان و کارکنان تمام وقت یک شرکت، به طور متوسط​​، حداکثر 40 ساعت در هفته را در محل کار خود می گذرانند. بدون شک این که آیا فضای کاری یک مجموعه، یک فضای بسته با اتاقک های کوچک باشد و یا یک محیط روباز و سرسبز، در میزان بهره وری شرکت بسیار موثر است.

چمن مصنوعی برای محیط کار

جذابیت بصری فضای کار و افزایش میزان بهره وری

مطالعات و نظرسنجی ها نشان داده است که یک محیط کاری دلپذیر و عالی می تواند روحیه کارکنان را تقویت کند که در نهایت به افزایش بازده و خروجی کلی مجموعه، کمک بسیاری خواهد کرد. به ویژه در شرایطی که فشار کاری بسیار زیاد است، ایجاد محیطی که این فشار را کاهش دهد، دقیقاً همان چیزی است که هر کارمند به آن نیاز دارد. تصور کنید با وجود فشار کار زیاد، مجبور باشید تا دیوارهای کسل کننده و تاریک شرکت را نیز تحمل کنید، طبیعتاً بهره وری چنین کارمندی رضایت بخش نخواهد بود.

از سوی دیگر، نشان داده شده است که کارگرانی که فضاهای کاری خود را خوشایند می دانند، عموماً روحیه خوبی دارند و احساس رضایت شغلی ثابتی را تجربه کرده و منجر به بهره وری بیشتر می شوند. از انتخاب محل دفتر، انتخاب دکوراسیون داخلی و نورپردازی می توانید یک فضای کاری مناسب ایجاد کنید.

در چند سال گذشته، استفاده از چمن مصنوعی تزئینی در دکوراسیون فضاهای داخلی به طور فزاینده ای محبوب شده است و هر روز کاربردهای جدید و خلاقانه ای پیدا می کند. ایجاد یک فضای کاری عالی در بین این موارد رتبه بالایی دارد و از این رو می توانید از چمن مصنوعی برای بهبود فضای اداری خود استفاده کنید.

 بسیاری از شرکت های بزرگ مانند شرکت آمازون، برای تغییر دکوراسیون محیط کاری خود به بکارگیری از فضای سبز و استفاده از چمن مصنوعی روی آورده اند. تأثیر رنگها بر عملکرد و خلق و خوی فرد در بسیاری از مطالعات اثبات شده است. بر اساس علم روانشناسی رنگ ها، رنگ سبز آرامش بخش، هیجان انگیز، پرانرژی و انگیزه بخش است. از این رو، شما می توانید با انتخاب چمن مصنوعی و ایجاد محیطی دلنشین و آرامبخش، بازده کارکنان خود  را بالا برده و از این رو بهره وری بیشتری داشته باشید.

برای بررسی مزایای استفاده از فضای سبز تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. مطمئناً از تاثیرات غیرمستقیم آن بر کسب و کار، شگفت زده خواهید شد.


مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای محیط کار و اداری

جذب مشتری

اکثریت قریب به اتفاق محیط های کاری، پذیرای مشتریان بالقوه بسیاری در طول روز هستند. همیشه اولین نگاه ها، بیشترین تاثیرات را روی افراد می گذارند. اینکه مشتری در هنگام ورود به دفتر کار شما چه احساسی داشته باشد، در جذب آن بسیار موثر خواهد بود. تصور کنید برای خرید و یا ثبت معامله ای به دفتری شلوغ با محیط بی روح مراجعه کنید، بدون شک در ابتدای ورود حس خوبی دریافت نخواهید کرد و شاید حتی دلیلی برای ترک شما از آن محیط باشد. استفاده از چمن مصنوعی در محیط کاری، تاثیر قابل توجهی بر روی مشتریان شما خواهد داشت؛ به طوری که مشتاقانه به دنبال بازدید از سایر محوطه های شما خواهند بود. پس می توان گفت؛ اولین و مهمترین تاثیر فضای سبز کاری، جذب مشتری است!

چمن مصنوعی مناسب برای استفاده در محیط های اداری، از نوع چمن های تزئینی است که با تنوع بسیار بالایی تولید می شوند. استفاده از چمن های مصنوعی تزئینی، می تواند در رسیدن به این هدف بسیار مفید باشد.

کاهش استرس و تنش

مطالعات نشان می دهد که رنگ ها تاثیرات بسیاری بر روحیه و عملکرد افراد دارند. این امر سالهاست که در صنعت طراحی داخلی نیز شناخته شده و بکار گرفته می شود. رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی، احساس استرس و عصبانیت را در افراد تقویت می کنند و در مقابل رنگ های سرد مانند سبز و یا طیف آبی ملایم می توانند موجب احساس رضایت و آرامش شوند. با این حساب، می توان گفت که یکی از مهمترین مسائلی که صاحبان مشاغل بزرگ باید در نظر داشته باشند، استفاده از رنگ های سرد در محیط کاری است. در این بین، رنگ سبز به دلیل ارتباطی که با طبیعت برقرار می کند، حس آرامش را به افراد القا خواهد کرد. از این رو استفاده از چمن مصنوعی در فضای کاری، عملکرد کارکنان و در نتیجه بهره وری را دو برابر خواهد کرد.

چمن مصنوعی برای محیط اداری

کفپوشی بدون صدا و بدون لغزش

چمن مصنوعی یک سطح عالی و ضد لغزش ایجاد می کند که می تواند برای پوشش انواع مختلفی از سطوح مانند کاشی، سرامیک و کف چوبی استفاده شود. اگر محیط کاری شما به نحوی است که کارکنان نیاز به سکوت و تمرکز دارند، استفاده از کفپوش چمن مصنوعی می تواند صدای گام سایر افراد را به طور کامل از بین ببرد و به تمرکز بیشتر کارکنان کمک کند. علاوه بر این، استفاده از کفپوش چمن مصنوعی افراد را از خظر سر خوردن و لغزش ایمن نگاه می دارد.

نصب پرتابل برای جلسات و یا سمینارها

یکی از قابلیت های بسیار عالی چمن مصنوعی، قابلیت نصب موقت است. شاید شما بخواهید برای برگزاری جلسات کاری مهم و یا سمینارها از چمن مصنوعی استفاده کنید. نصب موقت چمن مصنوعی به راحتی پهن کردن یک فرش است. وجود چمن مصنوعی هم از نظر روحی و از نظر زیبایی ظاهری، تاثیر بسیاری بر افراد حاضر در جلسه خواهد داشت.

اما اگر قصد دارید چمن مصنوعی را به طور دائم نصب کنید، بهتر است از نصابان حرفه ای و کاربلد کمک بگیرید.

تبلیغ غیر مستقیم کسب و کار

 استفاده از چمن مصنوعی می تواند علاوه بر زیباسازی محوطه کاری، در تقویت بازاریابی کسب و کار شما نیز موثر باشد. تصور کنید که محیط کاری منحصر به فرد، یک دلیل برای صحبت از بیزینس شما باشد. این که شما در راه افزایش رفاه حال کارکنان و مشتریان خود زبان زد باشید، خود یک روش برای تبلیغات است! برای مثال با تحقیق در مورد شرکت Fruit Towers، متوجه خواهید شد که دلیل اصلی شهرت این شرکت، استفاده از فضای سبز و چمن مصنوعی بوده است.


چمن مصنوعی مناسب برای محیط کار و اداری

چمن های مصنوعی در انواع مختلفی با تراکم بافت و ارتفاع الیاف تولید می شوند. این که کدام یک از انواع این مدل ها برای دفتر کاری شما مناسب است، بسته به میزان تردد، تعداد کارمندان، شخصیت سازمانی کسب و کار و .. دارد.

هر چه ارتفاع الیاف و تراکم بافت یک چمن مصنوعی بیشتر باشد، دوام و ماندگاری آن در مقابل تردد بالای افراد بیشتر خواهد بود و از سوی دیگر نظافت سخت تری خواهد داشت؛ چرا که زباله های ریزتر و گردوخاک به سطوح پایینی الیاف رفته و برای تمیز کردن آن نیاز به استفاده از جاروی برقی خواهد بود.

چمن مصنوعی برای محیط کار

ترجیحاً بهتر است که برای چنین فضایی از چمن های 15 تا 25 میلیمتر استفاده کنید زیرا این دسته از چمن ها علاوه بر ظاهر زیبا و طبیعی نظافت راحت تری دارند. در میان مدل های متنوع خانه چمن مدل های 15 میلیمتری سورن و پاتینگ و پاپیروس گزینه های بسیار ایده آلی هستند که علاوه قیمت مناسب ظاهر و عملکرد بسیار خوبی دارند، همچنین اگر به دنبال چمن طبیعی تر و پر بافت تر برای فضای کاری خود هستید؛ چمن های 25 میلیمتری سورن 25، پاپیروس  25، ماکان و ویستا 25 گزینه های بسیار خوبی برای فضای شما هستند.


نحوه نظافت چمن مصنوعی در فضای بسته چگونه است؟

یکی از دغدغه های استفاده چمن مصنوعی در فضای بسته که امکان شست و شوی چمن مصنوعی با آب وجود ندارد نحوه تمیز کردن چمن مصنوعی است. نظافت چمن مصنوعی به دو بخش تقسیم می شود. 1. تمیز و جارو کردن آشغال ها و ذرات ریز که با استفاده از جارودستی  و جارو برقی قابل انجام است 2. تمیز کردن عمقی چمن از کثیفی ها، لکه ها و رسوب جرمی که به مرور بر روی چمن مصنوعی جمع می شود مخصوصاً اگر با کفش در محیط اداری بر روی چمن مصنوعی تردد دارید. برای این بخش از نظافت چمن مصنوعی که امکان شست و شو با آب وجود ندارد ما پیشنهاد می کنیم که از دستگاه بخارشوی فرش استفاده کنید و یا اینکه با استفاده شامپو فرش یک شست و شوی عمقی بر روی چمن مصنوعی انجام دهید.


یک نکته مهم در انتخاب چمن مصنوعی برای محیط کار و اداری

یک نکته مهم در انتخاب چمن مصنوعی در محیط کار و اداری رنگ چمن مصنوعی می باشد. معمولاً محیط های کاری و اداری از نور لامپ و نورپردازی داخلی استفاده می کنند و از نور طبیعی خورشید بی بهره هستند. در چنین شرایطی سعی کنید از چمن های مصنوعی با رنگ سبز روشن استفاده کنید که در فضای بسته که نور کمتری نسبت به فضای باز دارد، گیرایی لازم را داشته باشد. ولی اگر محیط کاری شما به گونه ای طراحی شده که از نور طبیعی خورشید بهره می برد می توانید چمن مصنوعی را با هر طیف رنگی انتخاب کنید.


قیمت چمن مصنوعی برای محیط کار و اداری

مواردی که پیشتر گفته شد اعم از ارتفاع الیاف، تراکم بافت، جنس نخ بکار رفته و ..، همگی در قیمت چمن مصنوعی موثر هستند. هر چه کیفیت و کمیت مواد بکار رفته در تولید یک چمن، بهتر و بیشتر باشد، بدون شک قیمت چمن مصنوعی نیز بالاتر خواهد بود.

برای انتخاب صحیح نوع چمن مصنوعی و نحوه نصب، نیاز به مشورت خواهید داشت. شرکت خانه چمن، با ارائه خدمات مشاوره رایگان خرید چمن مصنوعی، صفر تا صد یک خرید مطمئن همراه شما خواهد بود. شما می توانید برای انتخاب بهتر، از نظر کارشناسان مجموعه، بهره مند شوید.

0 0 رای ها
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها