چمن مصنوعی برای تالار

چمن مصنوعی برای تالار و باغ تالار

چمن مصنوعی برای تالار و باغ تالار

چمن مصنوعی یکی از ابزارهای بسیار جذاب برای دکوراسیون داخلی محوطه های مختلف است که در انواع مختلف و برای کاربردهای متفاوت تولید می شود. یکی از کاربردهای بسیار جذاب چمن مصنوعی، استفاده در زیباسازی محوطه تالار و باغ تالار است. استفاده از چمن مصنوعی در زیباسازی تالارها و باغ تالارها، انتخاب هوشمندانه ای برای متمایز نمودن محوطه مذکور از سایر موارد مشابه است.

بدون شک برگزار کردن مراسم زیبای ازدواج در محیطی سرسبز، هم برای عروس و داماد و هم برای میهمانان، بسیار دلنشین خواهد بود. اما با توجه به اینکه مراقبت و نگهداری از فضاهای سبز طبیعی، دشوار و نیازمند استفاده از نیروی انسانی است، اکثریت باغ تالارها، از چمن مصنوعی برای زیباسازی محوطه ها استفاده می کنند. چمن مصنوعی قابلیت ها و مزایای بسیاری دارد که یکی از مهمترین آنها، بکارگیری از سیستم زهکشی قوی است که باعث می شود آب باران و یا هر نوع مایع دیگری، به سرعت از قسمت زیرین آن تخلیه شود. تخلیه سریع آب از قسمت زیرین چمن، سبب خشک شدن سریع سطح روی چمن شده و از این رو چمن مصنوعی تحت هیچ عنوان، گل آلود نخواهد شد. علاوه بر این، روش های نظافت چمن مصنوعی بسیار آسان است که این مسئله برای باغ تالارها با تعداد بسیار زیاد میهمان، مزیت بسیار مهمی خواهد بود. در بخش بعدی به طور مفصل مزایای استفاده از چمن مصنوعی در باغ تالارها بررسی خواهیم کرد.

چمن مصنوعی برای تالار

چمن مصنوعی مناسب برای باغ تالار

فضای تالار و باغ تالارها جز فضای های با تردد بالا محسوب می شوند . نوع چمن مصنوعی انتخابی برای چنین فضایی بسیار حائز اهمیت است. تردد بی وقفه مهمانان و حتی رقص و پایکوبی بر روی چمن مصنوعی میزان استهلاک چمن مصنوعی را نسبت به دیگر محیط ها بشدت بالا می برد و برای جبران این مورد باید از چمن های متراکم و الیاف ضخیم(دیتکس بالا) استفاده کنیم. عدم استفاده از چمن مصنوعی مناسب سبب می شود بعد از مدت کوتاهی ظاهر چمن مصنوعی حالت پاخورده پیدا کند و در مدت زمان ۱ تا ۲ سال دچار پارگی و فرسودگی می شود.
از این رو در ادامه به ویژگی های فنی چمن مصنوعی مناسب برای تالار و باغ تالارها خواهیم پرداخت.

  • ارتفاع الیاف چمن مصنوعی: ارتفاع مناسب برای چمن مصنوعی تالار بین ۱۵ تا ۲۵ میلمیتر است. چمن های کوتاه تر بدلیل عدم مقاومت کافی و چمن های الیاف بلندتر بدلیل نظافت سخت برای فضای تالارها پیشنهاد نمی شود.
ارتفاع الیاف چمن مصنوعی
  • تراکم فیلامنتی چمن مصنوعی: این بدین مفهوم است که تعداد الیاف چمن مصنوعی از هر گره به اندازه ای باشد که مجموع الیاف چمن به ازای هر مترمربع ۱ تا ۲ کیلوگرم وزن داشته باشند. صرفا عدد تراکم گزارش شده در چمن مصنوعی ملاک نیست و تراکم فیلامنتی چمن(یعنی تعداد الیاف عبوری از هر گره) مهم می باشد. این پارامتر در وزن کلی چمن نمود پیدا می کند.
  • ضخامت زیره چمن مصنوعی: در ایران چمن های مصنوعی در انواع اقسام زیره ها تولید می شوند. زیره تک لایه، زیره دولایه و سه لایه . هر چه تعداد زیره ها بیشتر باشد و ضخامت لاتکس پوشش دهی شده به چمن بیشتر باشد چمن مصنوعی مرغوب تری برای تالار خواهیم داشت و چمن دچار پارگی نخواهد شد. چمن های مصنوعی با زیره دولایه به بالا برای فضای تالار بسیار مناسب هستند.
  • ضخامت الیاف چمن مصنوعی: این مورد یک پارامتر کمی در ساخت چمن مصنوعی محسوب می شود که با عبارت دیتکس برای هر چمن مصنوعی گزارش می گردد. چمن های با دیتکس بالا برای فضاهای با تردد بالا و برای زیر کفش بسیار مناسب هستند در صورتی که چمن های با دیتکس پایین برای محیط های پرتردد همانند تالارها اصلا پیشنهاد نمی گردد.
ضخامت الیاف چمن مصنوعی

روش نگهداری و نظافت چمن مصنوعی باغ تالار

جهت حفظ زیبایی چمن مصنوعی، بهتر است بعد از هر مراسم بزرگ، زباله های بزرگ را با استفاده از چنگک و یا جارو، از روی چمن بردارید. پس از این مرحله، در صورت وجود زباله های ریزتر، می توانید با استفاده از جاروی برقی صنعتی به تمیز کردن آلودگی های ریزتر بپردازید و جهت شستشو می توانید با استفاده از آب و شوینده های ملایم، به شستن چمن مصنوعی بپردازید. استفاده از پمپ های کارواش خانگی برای شست و شوی عمقی چمن مصنوعی بسیار مناسب است.

بدلیل برگزاری مراسمات متعدد در تالارها، چمن مصنوعی در چنین فضاهایی زودتر آلوده می شود که باید میزان شست و شو و نظافت بر روی چمن مصنوعی نسبت به دیگر فضاها بیشتر انجام گردد.

اگر نیاز به ضدعفونی چمن مصنوعی دارید، می توانید محلول ترکیبی آب و سرکه را روی چمن اسپری کنید تا از رشد باکتری و میکروب جلوگیری نمایید. نکته مثبت دیگری که درباره چمن مصنوعی وجود دارد این است که اگر به خاطر سیگار یا موارد دیگر دچار سوختگی یا آسیب شود، می توانید آن را ترمیم و تعمیر کنید.


چمن مصنوعی دست دوم برای تالار

به دلیل مساحت بالای تالارهای عروسی و مراسمات و صرفه جویی در هزینه ها، صاحبان تالارها گاهاْ به خرید چمن مصنوعی دست دوم روی می آورند. در مورد چنین تصمیمی باید به نکات زیر دقت کنید:

  1. چمن مصنوعی دست دوم باید از جنس چمن مصنوعی فوتبالی دست دوم باشد چون چمن مصنوعی تزئینی استفاده شده کارایی لازم را برای شما نخواهد داشت مگر اینکه تحت شرایط خاصی این چمن کم کارکرد بوده باشد. چمن های ورزشی و فوتبالی به دلیل دیتکس بالای الیاف حتی پس استفاده، برای فضای تالارها قابل استفاده هستند.
  2. چمن مصنوعی دست دوم خریداری شده سالم، بدون پارگی و زدگی باشد. بیشتر از ۴ تا ۵ سال استفاده نشده باشد تا بتواند حتی الامکان تا چندین سال برای تالار شما کارایی داشته باشد.
  3. چمن مصنوعی دست دوم طبیعتاْ زیبایی چمن مصنوعی نو را نخواهد داشت و باید حد انتظار خود را از محصول دست دوم پایین بیاورید.
  4. هر چند که چمن مصنوعی فوتبالی باید با پرکننده های تقویتی از جمله شن سیلیس و گرانول لاستیکی استفاده شود ولی برای فضای تالار نیازی به استفاده از پرکننده تقویتی ندارید. پس در نظر داشته باشید که حین خرید چمن مصنوعی ورزشی دست دوم برای تالار از تخلیه کامل چمن از شن سیلیس و گرانول لاستیکی مطمئن شوید.

خرید و قیمت چمن مصنوعی برای تالار

خوشبختانه، چمن های مصنوعی در انواع مختلفی تولید می شوند که شما می توانید با توجه به نوع نیاز و بودجه مد نظر خود، از بین تنوع بسیار بالای این محصولات، انتخاب مناسبی داشته باشید. هر چه کیفیت و کمیت مواد سازنده چمن مصنوعی، بهتر و بیشتر باشد، قیمت چمن مصنوعی نیز به همان نسبت بالاتر خواهد بود. به طور کلی عواملی که بر قیمت چمن مصنوعی اثر می گذارند، به دو دسته کمی و کیفی تقسیم می شوند.

عوامل کمی تاثیرگذار بر قیمت چمن مصنوعی برای تالار عبارتند از:

  • میزان نخ بکار رفته
  • ارتفاع الیاف چمن مصنوعی
  • تراکم بافت چمن مصنوعی
  • تک بافت یا دو بافت بودن
  • ضخامت نخ چمن مصنوعی

عوامل کیفی تاثیرگذار بر قیمت چمن مصنوعی عبارتند از:

  • نوع نخ به کار رفته
  • کیفیت نخ به کار رفته

شما می توانید پیش از سفارش چمن مصنوعی برای باغ تالار خود، از خدمات مشاوره رایگان شرکت خانه چمن استفاده نمائید. شرکت خانه چمن با ارائه تنوع بسیار بالای چمن مصنوعی تزئینی به همراه گارانتی، صفر تا صد یک خرید مطمئن همگام با شما خواهد بود.


ایده های استفاده از چمن مصنوعی در تالار و باغ تالار

چمن مصنوعی به عنوان مسیر ورود در تالار و باغ تالار

می توانید چمن مصنوعی را مانند یک کفپوش زیبا در مسیر ورود عروس و داماد یا میهمانان استفاده نمایید. این کار جلوه زیبایی به ورودی تالار یا باغ تالار شما می بخشد و باعث زیبا تر شدن محیط می شود. اگر چمن مصنوعی تان را بدرستی انتخاب کنید شما هیچ نگرانی ای بابت تخریب و پارگی چمن مصنوعی تان بخاطر تردد بالا نخواهید داشت.

چمن مصنوعی برای باغ تالار

چمن مصنوعی برای استیج رقص و پایکوبی

طبیعتا بخش مهمی از هر جشن و مراسم عروسی ای رقص و پایکوبی است. اگر دوست دارید که چنین فضایی را کمی متفاوت کنید استفاده از چمن مصنوعی برای این فضا بسیار ایده آل است. چمن مصنوعی بر خلاف دیگر متریال اصطکاک خوبی با کفش مهمانان ایجاد می کند و لیز خوردن آن ها جلوگیری به عمل می آید.

چمن مصنوعی برای پله تالار و باغ تالار

یکی از مکان های جالبی که می توانید از چمن مصنوعی استفاده نمایید و دکور تالار خود را زیبا تر کنید، راه پله تالار می باشد. از چمن مصنوعی می توان برای پله ورودی تالار استفاده نمایید یا از آن تنها برای پله ورود عروس و داماد به باغ تالار استفاده کنید.

تزئین میز با چمن مصنوعی

یکی از کاربردهای بسیار جذاب چمن مصنوعی ، استفاده از آن برای زیباسازی میز سلف سرویس و یا میز پذیرایی است. شما می توانید با استفاده از وسایل دیگر مانند چراغ های تزئینی و یا شمع، به زیباتر شدن میز کمک کنید.

تزئین میز سلف سرویس با چمن مصنوعی

مزیت های استفاده از چمن مصنوعی در باغ تالار

عدم ایجاد گل و لای و آلودگی

 بدون شک، آراستگی پاکیزگی لباس ها برای تمامی افراد حاضر در یک مراسم، اهمیت ویژه ای دارد. یکی از مزایای اصلی چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی این است که در صورت بارش باران، آب سطحی به سرعت از سوراخ های تعبیه شده در قسمت پشت چمن، خارج شده و چمن خشک خواهد شد. به این صورت، دیگر نیازی نیست نگران ایجاد گل و لای پس از باران باشید. این بدان معناست که چمن مصنوعی برای استفاده در مناطقی با اقلیم بارانی مانند شهرهای شمالی کشور، بسیار مناسب است.

زیبایی خیره کننده محوطه

علاوه بر نحوه پذیرایی، زیبایی محوطه برگزاری مراسم نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. میهمانان هنگام ورود به یک تالار، ابتدا زیبایی بصری، پاکیزگی و مرتب بودن محوطه را در نظر می گیرند. چمن مصنوعی این توانایی را دارد که محوطه های سرد و بی روح تالار را با ظاهر طبیعی و سرسبز خود به محیطی گرم و دلنشین تبدیل کند. بی تردید، سرسبزی و ظاهر طبیعی چمن مصنوعی، جلوه خاصی به محیط تالار شما بخشیده و باعث جذب بیشتر مشتریان خواهد شد. علاوه بر این خاطرات زیباتری را نیز برای میهمانان ثبت خواهد کرد.

چمن مصنوعی برای زیباسازی تالار

ماندگاری و دوام بالا

چمن های مصنوعی با کیفیت، بسیار انعطاف پذیر بوده و نسبت به تردد بسیار بالای میهمانان، مقاوم هستند. این بدان معناست که در صورت وجود تعداد بسیار زیاد میهمان، لازم نیست نگران آسیب دیدن چمن مصنوعی باشید. علاوه بر این، نگهداری از چمن مصنوعی به مراتب از چمن طبیعی آسان تر بوده و در طی مدت زمان طولانی، هزینه های بسیار کمتری در مقایسه با چمن طبیعی خواهد داشت. ماندگاری و دوام چمن مصنوعی از چمن طبیعی بسیار بیشتر است و در صورت انتخاب چمن مصنوعی، نگران آفت زدن، زرد شدن و از بین رفتن آن نخواهید بود. چمن مصنوعی برای محوطه های بزرگ باغ تالار انتخاب بسیار خوبی می باشد.

کاهش هزینه ها

همان طور که می دانید، هزینه آبیاری چمن طبیعی آن هم در محیط های بزرگ، بسیار بالاست. علاوه بر این، به منظور نگهداری چمن مصنوعی و حفظ آن از آفات و حشرات، نیاز به نیروی انسانی و استفاده از آفت کش دارید که تمام این ها هزینه هایی را به شما، به عنوان صاحب تالار، تحمیل می نماید. از این رو، چمن مصنوعی انتخاب مناسب تری برای صاحبان تالار، محسوب می شود.


خرید چمن مصنوعی تالار و باغ تالار

خانه چمن به عنوان مرجعی تخصصی در امر فروش و اجرای چمن مصنوعی در کشور این توانایی را دارد تا با بهترین کیفیت و قیمت  تالار و باغ تالار شما را به چمن مصنوعی مفروش کند. بدلیل مساحت بالای چنین محیط هایی خانه چمن تخفیفات ویژه ای را برای خرید چمن مصنوعی تالار در نظر گرفته است که با تماس با شرکت می توانید از این تخفیفات ویژه اطلاعات کسب کنید.


سوالات متداول

مزیت های استفاده از چمن مصنوعی در باغ تالار چیست؟

1- عدم ایجاد گل و لای و آلودگی
2- زیبایی خیره کننده محوطه
3- ماندگاری و دوام بالا
4- کاهش هزینه ها

ایده های استفاده از چمن مصنوعی در تالار و باغ تالار چه مواردی هستند؟

1- چمن مصنوعی برای زیباسازی مسیر ورود در تالار و باغ تالار
2- چمن مصنوعی برای استیج رقص و پایکوبی
3- تزئین میز با چمن مصنوعی
4- چمن مصنوعی برای پله تالار و باغ تالار

در هنگام خرید چمن مصنوعی برای ویلا، به چه نکاتی لازم است توجه داشت؟

1- ارتفاع الیاف چمن مصنوعی
2- تراکم بافت چمن مصنوعی
3- تک بافت یا دو بافت بودن
4- ضخامت نخ چمن مصنوعی

5 1 رای
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها