چمن مصنوعی برای سگ و گربه خانگی

چمن مصنوعی برای سگ و گربه

این روزها نگهداری از انواع حیوانات خانگی خصوصاً سگ ها و گربه ها، بسیار دوست داشتنی و جذاب است؛ اما یکی از مهمترین سوالاتی که برای سرپرستان حیوانات خانگی پیش می آید، محل نگهداری آنهاست. حیوانات نیز همانند ما انسان ها، برای زندگی به محیطی آرام و امن نیازمندند. استفاده از فضای سبز به همراه یک اتاقک کوچک می تواند به خلق محیطی دلنشین برای زندگی این موجودات دوست داشتنی کمک کند. یکی از بهترین روش ها، استفاده از چمن مصنوعی برای سگ و گربه و یا حیوانات خانگی دیگر می باشد. چمن های مصنوعی در انواع مختلفی برای کاربردهای متنوع تولید می شوند، برای مثال چمن مصنوعی ورزشی با چمن مصنوعی مناسب برای استفاده در حیاط، متفاوت هستند.

در این مقاله به سوالات متداول که در هنگام خرید چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی مخصوصاً سگ و گربه، پرسیده خواهد شد، پاسخ خواهیم داد. علاوه بر این، نکات مهم در انتخاب چمن مصنوعی برای این کاربرد را بررسی خواهیم کرد.

چمن مصنوعی برای سگ

لازم به ذکر است که چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی، نیاز به استفاده از کود شیمیایی و همچنین آفت کش نداشته و در مقایسه با انواع طبیعی، حافظ سلامت حیوانات خانگی خواهد بود.  علاوه بر این، عدم استفاده از کود و آفت کش بر به صرفه تر بودن قیمت چمن مصنوعی نیز اثرگذار خواهد بود.


آیا امکان رشد حشرات در بستر چمن مصنوعی وجود دارد؟

چمن مصنوعی به خودی خود، امکان رشد حشره و یا آفت را ندارد؛ اما گاهی ممکن است با تجمع برگ ها و یا خاک در داخل الیاف چمن، امکان رشد این حشرات ایجاد شود. برای رفع این مسئله، نظافت چمن مصنوعی را جدی بگیرید. اگر محوطه حیوان خانگی شما در فضای باز است، بهتر است تمرکز بیشتری روی نظافت آن داشته باشید. روش های نظافت چمن مصنوعی بسیار آسان است، در بخش بعدی به نحوه نظافت چمن مصنوعی سگ و گربه خواهیم پرداخت.


روش نظافت چمن مصنوعی از فضولات حیوانات خانگی چگونه است؟

سطح پشتی چمن مصنوعی دارای سیستم زهکشی است که اجازه می دهد هرگونه مایعی از جمله ادرار حیوان به داخل آن نفوذ کرده و تخلیه شود، اما نظافت فضولات حیوانات خانگی به تمیز کردن و جمع آوری احتیاج دارد. برای این منظور، می توانید سطح چمن را با استفاده از جارو، از فضولات عاری کنید. پس از دفع فضولات، باقیمانده های آن را به وسیله چنگگ از تاروپود چمن بیرون بکشید تا از هرگونه بوی ماندگار یا بوی نامطبوع خلاص شوید. برای اطمینان بیشتر می توانید با استفاده از آب فشار قوی و شامپوی فرش، نسبت به شستشوی چمن مصنوعی اقدام کنید. بهتر است به حیوان خانگی خود آموزش دهید تا فقط یک قسمت از چمن مصنوعی را برای دفع فضولات انتخاب کند تا تنها یک بخش از چمن نیاز به شستشو و نظافت داشته باشد.  استفاده از ترکیب سرکه سفید و آب می تواند یک راه فوری برای ضد عفونی کردن بخش های آلوده از روی چمن باشد.


آیا پنجه های حیوان خانگی، موجب آسیب به چمن مصنوعی می شود؟

چمن های مصنوعی در مقایسه با چمن های طبیعی مقاومت بالاتری در برابر انواع سایش و یا چنگ زدگی توسط حیوان خانگی را خواهند داشت. از آنجایی که حیوان خانگی نمی تواند چمن مصنوعی را حفاری کند، بسیاری از صاحبان حرفه ای سگ و یا حیوانات خانگی دیگر، چمن مصنوعی را به عنوان جایگزین چمن سنتی انتخاب می کنند. علاوه بر این، چمن های مصنوعی بسته به کیفیت خود برای مدت زمانی مشخص، دارای گارانتی هستند.

چمن مصنوعی برای بازی سگ

اما کدام یک از انواع چمن مصنوعی برای استفاده حیوانات خانگی مناسب تر است؟ اگر تصمیم به خرید چمن مصنوعی برای حیوان خانگی خود دارید، با ما همراه باشید.


چمن مصنوعی مناسب برای سگ و گربه

با توجه به تنوع بالای محصولات، انتخاب چمن مصنوعی به کاری دشوار تبدیل شده است، اما نگران نباشید ما در این مقاله برخی از بهترین محصولات برای استفاده حیوانات خانگی را به شما معرفی خواهیم کرد. ویژگی یک چمن مصنوعی مناسب برای سگ و گربه به شرح زیر است:

  •  چمن مصنوعی مناسب برای سگ و گربه لازم است از سیستم زهکشی قوی برخوردار باشد، تا ادرار و یا هرگونه مایعی مانند آب و شوینده ها، به راحتی از قسمت زیرین آن تخلیه شود.
  • دومین نکته در زمینه انتخاب چمن مصنوعی، مقاومت بالای آن در برابر چنگ زدگی است. هرچه چمن مصنوعی مقاومت بالاتری داشته باشد، ماندگاری و دوام بیشتری خواهد داشت. چمن های مصنوعی که دیتکس بالاتری دارند، مقاومت سایشی بسیار بهتری را به نمایش خواهند گذاشت. اگر سگ یا گربه شما درشت جثه است و وزن بالایی دارد، حتماً به بالا بودن دیتکس چمن مصنوعی دقت کنید. برای سگ و گربه های خانگی با جثه، کوچک می توانید از چمن های مصنوعی ارزان تر با دیتکس پایین تر بهره ببرید.
چمن مصنوعی مناسب برای سگ و گربه
  • از چمن های مصنوعی که دارای استانداردهای بهداشتی هستند استفاده کنید. گواهینامه RoHS برای تایید عدم سمیت چمن مصنوعی برای حیوانات خانگی بسیار مهم است. شرکت خانه چمن پیش از افزودن محصولات به سبد کالایی خود، کلیه موارد بهداشتی و استانداردهای بین المللی را برای چمن مصنوعی چک می کند.
  • به لطافت چمن مصنوعی خریداری شده برای حیوانت خانگی توجه کنید. این امر خصوصاً برای حیوانات کوچک جثه، بسیار حائز اهمیت است. نوع برش نخ چمن مصنوعی بر زبری و لطافت چمن مصنوعی بسیار اثر گذار است. چمن های با سطح مقطع تخت، بیضی، C شکل برای چمن مصنوعی سگ و گربه بسیار ایده آل هستند.

در ادامه چند نمونه از چمن های مصنوعی مناسب برای سگ و گربه را به شما معرفی خواهیم کرد.



یک چالش در خرید چمن مصنوعی سگ و گربه!

بعضی از صاحبان سگ و گربه به این موضوع اشاره می کنند که سگ و یا گربه آنها با دندان های خود چمن مصنوعی را به سمت بیرون می کشند و باعث پارگی الیاف می شوند. این موضوع برای همه سگ و گربه ها صادق نیست و این به نژاد و عادات حیوان خانگی شما بستگی دارد. پیشنهاد ما به شما این است که اگر حیوان خانگی شما چنین عادتی دارد، سعی کنید از چمن های مصنوعی با پرز کوتاه استفاده کنید. چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف 10 تا 20 میلیمتر برای چنین شرایطی کاملاً مناسب است. علاوه بر این،‌ استفاده از چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف 25 تا 35 میلیمتری نیز برای نرمی بیشتر در زیر پای حیوان خانگی شما کاملاً ایده آل است.


چمن مصنوعی مناسب برای پارک سگ

پارک سگ فضایی نسبتاً کوچک برای استراحت سگ است و ساعت های بسیاری را در آن می گذراند. از این رو ممکن است که فضولات حیوان در آنجا به صورت مکرر تخلیه شود. برای استفاده از چمن مصنوعی در این فضا،‌ پیشنهاد می شود از مدل های پرز کوتاه ترجیحاً با ارتفاع 8 تا 15 میلیمتر استفاده کنید تا فرآیند نظافت به راحتی صورت پذیرد.

چمن مصنوعی برای پارک سگ

نصب چمن مصنوعی برای سگ و گربه

نکته قابل توجه در نصب چمن مصنوعی برای سگ و یا گربه، زیرسازی مناسب و همچنین فیکس کردن اصولی لبه های چمن مصنوعی است. از آنجا که حیوان خانگی به دویدن و بازی کردن روی چمن مصنوعی علاقمند است، لازم است نحوه نصب به طوری اصولی صورت گیرد تا از ایجاد کمترین آسیب به آن پیشگیری شود. زیرسازی اصولی زمین، از ایجاد ناهمواری در چمن مصنوعی جلوگیری کرده و احتمال آسیب رسیدن به حیوان خانگی را بسیار کم می کند. رعایت موارد ذکر شده، همگی ملزم به بکارگیری از نصابان حرفه ای و کاربلد است. البته ناگفته نماند، استفاده از پر کننده ها در چمن مصنوعی نیز از ایجاد آسیب به حیوان می کاهد.

از آنجایی که چمن مصنوعی مخصوص سگ و گربه به شست و شوی بیشتری نسبت به حالت عادی نیاز دارد، بهتر است از چسب های دوجزیی پلی اورتانی به جای چسب های تک جزیی و موکت استفاده شود؛ چرا که چسب های دوجزیی نسبت به رطوبت بالا و خیس خوردگی بسیار مقاوم هستند.

شرکت خانه چمن با ارائه خدمات مشاوره رایگان و بهره گیری از نصابات باتجربه، از صفر تا صد خرید چمن مصنوعی سگ و گربه، همراه با شما خواهد بود.

نصب چمن مصنوعی برای سگ و گربه

خرید چمن مصنوعی برای سگ و گربه

موارد گفته شده همگی دلایلی هستند که اثبات می کنند چمن مصنوعی یک انتخاب ایده آل برای استفاده در محوطه حیوان خانگی است. حال اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای سگ و یا گربه خود دارید، ابتدا لازم است اطلاعاتی در مورد این محصول داشته باشید. همان طور که پیشتر گفته شد، چمن های مصنوعی در انواع مختلفی تولید می شوند که هر یک کاربردی مخصوص به خود خواهند داشت. بدون شک هرچه کیفیت چمن مصنوعی بالاتر باشد، قیمت چمن مصنوعی نیز بالاتر خواهد بود. اما گاهی، بسته به نوع کاربرد، نیاز به صرف هزینه زیادی نیست. شرکت خانه چمن با ارائه خدمات مشاوره رایگان، از انتخاب چمن مصنوعی تا مرحله نصب، گام به گام در کنار شما خواهد بود. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر تماس حاص فرمائید و یا با حضور در محل شرکت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول:

مواد تشکیل دهنده چمن مصنوعی چیست و آیا برای حیوانات خانگی مضر نیست؟

ماده اصلی در تولید چمن مصنوعی، پلی اتیلن است که دارای گرید بندی های متعددی می باشد. استفاده از گرید پلی اتیلن مخصوص چمن مصنوعی؛ موضوعی است که در تولید چمن برای سگ و گربه و یا حیوانات خانگی دیگر حائز اهمیت است.

روش نظافت چمن مصنوعی از فضولات حیوانات خانگی چگونه است؟

برای نظافت چمن مصنوعی، می توانید سطح چمن را با استفاده از جارو، از فضولات عاری کنید. پس از دفع فضولات، باقیمانده های آن را به وسیله چنگگ از تاروپود چمن بیرون بکشید. برای اطمینان بیشتر می توانید با استفاده از آب فشار قوی و شامپوی فرش، نسبت به شستشوی چمن مصنوعی اقدام کنید.

آیا پنجه های حیوان خانگی، موجب آسیب به چمن مصنوعی می شود؟

چمن های مصنوعی در برابر انواع سایش و یا چنگ زدگی توسط حیوان خانگی مقاومت بالایی دارند. بر همین اساس، حیوان خانگی نمی تواند چمن مصنوعی را حفاری کند. علاوه بر این، چمن های مصنوعی بسته به کیفیت خود برای مدت زمانی مشخص، دارای گارانتی هستند.

0 0 رای ها
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها