چمن مصنوعی دیواری

چمن مصنوعی دیواری چیست؟

تصور اغلب افراد از چمن مصنوعی برای استفاده در مکان های ورزشی، حیاط مهدکودک، زمین فوتبال و … بوده است. در صورتی که وجود افراد خلاق همیشه باعث ایده و نوآوری جدید می شود و این ایده امروزه موجب شده تا اغلب در ورودی کافه، منازل و رستوران ها از چمن مصنوعی دیواری و یا گرین وال (دیوار سبز) استفاده کنند و در نهایت باعث ایجاد فضایی زیبا و دلنشین می شود. اگر درباره چمن مصنوعی دیواری یا گرین وال نمی دانید و می خواهید با انواع چمن ها و پنل های دیواری که برای نصب بر روی دیوار مناسب هستند، آشنا شوید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

چمن مصنوعی دیواری چیست؟

چمن مصنوعی دیواری

چمن مصنوعی در انواع مختلفی تولید می شوند که به دو دسته چمن مصنوعی ورزشی و تزیینی طبقه بندی می شود که چمن مصنوعی دیواری جزء چمن مصنوعی تزیینی به حساب می آید. منظور از چمن مصنوعی دیواری به این معناست که هر گاه از این محصول برای پوشاندن دیوار بجای بستر استفاده شود، به آن چمن مصنوعی دیواری می گویند.

این محصول برای پوشاندن دیوارهایی که ظاهر مناسبی ندارند و یا برای ایجاد خلاقیت در دکور بکار می روند و زیبایی فوق العاده ای به محیط می دهند. چمن مصنوعی یک انتخاب عالی برای افزودن محیطی دلنشین به هر فضایی است که شما می توانید از بین رنگ ها و سبک های مختلف، محیط خود را با چمن مصنوعی دیواری تزیین کنید و در نهایت شما یک دیوار سبز و زیبا در محیط خود داشته باشید.

انواع دیوار سبز مصنوعی چگونه شکل می گیرند؟
به طور کلی برای مزین کردن دیوار به عنصری زیبا و سبز همچون چمن، گل و برگ گیاهان نیاز است که از 3 طریق می توانیم اقدام کنیم:

  1. استفاده از انواع چمن مصنوعی دیواری
  2. استفاده از گرین وال مصنوعی
  3. استفاده از گرین وال طبیعی و زنده

تفاوت چمن مصنوعی دیواری و گرین وال در چیست؟

انواع چمن مصنوعی

منظور از چمن مصنوعی دیواری این است که با استفاده از این محصول بتوانیم یک دیوار و یا یک بستر عمودی را پوشش دهیم. در بعضی مقالات، چمن مصنوعی دیواری را با گرین وال مصنوعی(دیوار سبز) اشتباه می گیرند، در صورتی که این دو مورد با یکدیگر تفاوت دارند. چمن مصنوعی یک منسوج تشکیل شده از الیاف چمن مانند است که یک بستر صاف و لطیف را ایجاد کرده و می تواند در بعضی از طراحی ها از آن استفاده کرد، در صورتی که گرین وال (Green wall) یک نوع پوشش دیواری محسوب می شود که شکل و شمایل گل و برگ گیاهان مختلف را دارد. این نوع پوشش هم می تواند به صورت زنده و طبیعی ایجاد شود و هم می تواند به صورت مصنوعی تهیه و مورد استفاده قرار گیرد.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی دیواری

فنس چمنی

استفاده از فضای سبز در محیط کار و منزل باعث ایجاد حس نشاط و شادابی شده و استرس و تنش را از محیط کاهش می دهد، به همین دلیل چمن مصنوعی دیواری اخیرا در دکوراسیون داخلی محبوب شده است. دیوارهای سرسبز در داخل و خارج ساختمان و هر محیط دیگری مزایای متعددی را در بر می گیرد که ما در اینجا به برخی از آنها اشاره کرده ایم:

  • ایجاد فضای شاداب
  • نگهداری آسان
  • ماندگاری زیاد
  • عدم نفوذ حشرات
  • عدم نیاز به آبیاری
  • افزایش زیبایی بصری محیط
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی
  • فاقد سیستم های آبیاری و زهکشی
  • ساخته شده برای فضای باز و داخلی

یکی از دیگر کاربردهای چمن مصنوعی که می توان به آن اشاره کرد، استفاده از یک محصول اختصاصی به نام فنس چمنی است که برای حصارکشی و دیوارکشی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید با استفاده از فنس چمنی نمای بسیار زیبایی ایجاد کنید. این محصول نوعی چمن مصنوعی دیواری محسوب می شود که بجای نصب بر روی دیوار، خود یک دیوار و حصار را ایجاد می کند و امروزه در کشور های مختلف کاربردهای فراوانی دارد.

انواع چمن مصنوعی دیواری

شما برای طراحی دیوار خود می توانید از هر نوع چمن مصنوعی تزیینی استفاده کنید. چمن های بهاره تا پاییزه از پرز کوتاه تا الیاف بلند همگی با توجه به طراحی و میزان بودجه شما قابل اجرا بر روی دیوار هستند. این دسته چمن ها به طور کلی به سه بخش تقسیم می شوند:

  1. چمن های موکتی با ارتفاع الیاف 8 تا 11 میلیمتری
  2. چمن های الیاف متوسط از 15 تا 25 میلیمتر
  3. چمن های الیاف بلند از 35 تا 45 میلیمتر

هر یک از این چمن ها ظاهر خاص خود را دارند. در نظر داشته باشید هر چه الیاف چمن بلندتر شود وزن چمن بیشتر شده و شرایط نصب می تواند کمی متفاوت باشد. در ادامه در بخش نحوه نصب چمن مصنوعی دیواری بر روی انواع دیوارها بحث خواهیم کرد.

ویژگی چمن مصنوعی دیواری

چمن های مصنوعی اگر بر روی دیوار نصب شوند باید شرایط زیر را دارا باشند:

  1. زیره محکم و قدرتمند: هر چه چمن الیاف بلندتر باشد، باید زیره قوی تری نصب شود تا بتواند در صورت استفاده از پیچ و رولپلاک استحکام کافی داشته باشد.
  2. مقاوم در برابر نور خورشید: اگر چمن مصنوعی شما در معرض آفتاب قرار دارد، بهتر است از چمن هایی استفاده کنید که مقاومت UV بالایی دارند تا از رنگ پریدگی آن در برابر نور خورشید محافظت شود.
  3. الیاف انعکاس نور نداشته باشند: این موضوع بسیار مهم است؛ زیرا در صورت داشتن نور پردازی، انعکاس نور از روی سطح الیاف می تواند آزار دهنده و ناخوشایند باشد. به همین دلیل هنگام خرید، این موضوع را در نظر داشته باشید و چمن  مصنوعی هایی با کیفیت حداقل انعکاس نور تهیه کنید.
  4. وزن مناسب داشته باشد: بعضی از چمن مصنوعی های بی کیفیت به دلیل استفاده از مواد پوششی نامرغوب در بخش زیره، وزن بسیار بالایی دارند و برای نصب بر روی دیوار مناسب نیستند.

نصب چمن مصنوعی دیواری

اجرا و نصب چمن مصنوعی دیواری

برای نصب چمن مصنوعی بر روی سطح دیوار روش های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

  1. استفاده از چسب موکت
  2. استفاده از پیچ و رولپلاک
  3. استفاده ترکیبی از چسب موکت، پیچ و رولپلاک

انتخاب روش نصب به نوع سطح دیوار (سنگ، چوب، سرامیک، گچ و …) بسیار بستگی دارد و علاوه بر این وزن چمن بسیار مهم است. چمن هایی با الیاف بلند بسیار سنگین هستند و برای نصب نیاز به استفاده از پیچ و رول پلاک دارند. اگر از چمن های موکتی و سبک استفاده می کنید و با آغشته شدن دیوار به چسب هیچ مشکلی ندارید، بهترین روش استفاده از چسب موکت است. معمولا در نصب در این محصول از روش ترکیبی چسب، پیچ و رول پلاک استفاده می شود.

نکات مهم هنگام نصب چمن مصنوعی دیواری

  1. قبل از نصب، دیوار را کاملا با یک دستمال تمیز و مرطوب پاک کنید.
  1. برای نظافت چمن مصنوعی از آلودگی ها هر 1 تا 2 هفته با یک ابر آغشته به شامپو آن را تمیز کنید.
  1. از متصل کردن اجسام  و المان های سنگین به بافت چمن خودداری کنید.
  1. بهتر است سطح دیوار کاملا مسطح باشد، این موضوع در کیفیت چسبندگی چمن به دیوار بسیار حائز اهمیت است.
  1. بعد از اتمام فرآیند نصب تا 24 ساعت به هیچ وجه به چمن مصنوعی تکیه ندهید و آن را لمس نکنید. خشک شدن کامل چسب به 12 تا 24 ساعت زمان نیاز دارد.

قیمت چمن مصنوعی دیواری

برای خرید چمن مصنوعی دیواری استفاده از چمن مصنوعی های گران قیمت توصیه نمی شود و سعی کنید از چمن با قیمت متوسط استفاده کنید؛ مگر اینکه فضا مورد استفاده شما خاص باشد. قیمت چمن مصنوعی موکتی نسبت به دیگر انواع آن در بازار مناسب تر است و یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده چمن مصنوعی دیواری می باشد؛ زیرا هم وزن کمتری دارد و هم نصب ساده تری دارد به علاوه نظافت آن ها راحت تر است.

در بخش محصولات و در زیر مجموعه چمن مصنوعی تزئینی می توانید انواع چمن مصنوعی از ارتفاع الیاف 8 تا 45 میلی متر را مشاهده کنید. بازه قیمتی آن ها بسیار گسترده است و می تواند تمام سلایق را پوشش دهد.

خرید چمن مصنوعی دیواری

برای خرید چمن مصنوعی دیواری می توانید بعد از برآورد مساحت و انتخاب نوع محصول، از طریق سایت و هم از طریق تماس تلفنی با شرکت در ارتباط باشید. تحویل کالا برای تهران در همان روز انجام می پذیرد و برای شهرستان ها بین 1 تا 2 روز کاری انجام خواهد شد. خانه چمن برای متراژ های بالا تخفیفات ویژه در نظر گرفته است.

در صورت نیاز و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

1 1 رای
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها