چمن مصنوعی برای مهد کودک

چمن مصنوعی برای مهد کودک

همان طور که می دانید یکی از اصلی ترین نگرانی های والدین و همچنین مسئولین مهد کودک ها، ایمن بودن محیط برای کودکان است. آنها تمام تلاش خود را می کنند تا محیطی کاملاً امن برای بچه ها ایجاد کنند. انتخاب کفپوش مناسب می تواند در کاهش آسیب های احتمالی حین بازی و دویدن کودکان بسیار موثر باشد. یکی از بهترین کفپوش های مورد استفاده برای محیط هایی مانند مهد کودک و یا محوطه بازی کودکان، چمن مصنوعی است. چمن مصنوعی بسیاری از مشکلات رایجی که چمن های طبیعی دارند را از بین می برد. در این مقاله برخی از مهمترین مزایای چمن های مصنوعی را برای استفاده در محوطه مهد کودک برای شما بررسی کرده و نمونه هایی از چمن های مصنوعی مناسب برای استفاده در این محیط ها را به همراه قیمت به شما معرفی خواهیم کرد.

چمن مصنوعی مهد کودک

مزایای چمن مصنوعی برای مهد کودک

مهدکودک زیباتر:

چمن مصنوعی در مهدکودک می تواند از نظر بصری یک تحول بزرگ در  فضا ایجاد کند. رنگ سبز چمن مصنوعی اثر بسیار خوبی بر روحیه کودکان ما خواهد گذاشت. تلفیق رنگ های شاد در کنار یک بستر ایمن، زیبا و شاداب، یک روز فوق العاده را برای کودکان رقم خواهد زد؛ به علاوه زیبایی فضای مهدکودک در جذب مشتری که همان والدین کودکان می باشند، بسیار اثرگذار خواهد بود.

ایمنی بالا:

یکی از مهمترین مزایای چمن مصنوعی، ایجاد سطحی ایمن، برای بازی کودکان شماست. اگر می خواهید چمن مصنوعی را در مهدکودک و یا محوطه حیاط خانه خود نصب کنید، می توانید مطمئن باشید که برای حفظ امنیت، شاد بودن و تمیز بودن محوطه بازی کودکان خود سرمایه گذاری کرده اید. چمن های مصنوعی به دلیل تراکم بالا و استفاده از نخ های لطیف، در مقایسه با چمن های طبیعی نرم تر بوده و از هر گونه آسیب احتمالی هنگام بازی کودکان پیشگیری می نمایند.

در واقع چمن مصنوعی مانند فرش عمل کرده و با مفروش کردن آن، هیچگونه خطری کودکان را تهدید نخواهد کرد. البته نوع چمن مورد استفاده بسیار اهمیت دارد، بهتر است از چمن های مصنوعی باکیفیت، با تراکم بالا و ضخامت نخ پایین استفاده شود. برای داشتن اطلاعات بیشتر در زمینه فاکتورهای مهم در کیفیت چمن مصنوعی، مطالعه مقاله “چمن مصنوعی چیست” می تواند راهنمای خوبی باشد.

باکتری کمتر، دوری از گل و لای:

کافیست پس از یک باران شدید، به پارک و یا محوطه بازی کودکان بروید، حتماً با سطوح آلوده و پوشیده شده از گل و لای مواجه می شوید. چمن مصنوعی می تواند این مشکل را کاملاً حل کند. سطح زیرین چمن مصنوعی دارای سیستم تخلیه آب است که پس از هر بار بارندگی و یا شستشو، آب موجود در سطح را به سرعت تخلیه کرده و پس از تخلیه سطح چمن در مدت زمان کمی خشک خواهد شد.

تصور کنید روزی برسد که کودکان شما پس از بازگشت به خانه، لباس های بدون لک و تمیز بر تن داشته باشند! این اتفاق برای والدین بسیار خوشحال کننده خواهد بود. این دقیقاً همان نوع تجربه ای است که هنگام بازی بچه هایتان روی سطوح چمن مصنوعی تجربه خواهید کرد.

چمن مصنوعی برای مهد کودک

عدم حساسیت و آلرژی:

هنگام استفاده از چمن های طبیعی، راهی برای فرار از گرده و آلرژی هایی که در تیغه های چمن رشد می کنند، وجود ندارد. آلرژی به چمن طبیعی هر روز بیشتر دیده می شود و زودتر ظاهر می شود. طبق داده های انجمن آلرژی و ایمونولوژی بالینی اسپانیا، در اسپانیا از هر 4 کودک 1 نفر به چمن طبیعی حساسیت دارد.

 اما در مقابل چمن مصنوعی هیچ گونه گرده ای تولید نکرده و به واسطه استفاده از ترکیبات استاندارد، تحت هیچ عنوان حساسیت های پوستی ایجاد نخواهد کرد. استفاده از این محصول برای کودکان مبتلا به آلرژی که همیشه برای بازی در چمن های طبیعی شوق داشته اند، لذت بخش خواهد بود.

دوام بالای چمن مصنوعی:

چمن مصنوعی در مقایسه با انواع دیگر کفپوش ها، در برابر تردد بالای کودکان و دویدن، دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند. علاوه بر این، بسیاری از مدل های چمن مصنوعی برای زمین های بازی، بسته به نوع و کیفیتشان، برای مدت زمان مشخصی دارای گارانتی هستند. از این رو، کودکان می توانند ساعت به ساعت و روز به روز در زمین چمن مصنوعی بازی کنند، بدون اینکه چمن آسیبی ببیند. بنابراین می توانید سالها از دیدن شوق فرزندانتان در یک محیط بازی عالی، لذت ببرید.

طبیعتاً صاحبان مهدکودک ها و صاحبین مدارس لازم است در انتخاب نوع چمن مصنوعی، مقداری وسواس به خرج دهند. برای مهدکودک ها می توان از چمن های مصنوعی با ارتفاع الیاف کوتاه استفاده کرد، چرا که تردد کودکان زیر 7 سال به دلیل وزن کم، استهلاک پایینی برای چمن مصنوعی به همراه دارد.

چمن مصنوعی برای مهد کودک

حداقل هزینه، حداکثر استفاده:

با انتخاب چمن مصنوعی، می توانید با یک بار صرف هزینه، برای مدت زمان طولانی محیطی شاد و ایمن داشته باشید.. چمن مصنوعی نیاز به نگهداری کمتری دارد و بنابراین در طولانی مدت هزینه کمتری نیز نسبت به انواع دیگر سطوح خواهد داشت. علاوه بر این، قیمت چمن مصنوعی در مقایسه با سایر کفپوش ها مقرون به صرفه تر می باشد.

والدین می خواهند فرزندانشان در محیطی امن و شاد و تمیز باشند. چمن مصنوعی می تواند یک راه حل مناسب برای تحقق بخشیدن به این رویاها باشد.


چمن مصنوعی مناسب برای مهد کودک

چمن مصنوعی مهد کودک از دسته چمن مصنوعی تزئینی می باشد. یک چمن مصنوعی ایده آل و استاندارد برای مهد کودک ها باید چنین ویژگی هایی داشته باشد:

  • الیاف چمن مصنوعی نرم و لطیف باشند. این مورد به سطح مقطع برش و دیتکس یا ضخامت تک رشته الیاف ارتباط دارد. بهتر است از چمن های مصنوعی با سطح مقطع های تخت و یا بیضی استفاده کنید. همچنین دقت کنید که دیتکس تک رشته الیاف بالا نباشد؛ چرا که الیاف دیتکس بالا برای پوست کودک آزاردهنده هستند.
  • چمن مصنوعی تراکم بالایی داشته باشد. یکی از اهداف استفاده از چمن مصنوعی برای مهدکودک ایجاد سطحی ایمن و ضربه پذیر است. طبیعتاً چمن مصنوعی متراکم تر، ضربه پذیرتر است. عدد تراکم با توجه به نوع بافت چمن مصنوعی می تواند در محدوده وسیعی قرار بگیرد. عدد تراکم برای چمن های مصنوعی 10 تا 11 میلیمتری، بهتر است از 60000 به بالا باشد و برای چمن های 15 تا 25 میلیمتری نیز بین 16000 تا 25000 مناسب است؛ البته به شرطی که تعداد فیلامنت های خروجی از هر گره بالاتر از 8 رشته باشد.   
  • ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بین 10 تا  25 میلیمتر باشد. دقت کنید هر چه ارتفاع الیاف کوتاه تر باشد، در عوض باید چمن مصنوعی متراکم تر شود تا کوتاهی الیاف را جبران کند. این موضوع بسیار مهم است. چمن مصنوعی مدل سورن 15 میلیمتری، علاوه بر پرز کوتاه، تراکم بالایی داردد. چمن های با پرز بلندتر از 25 میلیمتر برای استفاده در مهدکودک، مقداری دردسر ایجاد خواهند کرد، زیرا هر چه ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بیشتر باشد، آشغال گیری چمن مصنوعی بیشتر خواهد شد. سورن 25 و پاپیروس مدل های 25 میلیمتری هستند که برای چمن مصنوعی فضای مهدکودک پیشنهاد می گردند.
  • چمن مصنوعی استانداردهای بهداشتی داشته باشد. الیاف چمن مصنوعی در پروسه ساخت می تواند حاوی سرب و دیگر مواد سمی و خطرناک باشد و این برای کودکان اصلاً مناسب نیست. کلیه محصولات شرکت خانه چمن پیش از خریداری، از نقطه نظر عدم وجود ترکیبات سمی و بهداشتی بودن مواد مورد استفاده، توسط تیم کارشناسان مجموعه چک می شوند. داشتن گواهی نامه   RoHS یک امر ضروری برای خانه چمن است.
چمن مصنوعی برای مهد کودک

چمن مصنوعی برای خانه بازی کودک

چمن مصنوعی برای خانه بازی کودکان تمام ویژگی های چمن مصنوعی مهدکودک را دارد و نمی توان نوع چمن مصنوعی آن ها را از هم تفکیک کرد, چرا که سن کودکان و نوع استفاده آنها در هر دو مورد تقریباً مشابه به هم می باشد.

چمن مصنوعی خانه کودک شیراز

نظافت چمن مصنوعی مهد کودک

بدون شک چمن مصنوعی نیز مانند هر کفپوش دیگری نیاز به نظافت دارد.  خوشبختانه نظافت چمن مصنوعی مهد کودک بسیار آسان و مشابه با نظافت فرش است. کافیست با استفاده از جاروی دستی و یا جاروی برقی زباله ها را از مابین الیاف چمن خارج کنید. اگر چمن مصنوعی به هر دلیلی نیاز به شستشو داشت، می توانید با استفاده از آب و شوینده های ملایم مثل شامپوی فرش، نسبت به شستشوی آن اقدام کنید. زهکش های چمن مصنوعی آب را به سرعت از قسمت زیرین چمن خارج نموده و ظرف مدت زمان کمی الیاف چمن خشک خواهند شد.

همانطور که در بخش قبل گفته شد، بهتر است از چمن های مصنوعی الیاف بلند در فضای مهدکودک استفاده نکنید، زیرا نظافت آن مقداری دشوار خواهد شد. مطالعه مقاله ” روش های نظافت چمن مصنوعی” می تواند اطلاعات کامل تری در اختیار شما قرار دهد.


نصب چمن مصنوعی برای مهد کودک

یکی از مهمترین مسائلی که در هنگام استفاده از چمن های مصنوعی باید رعایت کرد، نصب صحیح چمن است. بهتر است برای نصب چمن از نصابان حرفه ای کمک بگیرید، چرا که در صورت اتصال نامناسب درزهای چمن مصنوعی به یکدیگر، ممکن است در هنگام دویدن کودکان منجر به ایجاد صدمه شود. علاوه بر این، در هنگام استفاده از چمن مصنوعی، بهتر است از لایه ضربه گیر برای مقاومت بالاتر چمن استفاده شود. پیشنهاد می کنیم پیش از خرید چمن مصنوعی مهد کودک، ابتدا با کارشناسان شرکت خانه چمن مشورت کنید. شرکت خانه چمن با تجربه بالا در زمینه فروش و نصب چمن مصنوعی، راهنمای خوبی برای خریدی مطمئن خواهد بود.

لایه ژئوتکستایل برای چمن مصنوعی مهد کودک چه کاربردی دارد؟

در فرآیند نصب چمن مصنوعی برای مهد کودک ها، از یک لایه نمدی ضربه گیر در زیر چمن مصنوعی به نام ژئوتکستایل استفاده می شود. این لایه ضربه پذیری چمن را به خوبی افزایش خواهد داد و اجاره نمی  دهد کودک در حین افتادن آسیب ببینید. مجموعه خانه چمن در نصب چمن مصنوعی های خود برای محیط هایی همچون مهدکودک از لایه ژئو 300 گرمی که قطر بیشتری نسبت به لایه 200 گرمی دارد استفاده می کند. برای چنین نصبی نوار اتصال و چسب دوجزئی به کار خواهد رفت.

لایه ضربه گیر چمن مصنوعی

خرید چمن مصنوعی برای مهد کودک

برای خرید چمن مصنوعی مهدکودک می توانید از طرق مختلف اقدام کنید. اگر همچنان برای خرید کالای خود به مشاوره نیاز دارید، می توانید با شرکت خانه چمن در تماس باشید و مشاوره دقیق تر بگیرید. اگر متراژ خود را برآورد کرده اید، می توانید چمن مصنوعی ایده آل خود را به صورت آنلاین سفارش دهید. همچنین خرید چمن مصنوعی مهدکودک به صورت حضوری و تلفنی نیز مهیا می باشد. اگر متراژ پروژه شما بالاست، می توانید با تماس تلفنی با شرکت خانه چمن از تخفیفات ویژه ما بهره مند شوید.

سوالات متداول:

آیا چمن مصنوعی حاوی مواد شیمیایی مضر است؟

چمن های مصنوعی در صورت استفاده از ترکیبات نامرغوب حین تولید، می توانند حاوی سرب و یا دیگر مواد مضر باشند. به همین دلیل است که داشتن گواهی نامه RoHS یک امر ضروری برای شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی است. کلیه محصولات شرکت خانه چمن دارای گواهینامه RoHS بوده و پیش از خریداری، از نقطه نظر عدم وجود ترکیبات سمی و بهداشتی بودن مواد مورد استفاده، توسط تیم کارشناسان مجموعه چک می شوند.

ویژگی های چمن مصنوعی مناسب برای مهد کودک، چه مواردی هستند؟

چمن مصنوعی استانداردهای بهداشتی داشته باشد. ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بین 10 تا 25 میلیمتر باشد. چمن مصنوعی تراکم بالایی داشته باشد. الیاف چمن مصنوعی نرم و لطیف باشند.

آیا چمن مصنوعی حین زمین خوردن کودکان، برای آنها ایمن است؟

در فرآیند نصب چمن مصنوعی برای مهد کودک ها، از یک لایه نمدی ضربه گیر در زیر چمن مصنوعی به نام ژئوتکستایل استفاده می شود. این لایه ضربه پذیری چمن را به خوبی افزایش خواهد داد و اجاره نمی دهد کودک در حین افتادن آسیب ببینید. مجموعه خانه چمن در نصب چمن مصنوعی های خود برای محیط هایی همچون مهدکودک از لایه ژئو 300 گرمی که قطر بیشتری نسبت به لایه 200 گرمی دارد، استفاده می کند.

5 1 رای
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها