]چمن مصنوعی برای مدرسه

چمن مصنوعی برای مدرسه

همان طور که همگی شاهد هستیم، این روزها دانش آموزان مقاطع مختلف، بیشتر وقت خود را صرف بازی های آنلاین و کامپیوتری می کنند. با توجه به اینکه بیشترین میزان رشد جسمانی نوجوانان در این مقطع زمانی اتفاق می افتد، نداشتن فعالیت بدنی می تواند آسیب های جبران ناپذیری به سلامت آنها وارد نماید؛ اما با وجود بازی های جذاب آنلاین، چطور می توان دانش آموزان را به فعالیت های بدنی و ورزش ترغیب کرد؟

یکی از اصلی ترین مشکلات، کمبود زمین های ورزشی و امکانات مناسب برای دانش آموزان است. شاید وقت آن رسیده باشد که مسئولین مدارس، به طور جدی در این مورد تصمیم گیری کرده و بیشتر و بیشتر دانش آموزان را درگیر فعالیتهای بدنی کنند تا تمامی نیازهای یک نوجوان در حال رشد برآورده شود. به منظور تحقق این امر، می توان زمین های بازی کسل کننده مدارس را با استفاده از گزینه های جذاب از جمله پوشش چمن مصنوعی، بازسازی کرد.

چمن مصنوعی برای مدرسه

اولین نکته ای که برای خرید چمن مصنوعی برای مدارس باید دقت شود، نوع کاربری از چمن مصنوعی است؛ بدین معنا که شما چمن مصنوعی را برای زیباسازی و یا محل استراحت دانش آموزان در نظر گرفته اید یا برای زمین بازی ورزشی! دانستن این مورد می تواند در صرف هزینه های شما بسیار موثر باشد. طبیعتاً برای مفروش کردن زمین بازی ورزشی که، استهلاک بالایی دارد، باید از مدل های قدرتمندی استفاده کنید و در مقابل برای زیباسازی فضای مدرسه، می توانید از مدل های کاملاً اقتصادی بهره بگیرید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید. در ادامه این مقاله به شما خواهیم گفت برای هر کاربرد چه مدل هایی مناسب هستند و اصول نصب هر کدام را تشریح خواهیم.


مزایای چمن مصنوعی برای مدرسه

صرفه جویی در بودجه مدارس

چمن های مصنوعی، به نگهداری کمتری نیاز دارند و بدون دردسر برای مدت زمان طولانی ماندگاری خواهند داشت. خرید چمن مصنوعی تنها با “یک بار سرمایه گذاری” و بدون هیچ گونه نگهداری بیشتر، موجب صرفه جویی در بخش عظیمی از بودجه مدارس می شود.

عدم نیاز به آبیاری، کود و آفت کش

چمن مصنوعی به آبیاری، کود و یا هر نوع سموم جهت دفع آفات نیازی ندارد. همین امر سبب می شود تا بسیاری از هزینه های گزافی که لازم است برای نگهداری چمن های طبیعی صرف کنید، کاهش یابد. علاوه بر این، از چمن مصنوعی می توان در تمامی فصول سال استفاده نمود و دانش آموزان با رسیدن به فصل زمستان، نگران لغو مسابقات خود نخواهند بود. چمن مصنوعی با داشتن زهکش، هر نوع مایعی را به سرعت از قسمت زیرین خود خارج نموده و سریعاً خشک خواهد شد.

کاهش آسیب های احتمالی حین بازی

زمین چمن مصنوعی در مقایسه با زمین های چمن طبیعی، ایمن تر بوده و اطمینان خاطر بیشتری برای والدین به همراه خواهد داشت. در هنگام نصب چمن مصنوعی از لایه ضربه گیر (لایه ژئوتکستایل) استفاده می شود که از ایجاد آسیب پیشگیری می نماید. علاوه بر این، والدین از اینکه فرزندانشان در محیطی تمیز، سالم و شاد تحصیل کنند راضی تر خواهند بود. مدرسه ای بدون زمین بازی و یا مدرسه ای با داشتن زمین چمن مصنوعی سبز، انتخاب شما کدام است؟

چمن مصنوعی برای زمین فوتبال مدرسه

با وجود مزایای عمده ای که نصب چمن مصنوعی مدرسه به دنبال دارد، نکاتی وجود دارد که مسئولین مدارس لازم است پیش از انتخاب چمن مصنوعی در نظر داشته باشند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.


تاثیر استفاده از چمن مصنوعی در روحیه دانش آموزان

مطالعات نشان داده است که رنگ سبز به خودی خود سبب افزایش انرژی و روحیه افراد می شود، شاید به همین دلیل است که با رفتن به محوطه های سبز مانند باغ و یا پارک ها، روحیه مان به کلی عوض می‌شود. با توجه به اینکه دانش آموزان خصوصاً در مقاطع دبیرستان و راهنمایی، در برهه زمانی حساسی به سر می برند، ایجاد روحیه و نشاط برای آنها به امری لازم و ضروری تبدیل شده است. حال تصور کنید در یک سال اخیر با وجود ویروس منحوس کرونا، تا چه میزان خلا نشاط و شادابی در بین نوجوانان حس می شود. مسئولین مدارسی که سلامت دانش آموزان برایشان حائز اهمیت است، علاوه بر سلامت جسمی، لازم است برای سلامت روح آنها نیز اهمیت ویژه ای قائل باشند. بدون شک وجود زمین چمن مصنوعی و یا تزیین محوطه مدارس با چمن مصنوعی، می تواند روحیه و نشاط بی نظیری را در دانش آموزان ایجاد نماید.امید که در سال جدید با بازگشایی مدارس، دوباره شاهد چهره های خندان و بدون ماسک دانش آموزان در سطح کشور باشیم.


نکات مهم در خرید چمن مصنوعی

ارتفاع الیاف:

ارتفاع الیاف چمن مصنوعی به سادگی قابل اندازه گیری است. کافیست فاصله کف چمن مصنوعی را تا انتهای نوک الیاف را با یک خط کش یا متر اندازه گیری کنید. کاملاً طبیعی است که افراد تمایل دارند به دنبال چمن های مصنوعی با ارتفاع الیاف بلند باشند، تا محوطه زیباتری داشته باشند. اما در خصوص ارتفاع الیاف چمن های مصنوعی زمین بازی مدارس، باید علاوه بر زیبایی، به ضربه پذیری نیز توجه داشت. در عدد تراکم ثابت، هر چه الیاف چمن مصنوعی بلندتر باشد، ضربه پذیری بیشتری داشته و در مقابل نظافت آن نیز دشوارتر خواهد بود.

اگر چمن مصنوعی را برای زیباسازی فضای مدرسه در نظر دارید و تردد بالایی بر روی آن انجام نمی پذیرد، می توانید از چمن مصنوعی تزئینی در مدل های الیاف کوتاه تا الیاف بلند همانند مدل های ونوس 11 میلیمتری، سورن 15 میلیمتری، سورن 25 میلیمتری، پاپیروس 25 میلیمتری، سورن 35 میلیمتری و مدل های دیگری که در این محدودها هستند استفاده کنید.

اما اگر چمن مصنوعی را برای زمین بازی ورزشی در نظر دارید اکیداً توصیه می شود تا از مدل های قدرتمند تزئینی 25 تا 35 میلیمتری و ترجیحاً دوبافت پر تراکم با دیتکس بالا استفاده کنید. اگر قصد استفاده از چمن مصنوعی ورزشی را دارید ما مدل های ورزشی 40 تا 50 میلیمتری را پیشنهاد می کنیم.

تراکم و وزن:

فاکتور مهم دیگری که در هنگام انتخاب چمن مصنوعی برای مدرسه، اهمیت دارد تراکم است که به تعداد الیاف چمن مصنوعی در هر متر مربع چمن اشاره دارد. لازم به ذکر است که هرچه تراکم چمن مصنوعی بالاتر باشد، ماندگاری و دوام چمن بیشتر می شود. در زمان انتخاب چمن مصنوعی به خاطر داشته باشید که چمن باید در حدود 2 تا 3 کیلوگرم در مترمربع وزن داشته باشد.

جنس الیاف:

جنس الیاف چمن مصنوعی

زمانی که ما در مورد چمن مصنوعی زمین بازی مدرسه صحبت می کنیم، زیبایی چمن در مرحله دوم اهمیت قرار می گیرد. مسئولین مدارس باید در نظر داشته باشند که مسلماً انرژی دانش آموزان در این سن بسیار بالا بوده و از این رو، لازم است از چمن های مصنوعی با الیاف پایدار و مقاوم استفاده کنند. در حال حاضر، سه نوع پلاستیک وجود دارد که برای تولید چمن های مصنوعی استفاده می شود. این پلاستیک ها شامل نایلون، پلی پروپیلن و پلی اتیلن هستند. اکثر چمن های مصنوعی در بازار ایران از الیاف اصلی پلی اتیلن و در بعضی مواقع از الیاف پلی پروپیلن استفاده می شوند.
کیفیت لیف استفاده شده در چمن مصنوعی برای مدارس بسیار حائز اهمیت است زیرا الیاف چمن مصنوعی باید برای سال ها پاسخگوی شرایط سخت فیزیکی از جمله کشش ها و خمیدگی باشند. همچنین مقاومت در برابر آفتاب ارتباط بسیار مستقیمی به کیفیت الیاف دارد. معمولاٌ چمن های گران تر کیفیت لیف بهتری دارند و پاسخگوی شرایط سخت تری خواهند بود.

نوع بکینگ و فیلر:

فیلرها، پرکننده هایی هستند که برای مقاومت بالاتر الیاف چمن، مابین الیاف استفاده می شوند. شن سیلیس نوعی فیلر متداول است که در هنگام نصب چمن مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. بکینگ نیز لایه پشت چمن مصنوعی است که در انواع مختلف و با کیفیت های مختلفی تولید می شود. از آنجایی که چمن مصنوعی زمین بازی مدارس، تحت تاثیر تابش مستقیم نور خورشید و همچنین سایر عوامل محیطی مانند باران و برف هستند، بهتر است از چمن مصنوعی با بکینگ با کیفیت استفاده شود.

ایمنی:

مطمئناً از نظر والدین، مدارس امن ترین مکان برای کودکان در نظر گرفته می شوند و از این رو مسئولین مدارس لازم است برای پرهیز از هر نوع اتفاق ناگواری، چندین ویژگی مهم از چمن های مصنوعی را پیش از انتخاب بررسی نمایند.

از مهمترین این خصوصیات، مقاومت در برابر آتش است. شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی لازم است با ارائه گواهینامه های معتبر اثبات کنند که چمن مصنوعی ضد حریق است. جدا از این، مطمئن شوید که در تولید چمن مصنوعی از ترکیبات مضر استفاده نشده است. شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی می توانند با ارائه گواهی نامه، اثبات کنند که الیاف چمن به هیچ وجه برای سلامت دانش آموزان، مضر نیستند.

رنگ:

مهمترین چیزی که باعث جذابیت بیشتر چمن مصنوعی می شود، رنگ آن است. برای دستیابی به جلوه ای طبیعی تر، نباید از الیاف قهوه ای زیر چمن که به “منطقه ریشه قهوه ای” معروف است چشم پوشی کرد، زیرا استفاده از الیاف قهوه ای، سبب طبیعی تر و زیباتر نشان دادن چمن می شود.

دوام:

اکنون به مهمترین جنبه چمن مصنوعی که بسیاری از شرکت ها دامنه قیمتی خود را بر اساس آن بنا می کنند، می رسیم.  دوام چمن مصنوعی! یک قانون ساده برای این امر وجود دارد، هرچه دوام چمن های مصنوعی در مقابل تردد بسیار بالای دانش آموزان بیشتر باشد، به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز داشته و طبیعتاً قیمت چمن مصنوعی نیز بالاتر خواهد بود. با در نظر گرفتن این موضوع که چمن های مصنوعی مدارس روزانه فشار و ضربات بسیاری را حین بازی و مسابقه متحمل می شوند، بهتر است که از چمن های مصنوعی با دوام و باکیفیت استفاده شود.


انواع کاربرد چمن مصنوعی برای مدارس

زمین فوتبال مدارس:

یکی پر کاربردترین استفاده ها از چمن مصنوعی در مدارس، چمن مصنوعی زمین فوتبال مدارس است. بسیاری از مدارس بخشی از فضای خود را برای بازی فوتبال دانش آموزان مهیا می کنند که بسیار جذاب و سرگرم کننده است. داشتن یک زمین فوتبال آماتور تا حرفه ای در مدرسه به نوع استفاده و سن دانش آموزان ارتباط دارد. اگر به فکر راه اندازی زمین فوتبالی آماتور در مدسه تان هستید، از چمن های چند منظوره تزئینی-ورزشی همانند مدل های ویستا 25، ویستا 35، رویال 20 و رویال 25 و همچنین مدل های هم رده آن ها استفاده کنید. استفاده از لایه ژئوتکستایل در زیر چمن برای ضربه پذیری بیشتر چمن ضروریست.

اگر به فکر راه اندازی یک زمین فوتبال حرفه ای در مدرستان هستید، می توانید به سراغ مدل های صرفاً ورزشی بروید. آگاه باشید این دسته از چمن ها به پرکننده های خارجی از جمله سیلیس و گرانول لاستیکی نیاز دارند و هزینه نصب بالاتری را می طلبند. مدل های ورزشی WG، MN و MS و دیگر مدل های ورزشی با توجه به بودجه شما، بسیار مناسب می باشند.

چمن مصنوعی برای زمین فوتبال مدارس

مسیر دویدن برای زنگ ورزش:

یکی از ایده های جذاب استفاده از چمن مصنوعی در مدرسه، ایجاد مسیری سبز و زیبا برای زنگ ورزش دانش آموزان است. این ایده خصوصا برای مدارسی با حیاط کوچک بسیار مناسب خواهد بود. بدون شک استفاده از این ایده می تواند در جذب دانش آموزان به ورزش بسیار اثرگذار باشد. شما می توانید این مسیر را در دور تا دور حیاط مدرسه و یا تنها در یک مسیر مستقیم ایجاد کنید. با استفاده از کفپوش چمن مصنوعی، دیگر لازم نیست نگران زمین خوردن و یا آسیب رسیدن به دانش آموزان باشید.

برای این کاربرد بهتر است از چمن های مصنوعی 25 تا 35 میلیمتری قدرتمند با دیتکس بالا استفاده کنید. پیشنهاد ما مدل های ویستا 25، ویستا 35 و رویال 25 میلیمتری است. زیرا این مدل ها علاوه بر تراکم بالا، ساختار الیاف مناسبی برای محیط های پر رفت و آمد دارند.

چمن مصنوعی برای زنگ ورزش

فضای نشیمن:

اگر حیاط مدرسه شما بزرگ است، وقت آن رسیده که به جای استفاده از نیمکت های قدیمی، از روش های خلاقانه تری استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از چمن مصنوعی، تپه های کوچک و زیبای سبزرنگ برای فضای نشیمن دانش آموزان ایجاد کنید. برای اجرای این ایده می توانید دور تا دور حیاط را به عنوان محوطه استراحت در نظر بگیرید و با مفروش کردن چمن مصنوعی و ایجاد تپه های مصنوعی سبزرنگ، محیطی خارق العاده ایجاد کنید.

استفاده از مدل های اقتصادی همانند ونوس 11 میلیمتری، سورن 15، سورن 25، پاپیروس 25 و مدل های هم رده آن ها گزینه بسیار ایده آلی برای چنین کاربردی می باشد.

محوطه بازی:

به جرات می توان گفت چمن مصنوعی یکی از ایمن ترین و بهداشتی ترین محصولات برای استفاده به عنوان کفپوش محوطه های بازی است. این سبک از اجرا بیشتر در مدارس ابتدایی مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید با استفاده از کفپوش چمن مصنوعی هم سلامت دانش آموزان را تضمین کنید و هم زیبایی و دلنشینی فضای مدرسه را افزایش دهید.

استفاده از مدل های رده متوسط تا رده بالا بهترین گزینه برای چنین کاربردی است. مدل سورن 25، سورن 35، پاپیروس، هرمس، مدل های ویستا 25 و 35 بسیار ایده آل هستند.

چمن مصنوعی برای اتاق بازی

نصب چمن مصنوعی برای مدرسه

برای نصب چمن مصنوعی برای مدرسه، توصیه می کنیم که از یک نصاب حرفه ای چمن مصنوعی کمک بگیرید. نصابان  باتجربه به روش های مختلف نصب مهارت کافی دارند و بهترین روش نصب چمن را برای پاسخگویی به نیازهای شما در نظر می گیرند.

اولین نکته این است که بسته به شرایط شما، روشهای مختلفی برای نصب وجود دارد. به عنوان مثال، روش نصب مورد استفاده روی سطوحی از جنس آسفالت یا بتن، با روشی که برای نصب روی سطوح خاکی استفاده می شود، متفاوت خواهد بود. مسئله مهمی که لازم است پیش از نصب چمن مصنوعی در نظر داشته باشید، زیرسازی سطح است. سطح زیرین چمن مصنوعی باید از نظر شیب بندی و همچنین مسطح بودن کاملاً اصولی باشد. شما می توانید پس از خرید چمن مصنوعی، از تجربه کارشناسان مجموعه خانه چمن جهت نصب چمن مصنوعی کمک گرفته و یا صفر تا صد فرآیند نصب را به نصابان حرفه ای مجموعه بسپارید.


خرید چمن مصنوعی برای مدرسه

به منظور خرید چمن مصنوعی برای مدرسه می توانید با تماس با شرکت خانه چمن، از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید. کارشناسان شرکت خانه چمن با در نظر گرفتن شرایط مدرسه، بهترین گزینه را به شما معرفی کنیم. علاوه بر این، برآورد هزینه نهایی به همراه نصب را به شما اعلام خواهیم کرد. خانه چمن به صورت دوره ای تخفیفات ویژه ای را برای خرید چمن مصنوعی مدارس ارائه می دهد.

خرید چمن مصنوعی مدرسه برخلاف دیگر کاربردهای چمن مصنوعی، امری تخصصی است و بهتر از قبل از خرید مشاوره تلفنی بگیرید.


سوالات متداول

مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای مدرسه چیست؟

1- کاهش آسیب های احتمالی حین بازی
2- کاهش مصرف آب و صرفه جویی در بودجه مدارس
3- عدم نیاز به آبیاری، کود و آفت کش

کاربردهای چمن مصنوعی برای مدارس چه مواردی هستند؟

1- زمین فوتبال مدارس
2- مسیر دویدن برای زنگ ورزش
3- سکوی سخنرانی
4- فضای نشیمن دانش آموزان
5- محوطه بازی مدارس دبستانی

5 1 رای
ثبت امتیاز شما
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها